auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Transporter 2003: voorgloeiprobleem

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Vermogen (kw): 111

I.v.m. het zeer slechte starten, dat begon direct nadat de accu is vervangen door een nieuwe, worden van de week de gloeispiralen van mijn VW TDI 2,5 vervangen. Vlak voor de vervanging van de accu is de auto koud aangedrukt. Kunnen daarmee de gloeispiralen vervuild zijn?
Toch wat voorwerk gedaan of dit inderdaad moet. Controle uitgevoerd op het gloeispiraalrelais deze is opengemaakt en OK. Het relais komt ook op. De spanning via de zekering komt via het relais contact. OK.
Vervolgens het relais er weer uit en de gloeispiraalweerstand gemeten via het relaispootje, een zeer lage weerstand gemeten ca. 0,01 ohm maar dat is lager dan de spec's. Accuspanning gemeten bij voorgloeien deze zakt een paar 0,1V, lijkt me OK. Of is er iets anders aan de hand?

Geplaatst door

Riebur (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Vervuiling is geen kans op , komt er wel voeding op de gloeistiften ?
Het zakken met 0.1v tijdens voorgloeien duid volgens mij dat er maar erg weinig stroom wordt afgenomen , en er waarschijnlijk niet veel gebeurt tijdens het voorgloeien.
Ik ga er van uit dat de juiste accu er in zit qua capaciteit ?
Je kunt de gloeistiften testen door ze te testen op weerstand , als er geen weerstand is met je multimeter gemeten over het plus en min gedeelte van de stift , is hij defect.

zit er geen grote zekering tussen ?
vroeger een platte zekering in een doosje geschroefd

Wat ik vervolgens heb gemeten is over een van de vijf stripzekeringen de meest linkse in het zekeringen boxje voor de accu de spanningsval gemeten, deze is 16 mV. Na de gloeiduur wordt deze 0. Ik heb het idee dat er wel een forse stroom vloeit. Ook het relais 109 (grijze) en 103 gecontroleerd, deze lijken OK. Kan de timing brandstofpomp zomaar verlopen? als dit de oorzaak is. Een smoorklep die dicht kan staan in het inlaatcircuit zit er volgens mij niet in. Brandstof lijkt mij ook OK, beetje weg laten lopen uit de ontwatering van het brandstoffilter.

Riebur 0

7 jaar

Meer tijdens het gloeien een de stroom door de + kabel van de accu dat kun je het makkelijkste doen met een klem ampère meter de gemeten waarde moet als ik mij niet vergis boven de 50 ampère zijn maar dat is maar een paar seconden dan neemt de stroom af dus met 2 personen meten 1kijken de ander het contact Aanzetten
Sucses

Afsluitend bericht: iedereen bedankt voor het oplossen van het probleem. De afloop: garage 5 nieuwe gloeispiralen laten plaatsen daarna nog bijzonder slecht starten. Na nieuwe afspraak was de gloeistroom 0 Amp. Ik startte dus gewoon een koude diesel! Er waren meer problemen de luchtklep, lucht in de brandstofleiding t.g.v. aansluiting brandstoffilter, de timing van de pomp was een tand verschoven dit zou liggen aan een vorige montage. Daarna opdracht gegeven de distributieriem met dynamoriem te vervangen. Al met al de auto is drie dagen op de brug geweest, een duur karweitje aan de TDI ...

Riebur 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.