Ik heb een probleem met mijn Polo variant sdi met (al) 300000 km op de teller.
De laatste tijd knippert mijn 'voorgloeilampje', nu weet ik dat dit aangeeft dat er een storing is, en die merk ik ook.
Wanneer ik ga rijden rijdt de auto of vlekkenloos, of helemaal slecht. Hij schokt bij stationair-lopen en valt uit bij afremmen (ook op de snelweg). Redelijk gevaarlijk omdat de rembekrachtiging ed. dan direct uitgeschakeld wordt.
Nu ben ik inmiddels bij de garage (en dieselcentrum) geweest. Het leek eerst een relet te zijn (die vervangen is), daarna werd de optie geoppert dat mijn sleutelbos te zwaar was. Na deze opluchtende mededeling bleek de auto na een tijdje toch dezelfde symptonen weer te geven.
Nu ben ik erg benieuwd of iemand een idee heeft wat het kan zijn... Of dat er iemand is die hetzelfde probleem heeft gehad.
Ik ben benieuwd.
Groeten Franc
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
SDI's uit die periode gaven/geven wel vaker problemen... En eigenlijk, altijd is het iets electronisch.. Op mijn werk dezelfde klachten gehad met een aantal Caddy's van 98/99 resultaat; 2x een nieuwe pomp en 4x een nieuwe draadboom..... Wij hadden geluk dat deze reparaties onder(gedeeltelijke) garantie vielen.
Maar met een auto van die leeftijd en die km stand zal het geen garantie kwestie meer zijn.....
Is de auto uitgelezen?
succes,
T
[quote=Thomas11398]SDI's uit die periode gaven/geven wel vaker problemen... En eigenlijk, altijd is het iets electronisch.. Op mijn werk dezelfde klachten gehad met een aantal Caddy's van 98/99 resultaat; 2x een nieuwe pomp en 4x een nieuwe draadboom..... Wij hadden geluk dat deze reparaties onder(gedeeltelijke) garantie vielen.
Maar met een auto van die leeftijd en die km stand zal het geen garantie kwestie meer zijn.....
Is de auto uitgelezen?
succes,
T[/quote]
oei... ik was er al bang voor. Toen je een nieuwe pomp moest, had je toen geen last van meer rook uit de uitlaat enzo? kon je hem toen ook gewoon probleemloos starten?
Nee dat valt allang niet meer onder de garantie, maar ik denk dat ik dan eerst de bedrading zal laten vervangen in de hoop dat...
De auto is inderdaad uitgelezen en hij geeft een fout bij de pomp aan, maar dat zegt (volgens de garage) niet alles.
18 jaar
Na vervanging van de pomp en/of de draadboom nooit problemen meer gehad....
Maar welke van de twee het bij jouw is......
Bij een foutmelding in de pomp moet een VW dealer als eerste aan de draadboom denken.
Er is destijds een gemodificeerde draadboom gemaakt door VW, omdat er vrij veel problemen mee waren.
Kijk ook de connectorstekkers vanaf de pomp naar je regelapparaat eens na, ook daar heb ik wel eens problemen mee gehad. Deze waren toen van binnen helemaal geoxideerd. Dit was een paar maanden nadat de auto zwemles had gekregen...................... Maar wie weet.... heb je geluk.
succes,
T
18 jaar
Ok, ik ga kijken.
Bedankt voor je hulp en wie weet..... heb ik idd geluk ;-)
18 jaar
Is er al eens gekeken welke foutcodes erin zitten ?
Een andere tip : kijk eens of de ecu wellicht nat is geworden door een waterafvoergootje wat verstopt is
18 jaar
Met 300.000 km zal het wel de pomp zijn, als het de kabelboom is dan had je al veel eerder problemen gehad denk ik.
18 jaar
:-( dure grap
Er wordt ook nog gesuggereerd dat het de vacuumpomp zou kunnen zijn. (dus er is nog hoop !?)
18 jaar
Zou ook kunnen, maar ik ben bang dat het de pomp is.
Gezien de km stand.
18 jaar
[quote=Franc]:-( dure grap
Er wordt ook nog gesuggereerd dat het de vacuumpomp zou kunnen zijn. (dus er is nog hoop !?)[/quote]
hoezo duur? een goede gebruikte pomp kost geen drol... dat valt allemaal best nog wel mee.
paul,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar