close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Lupo: Volkswagen Lupo 3L Schakelprobleem, schakelt opeens niet tijdens

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.2 TDI 3L

Hallo mensen,

Ik heb sinds kort een probleem met het schakelen..
In het begin ging het starten in de stop stand steeds moeilijker omdat hij steeds vaker niet reageerde, maar nadat hij helemaal niet meer startte, kon het alleen in de N-stand. Nu heb ik hetzelfde probleem in de N-stand, en faalt hij steeds vaker om te schakelen tijdens het rijden. Kan dan ook geen gas meer geven. Geen reactie meer.. Moet dan steeds uitrollen en opnieuw starten. Dan werkt t weer.

Iemand de exacte oplossing hiervoor? VW-Lupo kenners?

Auto is vorige week uitgelezen en in de versnellingsbak was een communicatiestoornis te vinden, maar deze storing is verwijderd.
Deze problemen zijn hierdoor niet opgelost..


Alvast bedankt!

Geplaatst door

NeoC84 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Een storing alleen wissen is ook geen oplossing,de storing komt er niets voor niets in,dus het kan zijn dat er een slechte verbinding ergens zit,je kan de massapunten onder de kap eens controleren,anders heb je een schema nodig van hoe alle draden lopen.
Deze klacht krijg je ook als het oliepeil van het hydraulische schakelmechaniek te laag is,misschien ergens een lek?

ricky 10
badge

15 jaar

[quote=ricky]Een storing alleen wissen is ook geen oplossing,de storing komt er niets voor niets in,dus het kan zijn dat er een slechte verbinding ergens zit,je kan de massapunten onder de kap eens controleren,anders heb je een schema nodig van hoe alle draden lopen.
Deze klacht krijg je ook als het oliepeil van het hydraulische schakelmechaniek te laag is,misschien ergens een lek?[/quote]
Ik ben gisteren even naar de Volkswagendealer gegaan, en het kan niet aan de oliedruk liggen. Mechanisch werkt alles in orde. Het is of de cruisecontrol die niet meer goed werkt wat dus storing kan veroorzaken, of de schakelpook met draden die niet goed communiceert of het is de communicatiekast (megatronic). Wanneer de storing voordoet van het niet schakelen tijdens rijden, is dit te resetten door opnieuw te starten. Dan werkt t weer, dus het is echt electronisch.. Bij het uitlezen was de storing: Geen communicatie. Ook waren alle standen van de pook te meten, behalve de stop-stand, dus het kan ook aan de draden liggen zoals u zei.

Binnenkort dus even een diagnose inplannen om het probleem op te zoeken..

Mocht er iemand het zelfde probleem kennen en een oplossing hebben, dan hoor ik dat graag!

Gr. Neo

NeoC84 0

15 jaar

Kan het ook hier eens proberen.

http://www.vw3literlupoclub.com/Home.htm...

ricky 10
badge

15 jaar

Ik ben erachter gekomen dat het waarschijnlijk aan de hydraulische pomp ligt, De druk is net iets te laag waardoor hij bij het openen van de deur, langer druk moet opbouwen dan voorheen. Dat is waarschijnlijk de boosdoener.

Bedankt!

NeoC84 0

15 jaar

Die kun je ook met de testkast testen hoeveel druk hij opbouwd.

ricky 10
badge

15 jaar

[quote=ricky]Die kun je ook met de testkast testen hoeveel druk hij opbouwd.[/quote]
Voor het testen ben ik al 35 euro kwijt bij de dealer, vandaar dat ik meteen de accumulator heb vervangen. Hij schakelt nu als een speer en start echt meteen in de N stand. Ook pakt hij de koppeling soepeler. Helaas is het probleem van niet kunnen starten in de STOPstand nog niet opgelost, maar ik kan iig wel gerust verder rijden. Bedankt!

NeoC84 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.