Volkswagen Golf V: Vervangen van Distributieriem VW Golf TDI

Bouwjaar: 1998

Hallo,

Weet iemand hoeveel km je met een nieuwe Distributieriem kan rijden.

Ik heb nou 77000 KM gereden met de distributieriem.

Ik hoor het graag.

Mvg

GOLF3794

Geplaatst door GOLF3794 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

23 Reacties

blijegeit (0) PRO, 18 jaar geleden

90.000 volgens fabriek voorschriften, tenzij het een speciale uitvoering is. (het staat ook in je serviceboekje!)


mvg

pjotter9144 (0) PRO, 18 jaar geleden

90.000 of 5 jaar, deze riem is denkik nog niet v.v dus zit er al 7 jaar op. v.v. die handel!!! kan beter er vooraan zijn dan dat de riem knapt op uitdroging, dat zal zonde zijn en de kostenprijs vallen dan veel hoger uit! gr

Pieterb1 (0), 18 jaar geleden

Niet alleen riem vervangen, maar ook de spanrol en geleiderol.
Dit is als een complete set in de handel verkrijgbaar.

Mvg

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

MF.

een compleet set gaan monteren, dat houd in: riem,spanrol,geleiderol,waterpomp,nieuwe bouten motorsteun (zijn rek-bouten)

paul,

GOLF3794 (0), 18 jaar geleden

Bedankt voor jullie reactie allemaal !

Mvg

GOLF3794 (0), 18 jaar geleden

De distributieriem is alleen een keer eerder vervangen en dat is in 2003 geweest heeft nu 77000 km gedraaid.

Moet ik gewoon wachten tot de 90000 KM en dan pas vervangen of zal ik hem beter nu vervangen ?????

Ik hoor het graag.

Mvg

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

mf..

vervangen bij 90.000dkm is nog vroeg genoeg!

paul,

robklugkist (0), 18 jaar geleden

Ik heb meegemaakt dat een riem voor het inspectie interval brak.
die 90.000 km is natuurlijk een gemiddelde.
Bedenk dat als je gewend bent om veel toeren te draaien de riem vaker rondgedraaid heeft dan wanneer je gewend bent om snel op te schakelen.
1000 km te vroeg kost weinig, 1 km te laat kost je je kop ( letterlijk en figuurlijk) en in het ergste geval je hele motor. Bij twijfel: niet oversteken.
Dus, als je sportieve rijder bent zou ik vervangen, als je 'luie' rijder bent, kan het nog wel effies wachten.

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

rob..

deze riemen slijten niet van het toeren draaien! tot 90.000dkm is de veilige marge ongeacht de rijstijl, doordat een riem vroegtijdig kan springen is meestal de oorzaak van een foute montage of een verwaarloze tussentijdse controle van de riem...

de meeste riemen (tanden) krijgen het voor de kiezen door het veelvuldig doen afremmen op de motor!

paul,

robklugkist (0), 18 jaar geleden

klopt, je hebt deels gelijk....
afremmen motor, tuurlijk en dan te bedenken bij welke toerentallen......
In het algemeen ben ik erg bang voor distributieriemen.
als je bij marktplaats kijkt onder 'motor defekt' is het bijna altijd ' distributieriem gebroken.'
Ik bedoelde de toerental opmerking in het algemeen.
Tuurlijk is er een slijtage die leeftijd gebonden is, dus aantal omwentelingen. Geldt in elk geval wel voor spanrol.
Volgens mij moet onze patient maar vervangen, ook beter voor de nachtrust.:)

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

rob,

vind het trouwens knap dat je een vw/audi monteur probeert te vertellen! waneer deze riem zal moeten worden vervangen :)

paul,

robklugkist (0), 18 jaar geleden

Als iemand slecht slaapt door zorgen over een distributieriem moet hij volgens mij vervangen, ok, heeft niet veel met autotechnietk te maken....:) maarre...geef me gelijk..... beter 1000km te vroeg dan 1km te laat.

