Als ik op de snelweg rijdt en vol gas geef dan stijgt het toerental naar 3000 eerst waar het stopt en soort van terug zakt een beetje. Ik moet vervolgens pedaal even loslaten en weer vollop gas geven om sneller te kunnen gaan en dat probleem blijft zich herhalen.
Iemand misschien ervaring hiermee??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het probleem is een slippende koppeling.....
Gr. paul
[quote=paulkelder]Het probleem is een slippende koppeling.....
Gr. paul[/quote]
Dank u, hoe kan ik dit verhelpen? Ik dacht eigenlijk zelf dat misschien een storing in het brandstoffilter? Als de pedaal op zijn max is dan stopt ie op gegeven moment met gas geven, en ik moet dan halve sec ofzo geen gas meer geven en dan kan ik weer vollop...
16 jaar
gaat de snelheid ook met het toerental omhoog?
of krijgt de motor alleen maar meer toeren zonder dat de snelheid toe neemt?
16 jaar
Ik denk dat Paul gelijk heeft,door het terug nemen van het vermogen heeft de koppeling weer voldoende grip.
16 jaar
[quote=sirovi][quote=paulkelder]Het probleem is een slippende koppeling.....
Gr. paul[/quote]
Dank u, hoe kan ik dit verhelpen? Ik dacht eigenlijk zelf dat misschien een storing in het brandstoffilter? Als de pedaal op zijn max is dan stopt ie op gegeven moment met gas geven, en ik moet dan halve sec ofzo geen gas meer geven en dan kan ik weer vollop...[/quote]
Het verhaal zoals je eerder vertelde heeft niets met het filter of brandstoftoevoer te maken....
Gr. paul
[quote=de Dokter]gaat de snelheid ook met het toerental omhoog?
of krijgt de motor alleen maar meer toeren zonder dat de snelheid toe neemt?[/quote]
nee, de toeren gaan zeg maar eerst tot 3000 (140 km) en dan stopt het gewoon, neemt niet meer toe. pas als ik pedaal los laat en vervolgens weer vol gas geef dan gaat ie weer verder naar ong 3300 (150 km) en dan herhaalt het proces zich weer...
16 jaar
[quote=paulkelder][quote=sirovi][quote=paulkelder]Het probleem is een slippende koppeling.....
Gr. paul[/quote]
Dank u, hoe kan ik dit verhelpen? Ik dacht eigenlijk zelf dat misschien een storing in het brandstoffilter? Als de pedaal op zijn max is dan stopt ie op gegeven moment met gas geven, en ik moet dan halve sec ofzo geen gas meer geven en dan kan ik weer vollop...[/quote]
Het verhaal zoals je eerder vertelde heeft niets met het filter of brandstoftoevoer te maken....
Gr. paul[/quote]
Ok dank u, hoe kan ik dit probleem verhelpen??
Gr. Meho
16 jaar
[quote=sirovi][quote=paulkelder][quote=sirovi]
Dank u, hoe kan ik dit verhelpen? Ik dacht eigenlijk zelf dat misschien een storing in het brandstoffilter? Als de pedaal op zijn max is dan stopt ie op gegeven moment met gas geven, en ik moet dan halve sec ofzo geen gas meer geven en dan kan ik weer vollop...[/quote]
Het verhaal zoals je eerder vertelde heeft niets met het filter of brandstoftoevoer te maken....
Gr. paul[/quote]
Ok dank u, hoe kan ik dit probleem verhelpen??
Gr. Meho[/quote]
Schakelbak demonteren, koppeling compleet vervangen.
Gr. paul
Ik denk toch dat Sirovica met een vermogensprobleem kampt. Als hij niet boven de 3000 tr/min geraakt...
Ik heb met mijn audi 80 TDI '96 een gelijkaardig probleem. Wanneer ik aan constante snelheid 130 km/h rijd, voel ik heel af en toe een lichte schok en zakt de snelheid. Geef ik gas bij gaat hij niet meer harder, toerental zakt. Los ik het gaspedaal en trap ik terug in dan trekt hij weer volop door. Raar, maar lijkt een beetje op Sirovica's probleem...
[quote=joëlcotech]Wanneer ik aan constante snelheid 130 km/h rijd, voel ik heel af en toe een lichte schok en zakt de snelheid. Geef ik gas bij gaat hij niet meer harder, toerental zakt. Los ik het gaspedaal en trap ik terug in dan trekt hij weer volop door[/quote]
Dit bovenstaande is een heel ander probleem en wijst richting de turbodrukregeling.
Gr. paul
Als ik met de VAS de storing uitlees, geeft hij: drukregelverschil inlaatspruitstuk. Onderdrukslangen o.k.
Kan het dan de elektroklep (N75?) zijn die ik moet vervangen? Ik heb er weinig last van, omdat ik weinig autosnelweg rijd. Daarom ben ik er niet echt mee bezig, maar ik zou t eens willen oplossen. Het leek wat op bovenstaand probleem... Dank alvast, Paul!
[quote=joëlcotech]Als ik met de VAS de storing uitlees, geeft hij: drukregelverschil inlaatspruitstuk. Onderdrukslangen o.k.
Kan het dan de elektroklep (N75?) zijn die ik moet vervangen? Ik heb er weinig last van, omdat ik weinig autosnelweg rijd. Daarom ben ik er niet echt mee bezig, maar ik zou t eens willen oplossen. Het leek wat op bovenstaand probleem... Dank alvast, Paul![/quote]
Denk ook niet dat het probleem in de turbo zelf zit maar meer in de aansturing inderdaad de N-75.
Gr. paul
[quote=paulkelder][quote=joëlcotech]Wanneer ik aan constante snelheid 130 km/h rijd, voel ik heel af en toe een lichte schok en zakt de snelheid. Geef ik gas bij gaat hij niet meer harder, toerental zakt. Los ik het gaspedaal en trap ik terug in dan trekt hij weer volop door[/quote]
Dit bovenstaande is een heel ander probleem en wijst richting de turbodrukregeling.
Gr. paul[/quote]
Nou nee paul, joelcotech zn probleem is eigenlijk precies hetzelfde, ik voel ook n lichte schok en snelheidsdaling. en pas als ik pedaal geheel heb los gelaten en weer vollop gas geef gaat hij weer beetje harder.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Vento of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar