close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf V: Rammel in vrij stand

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 55kw

Goedenavond mensen,

Sinds gister ben ik in het bezit van een golf 5 met 103.000(nap) km erop. Proefritje gemaakt en reed perfect. Moest nog een aardig stukje naar huis rijden met de auto dus halverwege even bij de pomp gestopt voor wat te drinken. Toen ik weer in de auto stapte dacht ik een licht rammelend geluid te horen..dus radio uit blower uit,en toen hoorde je het beter.Moeilijk uitleggen maar het klinkt alsof er een metalen plaatje rammelt. Toch moet je goed luisteren voordat je het hoort. In de auto hoor je het beter als buiten. Als de koppeling ingeduwd wordt is het geluid verdwenen. De auto rijdt verder goed ondanks het geluid. De auto is particulier gekocht dus ja.. Gekocht=gekocht. Wie kan mij wat duidelijkheid over dit probleem geven?


Mvg mike

Geplaatst door

Mikey86 (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zou in de koppeling kunnen zitten, weet niet of deze een 2 massa vliegwiel heeft want deze rammelt wel meer

jan5047 0
badge

10 jaar

Deze heeft geen 2 massa vliegwiel maar idd als je hem wel hebt dan kan hij idd goed rammelen, ik denk aan de prise-as lagers van de versnellingsbak die je hoort omdat dat het meestal is als je het niet hoort ingetrapt en los wel.
laat het even aan een monteur horen die veel met dit merk doet. Als het een draaiend schurend geluid is wat je hoort dan 9 van de 10x versnellingsbaklager, als je op dat moment ALLEEN een redelijk onregelmatig tikkend geluid hoort soms wel en soms niet dan probleem in de koppelingsplaat.

ricky 10
badge

10 jaar

Bedankt voor je reactie. Helaas ben ik daar vandaag niet aan toe gekomen. Ik hoop niet dat je gelijk hebt over de versnellingsbak..dat zou goed zuur zijn. Wel zei iemand vandaag tegen me dat die hetzelfde probleem heeft gehad en dat het ze druklager was. Dit gaat hoe dan ook weer in de papieren lopen vrees ik

Mikey86 0

10 jaar

Het druklager gaat juist pas geluid maken als je de koppeling intrapt, dus andersom. Maar om dit zeker te weten moet je je voet alleen laten rusten op het pedaal tot het punt dat je tegendruk voelt, dus niet intrappen. Als het geluid dan weg is of veranderd dan zou het het druklager kunnen zijn. Als bijgeluid pas weg is na ongeveer de helft intrappen dan zit het in de bak of koppelingsplaat maar het geluid wat je dan wel/niet hoort bepaald of het de plaat is of de bak.

ricky 10
badge

10 jaar

Misschien een rammelende katalysator. Dat is schering en inslag. Heb twee weken terug een golf 4 uit 2003 gekocht. Kwam er ook onderweg achter dat er een rammel aanwezig is. Maatje van mij heeft een week geleden een golf 5 gekocht en die heeft ook een rammelende katalysator. Dit kan je controleren door onder je auto te gaan liggen en een paar tikken tegen de katalysator te geven, je hoort meteen of er iets los zit ja of nee.

Zoja, duur grapje!

Ricardo1990 0

10 jaar

[quote=Ricardo1990]Dat is schering en inslag[/quote]
Het komt weleens voor maar dat heeft de auto al wat km achter z'n kiezen.
Het is ook heel simpel te verhelpen, mag geen naam hebben....

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

10 jaar

Klopt. Mijn golf heeft 330.000 km erop zitten, de golf van van mijn kennis 200.000. Maar in mijn tijd bij de Skoda dealer heb ik wel eens een Fabia met 30.000 km gehad met een rammelende katalysator.
Het lijkt wel of ze die katalysatoren expres van inferieure kwaliteit maken, zodat ze een paar jaar laten nog even kunnen spekken. 950 euro is te zot voor woorden.

Ricardo1990 0

10 jaar

[quote=Ricardo1990]Het lijkt wel of ze die katalysatoren expres van inferieure kwaliteit maken, zodat ze een paar jaar laten nog even kunnen spekken[/quote]
Het is heel simpel te verhelpen.
De kat op meerdere plaatsen even kort heet stoken en op de hete plek met een bolle hamer een klein deukje slaan.

Dit herhalen op enkele plaatsen....

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

10 jaar

Had ik dat maar eerder geweten. Er zit niet veel meer in, in de katalysator :P

Ricardo1990 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.