het gaat om het volgende, mijn gti loopt slecht. nu heb ik de distubutie nagekeken en die staat goed.daarna heb ik de onsteking op tijd gezet en dan komt het de auto loopt dan even goed en na een paar keer gas geven pakt de motor slecht op gaat eerst sputteren en pakt dan wel op. ga ik dan weer kijken of de onsteking op tijd staat is het merkteken weg.als ik dan met de timinglamp kijk ,zie ik het streepje pas weer als ik de onsteking bijna op zijn vroegst zet.ik begrijp niet hoe dit kan.
ik hoop iemand anders wel.
groet dennis
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dennis
het kan ook aan je spinkop/injectie liggen..dat gesputter e.d.
vertel eens even hoe je de timing van distributie/ontsteking hebt gecontroleerd ?
als alles goed zou zijn mag je dit niet!
Stefan
spinne kop heb ik al een keer gewisseld met een goed lopende golf.
ik heb de distubutie gecontroleerd aan de hand van de merktekens en vliegwiel.
en de ontsteking op tijd gezet met een timing lamp.
groet dennis
18 jaar
heb je ook even van te voren cilinder 1 in het BDP gezet ? die aan de kant van de distributie!
Daarna nokkenas tandwiel op tijd zetten..
als de rotor (ontsteking) na cil. 1 wijst is het goed,om het zo ma te zeggen!
als je het groene dopje uit de versnellingsbak draait zie je ook een merkteken zitten!
als laatste ontsteking afstellen en wat voorontsteking geven met strobescoop-lamp..
kort ma krachtig.
Stefan
18 jaar
Dennis ,Het probleem is dat plots gekomen of nadat je iets gedaan heb aan de auto,,bv distributieriem vervangen ect.....deze ''PL'' of ''KR'' motoren zijn zeer gevoelig op ontsteking vervroeging die geregeld word vanuit de ECU met een membraam vacumm vervroeger die op de print zet [slechte konstuctie] .De klopsensor - lamdasonde - halgever - verdelerkap met de gehele inhoud en of slechte motor massa.. zijn vaak die delen die deze storing kunnen oproepen.Ik heb deze auto 10 jaar gehad en ken zo ongeveer alle voorkomende storingen daarvan.
18 jaar
dennis
zie foto's voor voorbeeld,ze zijn vanmiddag gemaakt maar zijn niet al te geweldig gelukt,maar het gaat zich even om de merktekens die ik bedoelde!
succes
Stefan
18 jaar
dennis
zie foto's voor voorbeeld,ze zijn vanmiddag gemaakt maar zijn niet al te geweldig gelukt,maar het gaat zich even om de merktekens die ik bedoelde!
op de eerste foto zie je een streepje staan op het linker tandwiel,deze staat ook op de rechter maar is nu helaas niet te zien,deze moeten in één lijn lopen,op de 2e foto staat de streep op het nokkenastandwiel precies bovenaan,op het bdp staat deze precies in één lijn met de inkeping op het kleppendeksel,op foto 3 zie je het streepje staan als je het groene dopje uit de bovenzijde van de bak draaid(merkteken)
succes
Stefan
[url=http://imageshack.us][img]http://img275.imageshack.us/img275/90/ke...[/img][/url]
[url=http://imageshack.us][img]http://img275.imageshack.us/img275/1447/...[/img][/url]
[url=http://imageshack.us][img]http://img275.imageshack.us/img275/7219/...[/img][/url]
18 jaar
ik heb de auto zo gekocht en ben al een tijdje bezig met het opsporen van het probleem waarom de auto zo loopt.
de volgende dingen heb ik geprobeerd.
spinnekop,bobine,nw kabels,nw rotor, nw verdelerkap, nw bougies,ontsteking,als je voor de auto staat de rechter computer, alle inlaatpakkingen vervangen, nw uitlaatspruitstuk (oude was gescheurd), gasklep gereinigd,vacuem slangen vervangen,massapunten schoongemaakt.
wat ik vreemd vind, is toen ik de ontsteking op tijd zetten de auto even goed oppakten en na een paar minuten het probleem weer aanwezig was.ik keek weer met de lamp en de onsteking was weer van tijd, als ik nu de ontsteking vroeger draai komen de merktekens weer tegen over elkaar.ik zal van de week nog eens kijken naar dit tijdstip.
groet dennis
18 jaar
Als de motor koud is loop hij zeker voor enkele ogenblikken goed...en zodra je veel verbruikers aanzet hoe reageerd de auto dan?? Ik heb het vermoeden dat jouw vervroegingsysteem niet werkt.Ik heb een gelijke storing gehad zoals je aangeeft en als mij auto warm was liep deze voor geen meter meer ,de ontsteking werd verlaat door een defecte vacuum vervroeger .Ik heb toen de onsteking ook vroeger gezet voor proef en dan liep hij weer voor een korte periode goed maar zodra die te warm werd was er zeker 20 pk pleite!
Mocht het zo zijn dat jouw vacuum vervoerger niet goed werkt en of in het geheel niet, dan is mij advies rij er niet meer mee wand je koppakking gaat er dan zeker uit .De motor word te warm als een ontsteking te laat komt te staan ik wil je graag helpen maar hoor eerst nog wat meer info over jouw klacht voordat ik dieper in kan gaan op deze storing .....die ik trouwens al eens eerder hier zeer uitgebreid heb geplaatst heb!
Ik hoor nog wel Succes!
18 jaar
Dennis, ik hoor niets meer zijn de klachten nu opgelost ????en wat was daarvan de oorzaak dan ....graag even terug posten aub!
Gr, jan
18 jaar
ben ook benieuwd naar je probleem!
Stefan
18 jaar
@ Jan
had met die KR wel idd problemen,hoe meer verbruikers aanstaan,hoe erger hij begint te stotteren bij een lager toerental!
Stefan
18 jaar
Maar is jouw probleem nu opgelost daar was ik alleen benieuwd naar!!
18 jaar
hallo allemaal
jullie hebben gelijk, als ik de auto start als deze koud is loopt deze inderdaad heel even redelijk.maar als ik de ontsteking op tijd zet dan loopt deze auto echt slecht en heb weinig vermogen als de auto warm is.ook het verbruik is volgens mfa erg hoog.de auto word inderdaad erg warm.als ik nu de ontsteking vroeger zet dan is er redelijk mee te rijden.en ook het verbruik wordt dan minder en de auto word minder warm.maar als ik van stationair redelijk gas geef dan begint de auto te pruttelen en pakt dan later ineens weer op.als ik rustig optrek heb ik hier bijna geen last van.als ik met de timing lamp kijk terwijl rustig gas geef dan zie je wel het tijdstip van de ontsteking verlopen,maar als ik dan ineenkeer meer gas geef vanuit stationair dan raakt volgens mij alles in de war en pakt de motor niet gelijk op , maar gaat eerst sputteren en pakt vervolgens wel op.
groet dennis
18 jaar
Dennis ik denk toch dat jouw onsteking niet optijd vervroegd word.laat dat even nakijken het beste is dan om de verschillen van vervroeging te bekijken zowel bij koud als warme motor en bij veel stroomverbruikers mag deze niet al te veel in elkaar zakken.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar