Dag mede sleutelaars,
heeft iemand enig iedee hoe ik mijn olie van me versnellingsbak kan pijlen? want ik merk steeds vaker als ik terug naar z'n 1 wil of in z'n achteruit zet dat hij even tantjes poetst. kan dit met elkaar te maken hebben?
Met vriendelijke groet,
Jelle
Geplaatst door karrespoor (0) , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
10 Reacties
Hendrik4290 (0) PRO, 18 jaar geleden
Peilen doe je aan de peilplug (inwendige zeskant 17) aan de zijkant van de versnellingsbak. Als de bak niet nat is zal er wel geen olie uit zijn.
Ik denk eerder dat uw koppeling niet goed afgesteld is of dat het pedaal niet tot onder kan door een met of dergelijke.
Peter8838 (0), 18 jaar geleden
Check inderdaad eens of de koppeling wel goed vrijkomt. Deze symptomen zijn typisch voor en koppeling die niet goed vrijkomt.
Ik weet niet of je een kabel hebt, of een hydraulisch bediende koppeling, maar controleer de bediening eens.
karrespoor (0), 18 jaar geleden
als ik iemand mijn koppeling helemaal laat intrappen en ik kijk bij de versnellingsbak zie ik een hendel omhoog komen waar een kabel aanzit.. hoe ken ik dit chekken?
Met vriendelijke groet en alvast bedankt.
Jelle
Peter8838 (0), 18 jaar geleden
Kijk of die hendel nog verder kan als ie helemaal ingetrapt is.
stefan84 (0), 18 jaar geleden
Peter
de hendel zal zeker verder omhoog kunnen gaan,maar draai je hem te ver,dan zal de koppeling gaan slippen ben ik bang..een beetje bijdraaien zal geen kwaad kunnen,maar dat is een kwestie van afstellen en proberen.
Stefan
primera p11 (0), 18 jaar geleden
Hoe groot is de speling op het pedaal, als die te groot is komt tie ook niet meer vrij.
Peter8838 (0), 18 jaar geleden
Je moet er natuurlijk voor zorgen dat je enige vrije slag over hebt, -het druklager moet los van de diafragmaveer blijven bij niet ingetrapte koppeling!- Dan zal hij niet slippen.
Zit je pedaal heel hoog, dan is waarschijnlijk de koppelingsplaat versleten.
Hans4040 (315) PRO, 18 jaar geleden
Cable clutch and hydraulic clutch systems are automatically
adjusted and require no manual adjustment.
Zie : http://volkswagen.msk.ru/clutch/clutch_9...
mvg,
Hans.
e.husers (0), 17 jaar geleden
wij hebben een motor overgebouwd in een golf 3 1800 cc
nu zit de koppelingskabel heel strak en ontkoppeld de motor niet goed.
wat kan hier de oorzaak van zijn?
en hoe kan ik eventueel de koppelingskabel afstellen?
e.husers (0), 17 jaar geleden
wij hebben een motor overgebouwd in een golf 3 1800 cc
nu zit de koppelingskabel heel strak en ontkoppeld de motor niet goed.
wat kan hier de oorzaak van zijn?
en hoe kan ik eventueel de koppelingskabel afstellen?