Volkswagen 0: Volkswagen Polo Cilinderprobleem/MAX 2000 toeren

Bouwjaar: 2003

Hallo allen,

ik heb een probleem waarvoor ik in totaal meer dan 10 keer inmiddels bij de dealer ben geweest.

Het probleem doet zich voor als ik de auto start en ik voel dat de motor niet lekker draait, hij trilt ongelofelijk en lampje van motormanagement brandt dan. Als ik gas geef lijkt er niks aan de hand maar na 10 sec rijden dan kan ik maar maximaal 2000 toeren halen. Kan wel schakelen en zodoende kom ik vaak nog op mijn plaats van bestemming. En lampje van motormanagement knippert dan. Hoor dan ook soms iets klikken/schakelen en vermogen daalt dan naar de 1500 toeren en gaat dan langzaam richting de 2000 weer.

Inmiddels zijn alledrie de bobines al vervangen, tevens de bougies en de auto heeft meerdere dagen gestaan bij de dealer. Ook de compressie is gemeten en daaraan geen probleem. Het vreemde is dat als ik soms gewoon ermee doorrijdt of na een tijd lang gas geven dat de motor opeens weer normaal doet en weer gewoon lekker rijdt. Welliswaar staat het lichtje van motormanagement nog wel aan, maar hij rijdt gewoon soepel. Soms komt het voor dat de volgende dag dat er weer niks aan de hand is, en het is ook voorgekomen dat hij rijdend opeens weer normaal deed. En ook dagen dat het probleem maar niet weg gaat.

Dit weekende weer problemen mee gehad en de dealer geeft aan dat het wellicht de cilinderkoppen zijn of wat anders.....Vraag is weten jullie misschien wat het probleem is en wat eventueel de kosten zijn van een nieuwe cilinderkop...

Bengek

Geplaatst door Bengek (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Benny Vee (0) PRO, 16 jaar geleden

Zou handig zijn als je ook vermeld welke storingen er in zitten.
Is de timing al gecontroleerd omdat bij deze motoren ( ik neem aan een azq motor ) de distributieketting en spanner ook vaak problemen geven maar wel vreemd dat de motor niet altijd slecht loopt.
Verstuiver zou ook heel goed kunnen.
Wel vreemd dat de dealer het probleem niet oplost

Bengek (0), 16 jaar geleden

Bedankt voor de reactie! Zij krijgen van de computer dat er iets mis is met de 3e bobine, ze hebben al meerdere malen de bobines geswitcht van plaats en soms helpt dat even maar probleem blijft terugkomen.

Ronald138 (0), 16 jaar geleden

Hoi,

Vorig jaar ging bij mij dat lampje ook branden, en dat bleek een defecte katalysator, lambasonde en EGR-klep te zijn. En dat de auto nog maar 2000 tpm maakt kon dat wel eens de oorzaak zijn.

Benny Vee (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik zit toch sterk aan een verstuiver te denken die soms weigert.

Bengek (0), 16 jaar geleden

Hallo,

bedankt voor je antwoord. Inmiddels is de verstuiver vervangen, als het goed is lag het daaraan. Dat is opgevallen door het verwisselen van de bobines. Hopelijk is dit nu echt de oplossing. Met allerlei fratsen erbij weer 300 eur armer. Zit al boven de 1500 eur nu voor dit probleem. Hopelijk hiermee nu echt afgedaan.

Bengek (0), 16 jaar geleden

Mooie Bennie!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.