Het probleem:
Motor slaat af tijdens het rijden, lijkt op geen ontsteking of geen brandstof.
Komt voor bij:
-Motor op bedrijfs tempratuur na 8-10km
-Snel nemen van bochten, rotondes en klaverbladen geen verschil tussen een bocht naar links of rechts maar bij rechtsaf lijkt het vaker te gebeuren.
-Snel genomen drempels
-Hoge snelheid snelweg en een klein hobbeltje
-Stevig afremmen
In het begin was de oplossing tijdens het rijden wanneer dit gebeurde de sleutel naar 0 positie draaien en vervolgens weer op contact, de motor pakte dan direct weer op. Inmiddels moet ik minimaal 30 seconde wachten voordat de motor weer aanslaat
Tot nu toe gecontroleerd bij koude motor:
-Aan de sleutel morrelen
-Contactblokje + kabelboom bewogen
-Relais stevig bewogen en tegen aan getikt zekeringen ook gedaan
Tot nu toe gecontroleerd bij warme motor:
-Alle stekkers en kabels in de motorruimte bewogen
-Met de sleutel spelen morrelen tijdens het rijden
Een nieuw brandstofpomprelais bracht geen verbetering
Wat kan het wel zijn:
-Hallgever
-Bobine
-ecu
-Ander relais
-Vastlopende brandstofpomp?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Mark Jan gaan tijdens dat gebeuren je dashboard lampjes branden of alleen het dynamo-lampje alsof je het contact uit zet. Contactsloten gaan veel stuk. Helpt het als je aan dat sleuteltje morrel.? Wat hangt er allemaal aan je sleutel .???? Groeten.
Alles blijft normaal, gaan geen lampjes branden toerenteller blijft het doen. Met de sleutel prutsen tijdens het rijden heeft geen effect. Hangt voor de rest alleen een voordeur sleutel aan dus geen grote bos.
13 jaar
Verklikkerlampje maken op belangrijke punten om te zien wat er uitvalt. zoals benzinepomp, ontsteking enz.
Ga ik straks na het werk even aanleggen.
Signaaldraad halgever dmv led
spannig brandstofpomp dmv lampje
13 jaar
Je toerenteller blijft gaan dus die hallgever gaat goed.
Dank voor alle reacties. Afgelopen vrijdag een rondje gereden met gelabelde ledjes op het dashboard.
-spanning ecu
-spanning hallgever
-spanning brandstofpomp
-signaal hallgever
-signaal incector
Daar kwam niks uit alles werkte gewoon. Bleef er maar een component over de brandstofpomp.
Brandstofdrukmeter aangesloten rondje gereden en gewacht tot hij uitviel en vlak voor hij uitviel zakte de brandstofdruk naar nul, terwijl er nog wel spanning op de pomp stond.
Nieuwe brandstofpomp gemonteerd en de auto valt niet meer uit.
Groet MarkJan
13 jaar
Goed gedaan jochie.!!! Groeten.
Dat is nog eens een analyse zonder alles maar te vernieuwen! Well done!!
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar