Ik bezit een vw golf II bouwjaar 1986 1300 moter. Mijn radiateur lekte dus ik heb hem vervangen door een ander gebruikt exmeplaar (lekt niet). Echter op mijn nieuwe radiateur zit een aansluiting voor een stekkertje met 3 om de ventilator te bedienen, terwijl op de oude een met 2. Tot dusver loopt alles goed. Kan ik problemen verwachten als ik ga rijden? Tot dusver hoor ik de ventilator niet aangaan, maar ik heb hem nog niet heel warm laten worden. Weet iemand hier meer van.
Alvast bedankt,
José
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
indien mogelijk.. sensor over zetten
je hebt namelijk 3 draden nodig..
1, massa
2, spanning 12v
3, tempsensor termostaathuis ( deze activeert de ventilator bij een hoge koelwater tempratuur )
waarschijnlijk heb je nu geen massa... of aanstuur spanning naar de ventilator...
paul,
Beste Paul,
Ik heb een aantal dingen bevestigd en nu heb ik een stekker [///] in mijn nieuwe radiator zitten, terwijl de oude stekker er zo uitzag [//]. De sloper vertelde me dat het niet uitmaakte, maar ik weet niet of ik alsnog problemen kan verwachten.
Groetjes José
19 jaar
de bedoeling is JOS dat de zaak naar behoren moet werken ondanks deze mooie woorden van de sloper!
vaak zeggen ze dit!! heet daarom ook SLOPER ;^)
wel op zeker gaan...
paul,
Goed dat is dus duidelijk. Echter ik heb in het moterblok van mijn auto dus alleen maar een stekkertje met twee pootjes ]= en mijn nieuwe radiator dus een aansluiting van [///] ik heb nu dus een / over waar niks omheen zit. Moet ik opzoek om het stekkertje wat origneel van het blok afkomt te veranderen. Voorheen werkte alles.
Groetjes José
19 jaar
kijk even jos... wat je precies mist.. anders kijken of alles normaal werkt! en even de boel in de gaten gaan houden,,
paul,
als de stekker past dan kan het volgens mij wel goed werken,want er zijn ook koelventilatoren die eerst bij bv 100 graden celcius langzaam draaien,als dan de koelvloeistof nog heter word gaat de koelventilator via de derde draad sneller draaien.
dus aansluiten ,motor starten en zien of de ventilator begint.
succes
Wat betreft die 3 aansluitingen, heb je het dan over de temperatuurschakelaar die in de radiateur geschroefd zit? (aan accu zijde), of de ventilatormotor (of beide :) )
Er zijn namelijk enkel en dubbeltraps ventilatoren (2 snelheden).
Heb je nu een dubbeltraps fan, maar voorheen een enkeltraps (2 aansluitingen op de temperatuurschakelaar), dan zou je gewoon de schakelaar uit de oude radiateur kunnen overzetten.
Of evt met een extra draad de 2e trap ook kunnen laten werken (weet zo uit mijn hoofd de aansluitingen niet).
Dit kan natuurlijk alleen als ook een dubbeltraps ventilator-motor hebt.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar