Hallo allemaal
ik rij caddy 3 en nu start hij al een tijdje slecht,het rijden is wel goed dus ik naar de garage
nu bleek de brandstofpomp een beetje te lekken(en hier door dus de diesel terug de tank in stroomt als hij een tijd je stil staat en als je dan wil starten dan moet hij dit we helemaal aanzuigen)dus nieuwe brandstofpomp erop( 300+) toe deed hij het een week goed
nu start hij alweer slecht en de motor schut bij stationair draaien hij geeft een fout code "overslaan motor cil1 waargenomen" code wet ik zo ff niet meer
nu hebben bij de garage de elektronische aansturing van de verstuiver gecontroleerd want dit schijnt vaak de oorzaak te zijn
maar dit bleek tevergeefs want hij doet het nog steeds
ik denk zelf niet dat de verstuiver kapot is want als ik rijd dan loopt hij niet op 3 poten maar hij start wel op 3 poten
en ik las hier al als ik er een nieuwe verstuiver in laat zetten mij dat ongeveer rond de 700 gaat kosten
heeft iemand een mogelijk oorzaak/oplossing ??
ik heb 163000 op de teller,powerbox(chiptuning),k&n sportlucht filer,sport demper voor de rest is hij standaard en het zijn voor zo ver als ik weet nog steeds de origineele verstuivers die er in zaten bij aankoop auto
iemand vertelde mij dat ik zo niet al te lang kan door rijden want dan versmeer ik de motor?? klopt dit want ik rij elke dan minimaal 200km
ik wacht gespannen jullie reacties af
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Op 3 cilinders starten kan best een verstuiver zijn, maar als hij op 3 poten loopt als hij aangeslagen is, kwalmt hij dan ook ?
Zou als eerste even de power-box ertussen uit slopen, en kijk dan nog eens wat hij doet!
Beter is om goede software voor de caddy te laten schrijven dan zo'n probleem box..
Misschien helpt een exacte foutcode ook nog wel..
Gr Stefan
hij kwalmt niet dat ik weet nog nooit wat gezien maar als je hem start dan hikt hij er tegen aan en dan na 5 a 10 sec paktie hem wel en dan hoor je gewooon dat hij niet helemaal lkkr loopt en als ik wil wegrijden en ik geef geen gas ik laat alleen de koppeling langzaam opkomen dan gaat hij helemaal stampen en dan moet ik echt gas bij geven anders slaat hij af maar als je wel gas geeft rij je gewoon normaal weg net als of er niks aan de hand ik maar als de verstuiver kapot is dan moet hij onder het rijden toch ook stoteren en hikken en als hij nog warm is dan start hij wel zo als het hoort( maar ook niet altijd)
sry maar de exacte fout code heb ik zo niet meer ik had het opgeschreven maar pampiertje heb ik helaas naar het bezoek aan de garage weg gegooit
ohw jah die Powerbox haal ik er liever niet uit want dan zijn al die setting er ook uit en gooi ik dus in principe 230 euro weg
14 jaar
[quote=stefan84]Misschien helpt een exacte foutcode ook nog wel..
Gr Stefan[/quote]
de fout codes zijn gevonden door de garage
-P0026
-P0462
en bij het tuning bedrijf hadden ze deze fout code gevonden
-16685 (overslaan cilinder 1 waargenomen en dat zou dan liggen aan
injectors,bobine,bedrading en zo nog een waslijst)
maar dit schijnt voor en benzine motor te zijn de zegt de garage tenminste
hopelijk heb je er wat aan
14 jaar
hallo
de caddy van jou is een pompverstuiver deze blokken hebben vaak het probleem dat de afdicht ringen van de verstuivers gaan lekken, dan krijg je ook de problemen die je nu hebt, mijn advies is om die afdicht ringen dus te gaan vervangen, en dus niet verder mee gaan rijden, zo komt er namelijk diesel bij je olie in. ook hebben de caddy, s vaak last van storing in het kabelboompje die door de kop heen loopt, optie 2 is dus die vervangen
succes
[quote=royusa]hallo
ook hebben de caddy, s vaak last van storing in het kabelboompje die door de kop heen loopt, optie 2 is dus die vervangen
succes[/quote]
die is al doorgemeten en de verbindingen zijn getest(iets aangeknepen) dus dat zou het niet kunnen zijn
ik zal het eens proberen zo'n kitje kost volgens mij maar 20 als ik het hier ergens goed heb zien staan
alvast bedankt voor je imput
14 jaar
ik breng hem vrijdag naar de dealer eens na laten kijken misschien dat hun kunne vinden wat het is
want zins dat ik hier info heb vergaart loopt hij weer mooi stationair maar start nog steeds slecht
als de dealer vind wat het is zal ik het jullie ff laten weten
14 jaar
zijn zeker de verstuiver pakkingen! ( hebben ze allemaal last van).
