Volkswagen Golf: vloeistof reservoirs

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0i 8v

Ik vraag me af waar de rem vloeistof reservoir zit en het reservoir voor de versnellingsbak? (neem tenminste aan dat die erin zitten?)

Had vandaag toch iets vaags.. de hele dag heeft de aanjager uit gestaan en zet m net ff aan en komt er ineens een dikke rook wolk uit, dus ik stoppen en motorkap ff omhoog gedaan maar er is niets te zien.. wat zou dit kunnen zijn?

Geplaatst door

Koen1214 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

koen

je reservoir voor de remvloeistof en koppelings cilinder is 1 geheel,dus de koppeling werkt samen op je remvloeistof reservoir!

kijk eens naar je peil van de koelvloeistof nu,hoop niet dat dit gezakt is,of nog erger,helemaal leeg..die rook wat je gezien hebt kan komen van een kapotte kachelradiator.maar die rook was geen verbrand iets ?

het reservoirtje heeft als het goed is een gele dop.en zal je vinden bij het schutbord gezien als je achter het stuur zit onder de motorkap.

Stefan

Stefan

stefan84 0

17 jaar

Koelvloeistof reservoir zit bij de max dus kan het niet aan liggen lijkt me.
Ik heb twee dagen geleden het stuurbekrachtigings reservoir bijgevuld en is iets over de max heen gegaan.. kan het daar aan liggen?

En kan ik dezelfde vloeistof gebruiken bij het remreservoir als bij de stuurbekrachtiging?

Koen1214 0

17 jaar

In de stuurbekrachtiging mag zeer zeker geen remvloeistof!!

Hendrik4290 0
badge

17 jaar

voor de stuurbekrachtiging heb ik deze van kroon: Special Hydraulic Fluid SP 3013!
maar die kan dus niet in het rem/koppeling reservoir?

Koen1214 0

17 jaar

Nee, daar moet DOT 4 in.

Hendrik4290 0
badge

17 jaar

ok thx.

En wat betreft de rook die uit de blazers kwam.. kan het niet zo zijn dat het eenmalig is? of door teveel stuurbekrachtigings vloeistof?

Koen1214 0

17 jaar

nee door teveel olie bij de stuurbekrachtiging komt dit zeker niet..heeft er niks mee te maken ook..

Stefan

stefan84 0

17 jaar

Ik heb net mijn vriendin naar huis gebracht en kom terug en is mijn koelvloeistof reservoir toch leeg terwijl ie vandaag nog bij de max zat..

Koen1214 0

17 jaar

Toch de kachelradiateur lek vermoedelijk........Is de voorruit ook beslagen met 'n vettige aanslag? Zou het koelwaterverlies kunnen verklaren.
OF: je afwatering onder de paravan zit dicht en loopt er (regen)water via de luchtinlaat van de verwarming naar binnen in de kachel. Maar dit heeft dan weer geen invloed op het koelwaterpeil. Zit aan de rechterzijde onder de plastic kap onder de motorkap.

moderator 0
badge

17 jaar

Resevoir voor versnellingsbak bstaat niet, een automaat kan nog gepeild worden. Handbak kan gepeild worden door middel bij buivullen met speciaal gereedschap. (of zelf iets gemaakt) Totdat ie overloopt. Normaal gesproken verbruik je geen bakolie, volgens mij word ie bij sommige typen tijdens een onderhoudsbeurt wel eens gecontroleerd. (en dan pas bij 60.000 km)

Je moet voor je stuurbkrachtiging kijken wat voor dop er op zit. Een groene dop moet speciale synthetische olie in (staat ook op de dop) en een andere dop kan als het goed is atf olie in.

(Verbeter me als ik het fout heb????)

meneerpost 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.