close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: Vervanging distributieriem.

Bouwjaar: 1991

Hallo,

Heb van't weekend mijn distributieriem vervangen van mijn Passat 1900 diesel. Volgens mij staan alle merktekens juist en ligt de riem er dus goed op. Hij draait ook 'normaal' rond, maar als ik er mee rijd en ik wil 'snel' optrekken, dan maakt hij het geluid van een grasmachine. Bij rustig rijden geen probleem, maar snel in toeren gaan is uitgesloten en het 'snel' optrekken dus ook. In mijn vraagbaak heb ik gelezen dat eventueel de inspuitingspomp moet afgesteld worden, maar daar zitten ze met een meetklokje enz. te prullen. Dit heb ik niet. Is er nog een eenvoudigere manier om dit af te stellen ? Of ligt het hier niet aan ?

Alvast bedankt !

Groeten,

wouter.

Geplaatst door

Wouter12334 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zou toch nog even controleren of de riem niet per ongeluk 'n tand versprongen is bij de montage.

Averdonk 0
badge

19 jaar

Dit was de eerste keer het geval. Maar heb hem gisteren een tand verlegd...

Wouter12334 0

19 jaar

Hallo,
Wij hebben in het verleden ook z'n type gehad 1.9TD AAZ motor.
Deze motor is in de soep gelopen nadat de tandriem was vervangen.
bij deze motor stond de distributie ook niet op tyd omdat de krukasbout af was geknapt.DEZE MOET JE BIJ DEZE TYPE ALTIJD VERVANGEN!!!En je moet opletten dat de nokkenastandwiel geen merkteken heeft deze moet je op achterkant nokkenas blokkeren met een dik platstuk ijzer.En je moet de nokkenas boutlosdraaien om het tandwiel te kunnen verdraaien.Brandstofpomp kun je gewoon vast zetten.
p.s Het zijn geen goede motoren van vw de 1.9TD
Succes

raymond_hoste 0

19 jaar

hoi, wouter


als er nu een TIK hoorbaar is raad ik je aan om er niet meer mee te gaan rijden of starten.

een tik geeft wel aan dat er meer dan 2 tanden zijn versprongen.


paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Zit met serieuzere problemen nu... Had er in de week nog eens naar gekeken en alles bleek goed. Merkpunten kwamen overeen en ik kon de motor vlot met de hand ronddraaien. Hij reed vrij goed, maar nog niet zoals vroeger. Ben er 's morgens mee naar het werk gereden en dat was vrij goed gelukt, maar 's avonds op de terugweg... Zwaar trillen, geen trekkracht en een zwarte rookwolk achter mij !!! Nagekeken: 3 van de 8 klepstoters naar de kl****, kop en nokkenas beschadigd. Morgen kop en nokkenas terug proper maken, 8 nieuwe klepstoters steken, alles monteren, riem 'juist' zetten en dan maar hopen dat het eindelijk afgelopen is. Ik denk dat ik hem daarna ga verkopen !!!

Alvast erg bedankt voor de reacties !

wouter.

Wouter12334 0

19 jaar

hoi,


nou LEKKER DAN

je werk toch niet bij de kwikfit he...

GRAPJE :^)


paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

De kwikfit ken ik niet, maar't zal wel geen compliment zijn zeker ? Heb hem vandaag 'in orde' gekregen. Hij loopt weer als vroeger, maar 'k denk toch dat ik hem ga verkopen... Ben er niet zo gerust in dat hij het nog lang uithoudt met die beschadigde kop en nokkenas.

Allemaal nog bedankt voor de reachties !

Groeten,

wouter.

Wouter12334 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.