Heren,
2 jaar geleden de verwarmings onderdelen vervangen ( het zgn. modificatie set ) 6 jr. geleden = er een nieuwe kachelradiateur gemonteerd.
Mijn auto wordt wel warm/heet maar na een 3/4 km op de snelweg wordt hij weer koud. Dan duurd het even ...... of langer en dan wordt hij weer warm/heet, soms stinkt hij ook net of hij "te heet wordt en hij ineens het water doorlaat "? De temperateurmeter loopt dan ook op en daarna zakt hij weer af. Heel soms ( gisteren ) knippert het lichtje van het water, wat daarna weer uit gaat.
Nou heb ik in de vraagbaak gekeken en zit te denken dat misschien een Thermostaat de boosdoener is. Ik heb er 2 in gedachten, onderaan de waterpomp en aan de zijkant van het blok die naar de warmte wisselaar gaat.
Zal het de thermostaat zijn die naar de warmte wisselaar gaat? en hoe kom ik erachter welke of wat het is.
Alvast bedankt voor de tips.
Gr, Roland
Geplaatst door vw-hobby (0) , lid sinds 21 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Overig? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
Paulus8636 (0) PRO, 18 jaar geleden
Hallo,
Deze klachten hebben niets te maken met de kachelmodificatie, maar wel met de motorthermostaat. En deze zit onder de kunststofflens onder op de waterpomp. De waterpomp zit onder aan de voorkant van de motor. Volg de onderste dikke slang vanaf de radiator.
Groeten,
Paul
vw-hobby (0), 18 jaar geleden
Paulus,
Als ik die vervang de moterthermostaat is dan het euvel verholpen?
Gr, Roland
mart-vervoort (0) PRO, 18 jaar geleden
thermostaat vervangen en daarna geod ontluchten. kachelkraan geheel openzetten .
vw-hobby (0), 18 jaar geleden
Ik ga morgenochtend gelijk aan de slag, omdat ik de auto 3 dgn véél nodig heb. Op naar de 360.000 km.
Bedankt voor jullie advies.
vw-hobby (0), 18 jaar geleden
Heren, het is gelukt. Gelijk een proefrit gemaakt, de meter blijft perfect in het midden.
Het duurde wel lang voordat de fan aansloeg, hij knipperde héél even ( knipoog ) en hopla !
Héél wat anders : de bodum daar zal wat aan gelast moeten worden, ik heb al wat stukjes gedaan met aluminium maar wil het nu toch laten doen. Het betreft bij de passagierskant en bij de bestuurder, wat zal ik ongeveer kwijt zijn?
Kan een beun het óók goed doen?
Gr, Roland
Johan5581 (0), 18 jaar geleden
Als je een goede beun hebt wel ;)