daarom nu ook common rail!! in de nieuwe motoren.
heb ik ook precies hetzelfde gehad!!
zelfs 2 keer!
dus nooit een complete verstuiver vervangen!!
is niet nodig!!
14 jaar
ik zal het vrijdag aangeven bij de dealer
In iedergeval bedankt voor je input :D
14 jaar
Nou ze zijn er achter
het zijn niet de verstuivers niet de O-ringen
maar de KOP is waarschijnlijk ingeslagen er moeten dus nieuwe verstuiver bussen in ofzo
kost 1400.- euro om te laten maken bij de dealer
bij mijn eigen garage rond de 700.- euro hij belt me nog over een precies prijs
weet iemand nog waar dat kan laten doen voor een redelijke prijs
alvast bedankt
14 jaar
dit gebeurd behoorlijk veel bij sdi's
ik zit er aan te denken om hem te gaan inruilen voor een TDI 105 pk want wat gaat hierna weer stuk ik zit al over de 1000 in een maand tijd en hij loopt nu nog en ik hen er nu nog niet zo gek veel km op (165.000)
14 jaar
ja kun je doen dit gebeurd meestal alleen bij sdi's meestal gebeurd dit al bij de 120.000 km, en ja een tdi rijdt gewoon veel fijner...
Hier is de kabelboom de boosdoener. Doormeten gaat niet, je meet niets bijzonders, de stekkers zijn gewoon lam. Een lekkage wordt door de kast niet herkent.
Jos.
zoals ik al eerdere heb gezegd dat is al getjeckt hij is afgelopen vrijdag naar de dealer geweest voor een diagnose
en daar kwqamen ze er achter de waarschijnlijk de cilinderkop is ingeslagen grapje kost 1400 euro bij dealer 700 bij mijn eigen garage maar denk dat ik er niks aan doe en hem gewoon inruil op een andere \auto en dan wel een tditje wel te verstaan
14 jaar
Zoals ik al aangaf is dit niet te meten. Vervangen die kabel, dan weet je het zeker.
Jos.
Geachte forum bezoekers
nu is hij voor diagnose naar de dealer geweest en hun concluderen dat waarschijnlijk de cilinderkop is ingeslagen
Kan iemand mij misschien uitleggen hoe dit kan gebeuren of hoe je dit kan voorkomen??? en hoe er zeker van kan zijn dat de kop ook daadwerkelijk is ingeslagen is hier geen TESTER voor ofzo
14 jaar
Update
9500KM verder
start nog steeds slecht maar probleem wordt niet beter of erger
als die kop ingeslagen is dan moet het toch erger worden lijkt mij?
14 jaar
Waarom volg je het advies van Jos niet op? Dat is notabene de goedkoopste oplossing om te proberen.
Nou hij staat bij de garage en op 3 verstuivers zit een spelling meer dan 2mm dus er gaat een nieuwe kop op en 4 nieuwe verstuivers niet goedkoop maarja je moet wat maar dit schijnt te komen omdat VW de verstuivers maar aan 1 kant vast maakt in de kop dus ik heb zo maar weer eens kans dat de nieuwe kop er met 150.000km weer uit loopt lkkr ontworpen van VW
ik rij er nog 50.000km mee en dan gaat hij weg
14 jaar
ps topic kan afgesloten worden
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar