Hallo allemaal,
Helaas ervaar ik nog steeds problemen met de temperatuur van de koelvloeistof.
Als ik rij dan loopt de meter op tot bijna aan de 90 graden. Hij blijft hangen halverwege het laatste streepje voor de 90 en de 90 graden. Op zich prima dus. Het vreemde is alleen dat als ik file rijdt of langer stil sta de temp. meter oploopt tot bijna 1 streepje na de 90 graden.
Inmiddels heb ik mijn nieuwe imitatiethermostaat vervangen door een nieuwe van VW. Mijn temp. sensor is nieuw en ook heb ik de nieuwe initatie temp. schakelaar in de radiateur vervangen door eentje van VW. De waterpomp draait gewoon en is in orde. De koelfan slaat ook aan op een gegeven moment. Zowel in de eerste stand als in de tweede stand.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Van mijn eerdere auto's ben ik gewend dat de meter gewoon netjes op 90 graden blijft staan.
Bedankt en groeten,
Ronald.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zolang de temperatuur weer daalt als de ven inslaat, is er niets aan de hand. Het is normaal dat de watertemperatuur hoger wordt in de file, door het stationaire toerental en het gebrek aan rijwind.
Maar normaal gesproken zie je de meter niet omhoog of omlaag gaan dacht ik. Het geheel is toch zo op elkaar afgestemd dat wanner de tem dreigt te stijgen, de thermostaat begint te openen?
18 jaar
indien de motor op bedrijftemperatuur komt,gaat de thermostaat open..word de motor door bv file rijden,lang stationair draaien e.d. warmer,gaat bij een bepaalde temperatuur de ventilator draaien..tot dat de temp. weer iets gezakt is..
en zo gaat dat door..
de thermostaat zorgt dat de motor goed op temperatuur komt en blijft,zodat hij niet overhit raakt en ook niet te koel blijft,wat weer allerlei gevolgen met zich mee brengt.
als je de thermostaat eruit zou laten zou hij in het blauwe gebied blijven,en niet warm worden tijdens normaal gebruik,en meer benzine verbruiken,en ook is het niet al te best voor de motor,dus toch wel handig zo'n apparaat..
Stefan
18 jaar
Okee bovenstaand verhaal begrijp ik maar is het dan normaal bij een oudere auto dat ondanks de nieuwe onderdelen de meter fluctueert?
18 jaar
er zit een soort weerstand of diode op het klokkenpaneel,als die stuk is gaat je meterje ook schommelen,dit kan ook gebeuren met je tankmeter..
zoek hier eens na.
Stefan
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar