Hallo,
Ik ben hier nieuw en heb een probleem met mijn Volkswagen Polo N9 2004 (LPG G3). Deze stottert al een hele tijd, maar het gekke is dat het er is en en kan er ook een hele tijd weer niet zijn om dan plotseling weer terug te komen. De auto stottert voornamelijk in de lage versnellingen en als je het gaspedaal intrapt (optrekt).
In juni 2012 heeft de auto nog een onderhoudsbeurt gehad en is de distributieriem vervangen. Tevens heb ik de auto voor het stotteren naar de autogasspecialist gebracht en is toen de LPG filter vervangen. Dit laatste heeft het stotteren niet verholpen.
Het stotteren doet die alleen op LPG en niet op benzine. Op benzine rijd de auto gewoon goed.
Maar nu heb ik vanaf gisteren meer problemen gekregen. Vanaf gisteren is het uitlaatgaslampje op het dashboard gaan branden. Gisteren knippert die op benzine en op gas brand die continue, maar vandaag knippert die op beide.
De auto geeft ook heel weinig vermogen en loopt niet lekker stationair. De auto trilt stationair en lijkt wel of die op 3 cilinders loopt.
Mijn vraag aan jullie is wat kan er precies aan de hand zijn en wat kan ik het beste doen? Ik denk zelf dat er wat met de bougies of Bobine aan de hand is?
De bougies zijn in 2008 bij 72.000 KM vervangen
Merk: Volkswagen
Type: Polo 1.4 (55 KW - 75 PK)
Bouwjaar: 2004
Kilometerstand: 102.000 KM
- Als ik de bougies moet vervangen welke moet ik dan kopen?
- Ik heb gelezen dat er speciale LPG bougies zijn van NGK?
- Kan ik de bougies zelf vervangen? Zo ja, hoe kun je dat het beste aanpakken?
- Kan ik indien nodig zelf de Bobine vervangen
Alvast bedankt voor jullie hulp/advies!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Begin eens met het controleren van de bougiekabels...
Laat de motor draaien en sproei (met een plantenspuit) water op de bougiekabels.
Het beste doe je dat als het donker is..
Als je vonken ziet dansen, vervang dan die kabels.
Wat betreft de bougies; NGK BKUR6ET-10 , electrode afstand op 0,7 mm
Bougies 1 voor 1 vervangen zodat je de kabels niet verwisseld.
Bedankt voor je reactie. Ik ga daar eens mee beginnen.....
Misschien een domme vraag, maar ik heb een soort van plastic kap om de motor zitten, hoe verwijder ik die om bij de bougies en kabels te komen?
11 jaar
Die bougies moeten in ieder geval vervangen worden toch? Hebben er al 30.00 KM opzitten. Hoe lang gaan Bougies mee trouwens? Volgens mij zitten er gewoon goedkope bougies in nu....
Dan ga ik die bestellen, maar zijn de voorgestelde ''NGK BKUR6ET-10'' wel de juiste voor mijn LPG G3 installatie of moet ik de dure LPG lijn nemen?
11 jaar
De fabrikant schrijft voor: iedere 60000 KM controleren en afstellen, iedere 120000 KM vervangen.
Dure "LPG" bougies hoeft helemaal niet...gewoon de originele bougie voor benzine 0,2 mm kleiner zetten.
Bedankt voor de reactie/uitleg.
Hoe maak je die afstand 0.2 mm kleiner dan?
11 jaar
[quote=Vjenne]Hoe maak je die afstand 0.2 mm kleiner dan?[/quote]
Is niet mogelijk bij dit type bougie.
Gr. paul
Staat die afstand standaard al goed dan? Welke bougies moet ik dan nu hebben, snap het even niet meer.....sorry
11 jaar
Monteer Bosch Iridium
Tot bj. 07.07 Motorcode BBY, Motorcode BKY, CNG, Liquefield Petroleum Gas (LPG), Vervangen naar 30000 km;
Gebruikersnr.: FR 6 LI 332 S; FR6LI332S
Gr. paul
Ik heb de auto uit laten lezen en de bobine van cilinder 2 is defect. Direct een prijsopgave voor het vervangen van de bobine + 4X NGK BKUR6ET-10. Het gaat mij incl. arbeidsuur 150 euro kosten. Is dit een redelijke prijs?
Allemaal bedankt voor de hulp!
11 jaar
Bougies kosten p/st 4X 7,81 = 37,80 incl BTW Een penbobine kost p/st 39,50 incl BTW.
Arbeid max 30min '= 27,50
Reken het sommetje maar uit......
Gr. paul
Ja, kom ik zo rond de 100 euro uit.... maar dan ga je denk ik uit van de goedkoopste onderdelen uit. Hij had het over dat de bobine +- 56 euro excl. BTW kost, dus dat zal wel een kwalitatief betere bobine zijn.
Ik ben geen automonteur, dus laat het liever over aan de professional.
11 jaar
Vjenne
Ik ben niet uitgegaan van het goedkoopste, wel voor het beste en gelijk aan originele onderdelen.
Een penbobine van het merk Beru dat is absoluut topkwaliteit en o.a 1e montage af VW fabriek.
Je moet het natuurlijk zelf beslissen maar even je ogen goed opendoen en een rondje informeren kan je algauw 50,- besparen.
Gr. paul
Bij het uitlezen van de auto bleek 1 bobine defect te zijn, dus deze samen met alle bougies (voorzorg) vervangen en de auto starten en liep weer goed. Probleem was hiermee opgelost.
OPLOSSING: vervangen van 1X bobine en 4X bougies
10 jaar
Ik heb de auto uit laten lezen en de bobine van cilinder 2 is defect. Deze incl. de bougies "4X NGK BKUR6ET-10" laten vervangen. Daarnaast direct APL en onderhoudsbeurt laten uitvoeren. Nooit meer last gehad.
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar