Golf III, 242.000 km, benz, 1600 cc, 75 pk, bj. 1994
2 maand geleden heb ik het thermostaathuis vervangen. Het systeem daarna opnieuw gevuld met dezelfde koelvloeistof, G11, die altijd in het blok heeft gezeten. *VW zelf kon dat niet meer leveren (!) maar wel aangeven waar dat nog wel te koop was.
Nu verliest de motor een beetje koelvloeistof; ca. 0,20 l. per 1000 km. Niet om van te schrikken. Op de onderste hoekjes van de radiator is het vochtig en op de grond zie je daar soms een beetje vocht liggen.
Ik ga er dus vanuit dat de radiator lek is en dat ik daar even een nieuwe in moet zetten, na 242.000 km kan dat voorkomen.
Vraag: hoe is de praktijkervaring met de levensduur van de verwarmingsradiator ? Gaat die over het algemeen langer mee of kan die maar ook beter nu vervangen ?
grt,
wmuller
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Alleen vervangen wat lekt, als het niet naar koelvloeistof stinkt in de wagen zou ik het dasboard er lekker in laten zitten.......
Bedoel je de rad.van de motorkoeling(in motorruimte) of de rad.van de verwarming(achter dashboard)?
Die van de motorkoeling ga ik zo-ie-zo vervangen. De vraag is of uit praktijk blijkt dat die verwarming, dus die achter het dashbord, dan binnenkort ook naar de vaantjes is.
De reactie van audia4 spreekt me wel aan (waarvoor dank), alleen dat onderdeel vervangen dat lekt.
Als te verwachten is dat die van de verwarming (achter dashbord) binnenkort ook stuk gaat scheelt het wel een keer 6 l. koelvloeistof.
grt
wmuller
16 jaar
O.K.Ik ga mee met Harry.Geen lek,blijft ie op z'n plek.(geintje)
Het ruikt in de auto niet naar koelvloeistof dus daar maak ik me nu geen zorgen om, geintje van auto-peter past me wel. Denk ook dat het een bult werk is om dashbord te demonteren.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar