close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Transporter: vonk uitval

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

heb een transporter staan die constant vonkuitval heeft

als die koud is gaat het wel dan bijft ie wel lopen maar zodra die warm word dan slaat ie af en toe vonk over en op gegeven moment vonkt ie niet meer en slaat uit

het rare is dat als ik het brandstofrelais eruit haal dan blijft ie lopen en slaat ie niet af, hij loopt daan niet echt mooi maar blijft wel lopen en zodra ik het relais er in doe slaat ie af

brandstof filter is vervangen
brandstofrelais is vervangen
bougies zijn vervangen
disbobine is vervangen

er zit geen odp of bdp op is gewoon een oud type 2 liter blok volgens mij

wie weet wat dit kan zijn

gr bart

Geplaatst door

vectrag3 (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

[quote=vectrag3]als die koud is gaat het wel dan bijft ie wel lopen maar zodra die warm word dan slaat ie af en toe vonk over en op gegeven moment vonkt ie niet meer en slaat uit[/quote]
klinkt toch als een defecte bobine. Is de nieuwe bob een gebruikte of een nieuwe?

maarten4874 0
badge

14 jaar

heb 2 verschillende gebruikte bobines geprobeerd maar bij alledrie hetzelfde

vectrag3 0
badge

14 jaar

oke, blijft je signaal op de bobine bij vonkuitval?

maarten4874 0
badge

14 jaar

zou het niet weten hoe is dit te testen of te meten?
en waar krijgt hij dit signaal van dan?

er zitten 3 draden aan 1 plus 1 massa en 1 is dan voor dat signaal?

gr bart

vectrag3 0
badge

14 jaar

klopt. meet eerst even je + en massa ten opzichte van de accu,met een multimeter. hiermee begin ik altijd het eerste. dan even met een led-spanningszoeker meten op de signaal aansluiting (meestal middelste aansluiting). plaats het klemmetje op de accu + en meet dan op de signaal aansluiting met aangesloten stekker. hier moet je een knipper signaal op meten.

maarten4874 0
badge

14 jaar

ok zal ik morgen even doen
kan het ook met een gewone spanningszoeker heb namelijk geen led spanningszoeker

en als die daar ook signaalstoring heeft? wat kan ik dan nog doen of nakijken?

gr bart

vectrag3 0
badge

14 jaar

nee,moet even met een led'je.
volgens mijn schema komt dat signaal uit de computer (weet niet of ik het goede schema heb,kun je misschien even je motorcode melden). dat wil niet zeggen dat je computer gelijk defect is. het signaal komt van de hall-gever,die zit op je verdeler. als deze sensor warm wordt,kan het zijn dat het signaal niet goed aankomt.
meet hier dus ook even je signaal op,op dezelfde manier als op de bob.

maarten4874 0
badge

14 jaar

ok zal straks even kijken of dat gaat lukken

gegevens van de auto zijn

vw transporter t4
bwjr 1993
0.8B 62 kw kat
motor aac

gr bart

vectrag3 0
badge

14 jaar

Bart,

Ik gok niet op de bobine, maar op de hall-sensor in de ontsteking, 9 van de 10 keer is deze de oorzaak ervan..

Maar wat ik niet snap is dat hij blijft lopen als het relai van de brandstofpomp eruit is, welk nummer staat op dat relai ?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

inderdaad, hallgever is een zeer goed emogelijkheid

ok nou heb de halgever vervangen en lijkt goed te lopen maar moet er nog even mee gaan rijden

gr bart

vectrag3 0
badge

14 jaar

Stel je de ontsteking ook weer af met een stroboscoop ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.