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

rob.. dat de man slecht slaapt kan ik niet opmaken uit zijn vraag?

de vraagsteller vraagt bij welke km,stand de riem vervangen dient te worden...

das heel duidelijk, deze geeft aan, om de 5jaar, of elke 90.000 dit wat het eerst komt..

en dat is geen 77.000dkm,

einde discussie....

paul,

VINK (0) PRO, 18 jaar geleden

MEN KAN HET NOOIT ZEGGEN HOU LANG EEN RIEM MEEGAAT.
AL STAAT ER IN HET INSTR.BOEKJE 90000KM HIJ KAN OOK EERDER BREKEN,MIJN ERVARING IS DAN OOK ,HEM BETER EERDER TE VERVANGEN.
DUS ROND DE 75000KM
VIND HET KNAP VAN EEN VW/AUDI MONTEUR DAT DURFT TE ZEGGEN.

GOLF3794 (0), 18 jaar geleden

Hartelijk dank voor jullie reactie's !

Wat kost een distributieriem of een complete set eigenlijk ??

Mvg

Pieterb1 (0), 18 jaar geleden

een compleet setje, riem, spanrol en geleiderol ongeveer 90 euro

mvg

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

Geplaatst op 19 januari 2006 om 18:47:31

--------------------------------------------------------------------------------
MEN KAN HET NOOIT ZEGGEN HOU LANG EEN RIEM MEEGAAT.
AL STAAT ER IN HET INSTR.BOEKJE 90000KM HIJ KAN OOK EERDER BREKEN,MIJN ERVARING IS DAN OOK ,HEM BETER EERDER TE VERVANGEN.
DUS ROND DE 75000KM

quote,

speciaal voor gefrustreerde meneer luis, die toch weer een oeverloze discussie probeerde uitlokken, terwijl mijn antwoorden op de vraag duidelijk en naar waarheid zijn beantwoord..

@luis het valt je allemaal niet mee he jochie! om iets te kunnen begrijpen :)

paul,

Santa (0), 18 jaar geleden

@Luis: wanneer jij twijfelt aan een onderdeel, moet je het gewoon lekker gaan vervangen. Ik neem aan dat je dan principieel bent en dus ook de olie verversingsintervallen verkort en dus de motorolie en oliefilter, brandstoffilter en evt. transmissieolie eerder vervangt dan wat de fabrikant voorschrijft? Hierbij bedoel ik dus NIET de verkorte intervallen i.v.m. zwaarder gebruik.

primera p11 (0), 18 jaar geleden

Mf.
Volg Paul zijn raad maar op, die sleutelt elke dag aan vw/audi produkten.
Als je je aan die intervallen houd is er niks aan de hand, die fabrikanten houden heus een veilige marge aan met dit soort onderdelen.

michel01 (0), 14 jaar geleden

hallo,

ik heb net een golf 5 1.4 trendline gekocht en deze heeft bij 79000 km een nieuwe distributieriem gehad.
nu staat de klok op 123.000 km. moet ik nu bij 158.000 km een nieuwe riem erop laten zetten?

groet michel

tedkroon (0), 14 jaar geleden

Ik ga met paul mee waarin hij aangeeft dat je vooral tussentijds de zaak moet inspecteren. Hangt hij er als een oude onderbroek omheen of zijn de tanden niet strak dan is vervanging altijd noodzakelijk. Zelfs bepaalde optredende geluiden kunnen boekdelen spreken. Die van mij mocht er 150 dkm opzitten en dat heeft hij keurig gedaan. Ofschoon hij wel veelvuldig geinspecteerd is.

johndoornbosch (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=VINK]MEN KAN HET NOOIT ZEGGEN HOU LANG EEN RIEM MEEGAAT.
AL STAAT ER IN HET INSTR.BOEKJE 90000KM HIJ KAN OOK EERDER BREKEN,MIJN ERVARING IS DAN OOK ,HEM BETER EERDER TE VERVANGEN.
DUS ROND DE 75000KM
VIND HET KNAP VAN EEN VW/AUDI MONTEUR DAT DURFT TE ZEGGEN.[/quote]
ik weet niet welke ervaring jij hebt maar die is nergens op gebaseerd denk eerder uit de duim gezogen. gr john

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Michel

Je kunt beter even een nieuw topic starten,deze is inmiddels al 3 jaar oud er reageerd geen kip meer op..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.