close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf V: Verwarming blaast niet& koelventilator slaat meteen aan

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 TDI BKD

Goedendag,

Ik ben in het bezit van een VW golf 2.0 tdi met motorcode BKD. Vanaf gisteren heb ik een probleem met de verwarming. Als ik de verwarming aanzet blaast hij eerst normale warme lucht, dit gaat over in haperende lucht en uiteindelijk in lucht die bijna niet meer te voelen is.

Ben er vandaag mee bij de garage geweest omdat mijn airco ook afgevuld moest worden. Daar zeiden ze dat de verwarming te weinig weerstand leverde en het daarom niet goed doet, en strak waarschijnlijk helemaal niet meer doet. Kosten hiervoor 261,- ex btw. Echter vertele hij me dat dit ook makkelijk zelf te doen is. Kan iemand mij uitleggen hoe? En welk onderdeel ik ervoor nodig heb? En tevens heb ik ook het probleem dat als ik de auto start vrijwel direct de koelvin begint te draaien. Zou dit met elkaar te maken kunnen hebben? Zoja wat is hier aan te doen? Zo nee, wat moet ik er dan aan doen?

Bedankt alvast

Geplaatst door

Rvanbussel (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dus je bedoeld dat de kachelmotor fan steeds langzamer gaat draaien? En hoor je hem ook langzamer gaan draaien of draait hij nog steeds net zo snel maar voel je geen lucht meer?

Dat je koelfannen gaan draaien is een ander probleem, dat kan varieren van 1 of 2 defecte koelfannen (gingen vaker stuk) of een koelvloeistof temperatuurvoeler stuk. Hiervoor is diagnose nodig met een testkast. Maar de fannen horen altijd samer te draaien, als er 1 draait dan is die stil blijft staan (vaak de kleine) waarschijnlijk stuk 9 van de 10x maar die kleine wordt weer aangestuurd door die grote dus die zou het ook kunnen zijn en dan is meten is weten.

ricky 10
badge

10 jaar

Het is een beetje lastig uit te leggen. Hij draait eerst gewoon normaal(met airco is er niks te merken) daarna begint die te hard, zacht, hard,zacht, met vlagen zeg maar. Voor mijn gevoel draait die nog wel maar voel ik gewoon geen lucht.

Is dit erg als die koelvinnen kapot zijn? Temp komt nooit boven de 90 graden uit, wel moet ik eens in de 7 a 8000 km een klein beetje koelvloeistof bijvullen

Rvanbussel 0

10 jaar

Heb je een climatronic of een 4 standen kachel schakelaar unit?
Heeft die garage je auto ook uitgelezen en stonden er storingen in?
Een defecte kachelmotor zou kunnen (loopt dan wel eens te stroef) komt wel vaker voor maar is nu nog gissen.

Dat ze volgas gaan draaien komt omdat er geen/verkeerde signalen binnenkomen in de computer dus weet die computer nu niet hoe koud of juist hoe heet de motor is dus gaan ze als voorzorg volgas draaien voor de zekerheid. Het komt ook voor dat ze blijven draaien met contact uit dus dan krijg je accu problemen en mocht dat niet zo zijn dan krijg je een te koude motor in de winter omdat hij maar blijft koelen. Zou hiervoor wel tzt een diagnose laten doen bij een garage die veel met dit merk doet.

ricky 10
badge

10 jaar

Heb een climatronic, bij de garage zeiden ze dat er te weinig weerstand was en idd de kachel unit vervangen diende te worden. Dacht dat dit misschien met de ventilator te maken had maar dat is dus niet zo dus word gewoon vervangen. Monteur zei dat dit makkelijk zelf te doen was, heb jij mischien een how to?


Over 3 wekem ben ik in de buurt van Nuenen en zou dat wel even langs VAG techniek gaan. Kijken wat hun ervn zeggen

Rvanbussel 0

10 jaar

Het dashbordkastje moet eerst verwijderd worden en dan kan je wel bij de kachelmotor maar er zit ook nog een variabele weerstand in/tussen die zou het ook kunnen zijn (die gaat ook daarbij wel eens stuk door juist een te stroef draaiende kachelmotor) dus laat hun bij vag techniek eerst even kijken inderdaad maar ik gok dat alleen de kachelmotor stuk is.

ricky 10
badge

10 jaar

Ik heb het zelfde probleem met mijn climatcontrolle in een golf 5. Kachel motor blijft hard blazen maar ik heb geen luchtstroom uit de roosters. Is jou probleem al opgelost? Je verhaal is onvolledig. Om je te kunnen vertellen hoe je het moet vervangen moet ik wel weten wat je moet vervangen. Dat de koelvin onder de motorkap begint te blazen klopt als de airco aan staat. Als die het ook in eco doet (airco uit) geeft dit vaak een storing aan. Vaak van een tempetuur sensor

Dolf 1980 0
badge

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.