Volkswagen Golf V: volkswagen golf 5 diversen problemen

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: bkc

Hallo,
diversen probleempjes bij de golf 5 1.9 tdi.
Lampje elektro-mechanische stuurinrichting brand ( oranje) ( gewist maar komt ùmeteen terug)
melding texa omvormer voor besturingsmoment??
lampje voorgloeier (spiraaltje knippert) wagen start slecht na lang aanhouden, eens de motor draait blijft dat lampje knipperen
lampje chek brand
Heb de krukas positie sensor reeds vervangen als ook de nokkenas sensor, ( texa gaf motortoerental gever als fout melding)
Het signaal ontsteking/aantal toeren van de verdeler heeft een te zwak niveau, als melding texa
iemand een idee , zit 'in ' de versnellingsbak nog een sensor?
mvg jos

vintage jos

Geplaatst door vintage jos (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

auto-peter (0) PRO, 16 jaar geleden

Krukas pos.sensor achter kopp.set moet in juiste positie ingebouwd worden.Juist gemonteerd?

vintage jos (0) PRO, 16 jaar geleden

Hallo,
Heb de wagen zo binnen gekregen , zal dat controleren( bak eruit?) of kan ik er zo aan?
mvg en alvast bedankt voor de reactie / reactie's

ERwin_jah (0) PRO, 16 jaar geleden

slecht starten lees de motorstuurdoos eens uit kan zijn dat tempsensor of iets slecht gloeispiraaltje wil zeggen storing in motor. en die krukaspositiesensor in bak kun je zo aan hoef je de bak niet af te nemen

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Laatst had een collega ook een Golf V met storing krukassensor.
Blijkt dat de sensorring voor krukassensor een losse ring is die over de krukas zit geschoven (net voor de krukaskeerring bakzijde).
Deze bleek defect,en moet "op tijd" zeg maar worden ingebouwd.
Ik weet alleen niet meer of dat een 2.0 tdi of een 1.9 tdi was.

marcel7031 (0) PRO, 16 jaar geleden

Als de motor na lang aanhouden toch aanslaat wil vaak zeggen dat de diesel aanslaat via de nokkenas sensor. Meet eens de opbrengst van de krukassensor. Gewoon met een multimeter(wisselspanning) en weerstand.
Een keer gehad dat de stekker niet goed zat gemonteerd. Het OT punt zit inderdaad in de tandring verwerkt.
Probeer uit te vogelen wat de klant al heeft (laten) gedaan. Straks heb je een auto die al door vele handen is gegaan met een lastige storing.
Heeft de auto schade gehad?
Het stuurprobleem zou iets heel anders moeten zijn. Als die storing direct weer terugkomt zit er toch echt een probleem daar ook in.
Of zijn beide storingen in één keer opgetreden? Dan zou er weer wat anders kunnen zijn.
Krukassensor zit toch vlakbij het oliefilter vooraan.
Voor de goede orde, is het een pompverstuiver? Anders gaat mijn nokkenassignaal verhaal niet op.
Timing? succes.

johndoornbosch (0) PRO, 16 jaar geleden

tandriem timing controleren

auto-peter (0) PRO, 16 jaar geleden

Golf 5 tdi is pompverstuiver.Krukas pos.sensor zit achter koppelingsset,dus bak moet er uit.Nieuwe monteren met spec.gereedschap,en in de juiste possitie.Suc6 Peter

Ary (0) PRO, 16 jaar geleden

Voor de goede orde: een pompverstuiver motor heeft zeker wel een nokkenaspositie sensor!!!! Als de motor slecht aanslaat zowel koud als warm dan pakt de ecu de RF van de nokkenassensor. De timing van de motor dient wel goed te zijn. Als het slechte aanslaan zich alleen warm voordoet dan is het toerental van de startmotor te laag. Hierbij dient de startmotor vervangen te worden. Contr. ook even de temp. zender van de motor. Deze gaan ook geregeld defect.

Gr. Ary

marcel7031 (0) PRO, 16 jaar geleden

Een pompverstuiver kan inderdaad niet zonder een nokkenassensor. De oudere tdi had immers een mechanische verbinding met de verstuivers.
Voor betrouwbaarheid pakt de ecu het nokkenassignaal ipv het ontbrekende krukas signaal. Hij moet immers weten welke cilinder aan de beurt is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.