close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: Vervanging koppelingsplaat, drukgroep en druklagen

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3

Ik probeer de versnellingsbak te ontkoppelen om de koppelingsplaat, drukgroep en druklagen te vervangen maar krijg in de eerste instatie de versnellingsbak niet onderuit, heeft iemand hier tips voor hoe het zou moeten?

Groetjes, Eugenie.

Geplaatst door

Eugenie (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb je de motor ook gekanteld?

luuk6738 0

18 jaar

het is inderdaad beter om de onderste motor steun te demonteren,diegene het korts bij de radiator om het zo maar te zeggen,

startmotor demonteren,motorsteun verwijderen zodat motor kantelt,3 of 4 dikke bouten verwijderen waar bak op motor mee zit!dit zijn er 2 aan de bovenzijde en dacht 1 aan de onderzijde!koppelingskabel demonteren,stekkertje van achteruit schakelaar,een paar boutjes ( m6 ) losdraaien,hier zit een soort beschermplaat mee vast aan motor/bak!vergeet ook niet de schakelstangetje's los te halen!

als dit alles gedaan is,kom je denk ik even flink aan de bak aan het trekken,van boven naar beneden,zodat deze 'los' komt!dan even de juiste positie zoeken voor het te kantelen en te verwijderen..

je hebt geen brug nodig hiervoor trouwens.koppeling en drukgroep wijst zich vanzelf!

als je de bak er dan toch onderuit hebt,controleer dan ook even de keerring van de bak en die van de prise as..

deze kosten bijna niks,maar als je toch alles in je handen hebt en je vertrouwt het niet helemaal,vervang ze dan ook even mee,omdat het niet allen binnen een uurtje gedaan is..

succes

Stefan

stefan84 0

18 jaar

Hi Stefan,

Ik heb ongeveer gehandeld zoals je in je bericht hebt beschreven. Het is gelukt om de versnellingsbak te dementeren en weet je wat??? Er was niks mis met de koppelingsplaat, de drukplaat en ook niet eens de druklager, pfff. Blijkt simpelweg een rubber ding te zijn dat aan de koppelingskabel zit, die is gescheurd. Inmiddels is alles nu weer in elkaar gemonteerd. Nu heb ik nog wat tips nodig mocht er iemand zijn die het weet... Ik wil de koppelingskabel wat verstellen omdat de de koppelingpedaal helemaal omhoog komt. Ik mis ook een schroef dat hoort hoort bij de bovenste gedeelte van de versnellingsbak....

Groet, Eugenie

Eugenie 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.