auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Polo: Vochtproblemen Xenonverlichting Polo Comfortline

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2 TSI

Hallo Allemaal,

Heb 2 maanden geleden een Polo Comfortline gekocht met als extra fabrieksoptie: Xenon-verlichting, dagrij-verlichting als led in de koplampen en dynamische bochten-verlichting.

Als het maar een heel klein beetje buiten vochtig is, zit er meteen condens in beiden koplamp-units als je 's avonds of overdag met licht aan hebt gereden.

Hebben meer mensen hier last van en is er al een oplossing voor gevonden door b.v. de Volkswagen dealer?

Bij voorbaat hartelijk dank,

Mike

Geplaatst door

Enco (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Beetje condens is niet te voorkomen en trek er zo weer uit.
Als er echt druppels ontstaan kom het voor garantie in aanmerking.

Benny Vee 0
badge

13 jaar

Hey Benny,

Het is maar wat je een beetje noemt...

De condenslaag bestaat uit witte condens die na 20-30 minuten ongeveer 40% van de onderkant van het glas beslaat.

Blijkbaar zitten er ergens in de lamp-unit kieren/gaten waardoor buitenlucht de licht-unit kan binnendringen en het zal na verloop van tijd uiteindelijk de reflector van de lamp onherstelbaar beschadigen.

Zoiets verwacht je gewoon niet van 2 licht-units die 1200 Euro kosten.

Enco 0

13 jaar

Ik zou het laten beoordelen door een dealer.

Benny Vee 0
badge

13 jaar

Ben er via, via achtergekomen dat de auto-industrie het normaal vindt dat er flink wat condens mag ontstaan in Xenon-autoverlichting... :(

Zie o.a. deze link: http://www.hella.com/produktion/HellaBEF...

Enco 0

13 jaar

Duidelijk verhaal.
Ben bang dat je er dus mee moet leren leven.

Benny Vee 0
badge

13 jaar

Ben bang dat mijn tegenliggers ermee moeten leren leven... Alvast mijn excuses!

Nu begrijp ik ook waarom sommige auto's met Xenon-verlichting je zo kon verblinden...

Dacht altijd dat dit "knutselaars" waren die maar wat aan klooiden.

Enco 0

13 jaar

Nou ook dat klopt wel weer hoor
xenon in niet daarvoor bestemde reflectoren zetten geeft al strooilicht wat als gevolg heeft dat de boel verblindt wordt
of voor de keuring oude H4 erin na de keuring de xenon erin en niet meer afstellen
en zo kan je nog wel even doorgaan

Feit is dat als het allemaal goed is je niemand verblindt !!
En condens op je glas zegt niks ( wel op je reflector plaat )

Serge07 0

13 jaar

Hey Serge,

Nu is de condens nog mistvorming, ik kan mij wel bedenken als het grotere druppels worden er toch hinderlijke verblinding gaat optreden...

Xenon schijnt minder warm te gewone dan Halogeenverlichting; vraag mij dan nog steeds af waarom er toch nog een ontluchtingsvoorziening is gemaakt waardoor vocht de Xenon-behuizing kan binnendringen en b.v. de Xenonlamp niet in een behuizing is geplaatst die de uitzetting en krimpvorming opvangt c.q. de warmte afvoert.

Ik heb hoogwaardige LED fiets koplamp: Deze LED wordt, indien niet gekoeld letterlijk gloeiend heet en begeeft het na een paar minuten tenzij gekoeld. De LED in de fietslamp is omsloten door een blok koper en dit blok is verbonden met de aluminium behuizing zodat alle warmte wordt afgevoerd.
De behuizing van de LED fiets koplamp is hermetisch water en luchtdicht afgesloten en ik heb nog nooit 1 fijn druppeltje condens gezien...

Bij een LED fiets koplamp kan het wel, maar bij Xenon-units van 1200 Euro niet...

Enco 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.