close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf V: Volkswagen Golf 5 1.6 FSI Benzine

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 FSI

Sinds kort heeft de Golf 5 van de vriendin een 'probleempje'.

Wanneer je voor een stoplicht staat voel je de auto 'schokken'. Je schudt letterlijk mee als bestuurder zowel als passagier.
De wijzer van de toeren blijft netjes stil staan.

De auto is uitgelezen zoals te zien is op de foto.

[url=http://postimg.org/image/u54ao7dgh/][img]http://s8.postimg.org/u54ao7dgh/IMG_2015...[/img][/url]

Nu heb ikzelf bar weinig verstand van autotechniek, vandaar dan ook de vraag.

Kan de melding P0546 (EGT Sensor temperatuur uitlaatgas) dit probleem veroorzaken?
Of misschien de melding Circuit hoog bank sensor? (Waarvan ik totaal geen idee heb waar deze voor dient)

Of moeten we het probleem echt helemaal ergens anders zoeken?

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën en misschien zelfs ervaringen.

Golf 5 2004 1.6 FSI benzine 202.000 km gereden.

Geplaatst door

Xtinction (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Gezien het ontbreken van enige kennis m.b.t. foutcodes, zou ik het lekker aan een dealer of de betere universeel overlaten.

oldford 0
badge

9 jaar

Dat gaat ook zeker gebeuren. Alleen zegt de dealer helaas niet eerst wat het eventueel kan zijn...
Geld weggooien op een auto van 2004 met 202.000 op de klok is niet handig, vandaar dan ook de vraag wat het eventueel (in hoeverre mogelijk) kan zijn zodat er van tevoren misschien al gedacht kan worden om de auto niet meer te laten repareren.

Xtinction 0

9 jaar

Zou dit eventueel het geschok/geschud kunnen veroorzaken?

Xtinction 0

9 jaar

Verstandige dealer. Die leest de auto liever met zijn eigen professionele apparatuur uit voordat hij conclusies trekt.
Misschien ontdekt hij wel een andere oorzaak, omdat je meer kunt zien met dealer apparatuur.

oldford 0
badge

9 jaar

Ik zou idd sowieso deze storing laten verhelpen maar het ligt er eigenlijk een beetje aan hoe hij dan op dat moment loopt/aanvoelt. Het kan varieren van op 3 cilinders lopen tot aan slecht lopen door verkeerde waardes van deze sensor of misschien is er wel wat anders aan de hand waar je auto geen storing van op slaat. Een beetje dealer/garage kan dit verschil wel opmerken en heeft dan automatisch al een zoekrichting. Eerlijk gezegd denk ik dat er wat anders aan de hand is waardoor hij stationair schudt.

ricky 10
badge

9 jaar

Voor Vag producten is VCDS heel handig en nagenoeg gelijkwaardig aan de dealer apparatuur.
Maar ook bij VCDS grijp je nog weleens mis, vooral bij diesels. Soms is er nog geen label-file en dan kun je geen data uitlezen.

En ja, iedere "gek" (zoals jij die juist omschrijft) kan VCDS aanschaffen (hoewel - liever illegaal gestolen software downloaden), maar dat wil niet zeggen dat die persoon opgeleid of geschikt is om storingen op te lossen.

Er loopt een soortgelijk topic over een uitlaatgas temperatuur sensor bij een diesel (in dit geval de 3e), maar de "vakgarage" kwam er niet uit.
Ze wisten niet welke de 3e sensor was. Zie: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...

oldford 0
badge

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.