Is er dan werkelijk niemand die mij antwoord kan geven over mijn vraag of het zinvol is de onderste voorste draagarm los te maken tbv.het vervangen van de voorschokbrekers ipv te zwoegen op de vastzittende bouten van de bovenste fuseekogels? Betreft dus Passat 1999
Wicher
Geplaatst door wicher (0) , lid sinds 21 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
4 Reacties
graskees (0), 20 jaar geleden
Ik kan helaas geen antwoord geven op je vraag, maar ik had bij mijn Passat 99 ook het probleem dat de bovenste bout muurvast zat. Ik kon hem net met veel gekraak draaien, maar eruit krijgen was onmogelijk. Ik hoop dat iemand een oplossing weet voor dat probleem.Verhitten is niet echt gemakkelijk want er zitten rubber hoesjes in de buurt.Zou er teveel locktite zijn gebruikt?
Gelukkig kon de aandrijfas er ook zo uit door het wiel scheef te zetten.Vlg. Olving moest die bout er uit.
Kees.
wicher (0), 20 jaar geleden
Kees
Bedankt voor je reactie. Afgelopen vrijdag is hoes aandrijfas bij garage vervangen. Kosten 75 euro.Ze hebben wel een nieuwe bout gemonteerd en als ik zo zie hebben ze een ring achter de kopbout geplaatst, valt deze niet meer in de fusee. Lijkt me handig voor een volgende keer, kun je er een sleutel opzetten en de bout draaien. Vanmorgen bezig geweest met rechterkant na de bout een een week lang iedere dag in de WD 40 gezet te hebben en vanmorgen ook weer. En zie, na slaan met een dikke moker kwam de bout enkele mm naar buiten (moer op eind bout laten zitten!). Ik ben niet verder gegaan omdat ik de schokbrekers elders wil vervangen op een brug maar ik denk nu dat de bout wel los zal komen.
wicher (0), 20 jaar geleden
Kees
Nog even een aanvulling. De auto stond op de krik uiteraard, ik heb toen met een andere krik de veerpoot opgekrikt omdat ik de indruk heb dat daardoor spanning op de bovenste bout wordt weggenomen dan wel verminderd.
Wicher
Johan5639 (0), 19 jaar geleden
Kijk ook eens op deze russische site met uitgebreide pdf's. Het ziet er uit als een originele werkplaatshandleiding. De taal is engels.
http://volkswagen.msk.ru/suspension/b5/b...