hallo,
wellicht kan iemand mij helpen. mijn zoon heeft een polo-tje waar die met veel plezier in reed tot afgelopen dinsdag. wanneer de gas losgelaten werd kwam er een schavend geluid onder de motorkap vandaan. dit was de telefonische melding. bij het naar huis rijden hoorde hij kort achter elkaar 2 kleine tikken en gelijk begon er meer herrie uit de versnellingsbak te komen, alleen bij het rijden niet als hij stilstaat en de motor draait.
iemand toevallig een handleiding hoe ik de bakuit elkaar kan halen en wat het probleem kan zijn ?
bvd voor jullie snele reaktie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gewoon een ruilbak nemen. Polo bakken zijn helaas niet zo sterk.
lijkt wel 2 massa vliegwiel probleem als je nu met de auto rijd en zet de motor uit in zijn vrij uit laat lopen hoor je dit geluid dan ook
15 jaar
Ik betwijfel of een Polo uit 1996 een 2 massa vliegwiel heeft.
ik weet het zeker omdat ik dat bij mijn eigenste auto heb gehad,nadat ik deze vernieuwd had ging hij na 30.000km weer kapot die rommel[quote=marcel7031]Ik betwijfel of een Polo uit 1996 een 2 massa vliegwiel heeft.[/quote]
15 jaar
hi marcel,
enig idee wat zo ruilbak kost. dat massa vliegwiel zit dat echt in de bak ?
dat massa vliegwiel zit aan je krukas vast is gewoon je vliegwiel alleen een klote construktie
15 jaar
[quote=red eagle]enig idee wat zo ruilbak kost[/quote]
Ruilbak zit rond 700,-
Gr. paul
doe gewoon eens de versnellingsbak open en je zal zien dat het lager op de 2de as kapot is vervang deze en het zal je vere van 700 euro kosten.
Er zit een bedrijf ergens in Groningen die Polo bakken tegen een scherpe prijs reviseerd. Dit zal Paul ook wel bedoelen denk ik.
Vaak als je de bak openhaalt zit deze echt vol met metaalsplinters. Tja, als garage neem je geen risico, dus een andere bak, maar als het voor jezelf is kun je proberen te herstellen.
Ruilbak monteren is de boodschap. Geen tweedehands en ook niet zelf proberen te herstellen. De mannen die deze bakken reviseren weten welke delen ze moeten vervangen. Is niet de eerste dieselbak op deze polo's waar een gat in knalt na slechte herstelling. Idd ruilbak tussen 650 en 850 + btw.
[quote=marcel7031]Dit zal Paul ook wel bedoelen denk ik.[/quote]
Ik denk dat we over het zelfde praten... (ronald morien)
Gr. paul
auto heeft spijtig genoeg wel tweedelig vliegwiel.
heren,
helaas garage medard heeft gelijk het lager op de 2e as helemaal weg. de 2 tikken die hij heeft gehoord zijn waarschijnlijk de tanden van de tandwielen van de 4e versnelling die zijn ook weg. iemand enig idee wat die 2 tanwielen en het lager kosten. heeft iemand tevens een handleiding digitaal om de bak weer in elkaar te ztten.
groeten ,
jan
man man man toch. Schaf je toch een revisiebak aan met de nodige waarborg van de hersteller.
wat dacht je van een sloopbakkie geen getrubbel en goedkoper als alle onderdelen die je moet hebben en wat als hij nog meer schade heeft opgelopen wat je niet direct zo ziet
15 jaar
Een sloop bak wordt juist een probleem, bijna niet aan te komen. Mocht je er een vinden is het afwachten wat het is.....
Net wat Jan zegt, monteer een revisiebak.........., kost iets heb je ook wat.
Gr. paul
Nog een tip : schaf je koppeling in Valeo aan. Onderdeelnr. 826551 volgens jouw gegevens. Kost een hoop minder en is met alternatief vast vliegwiel. Valeo vervangt de "dubbele" vliegwielen door vaste. EN DAT (!!) scheelt een grote slok op de borrel voor jouw klant en dan hoef je ook niet te besparen op de prijs van een revisiebak.
tandwielen 4e veersnelling en de beide lagers op de hulpas vervangen. probleem opgelost, kosten 264 euro en een dag werk.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar