close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf II : Voorverwarmer probleem.

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Zeg volgens de handleiding moet ik tussen de 0.25 - 0.50 ohm meten van de voorverwarmer onder de carburateur. Nou heb ik deze connector doorgemeten en ik meet bij koud of warm 1,5 ohm.

Is dan de voorverwarmer defect?


Mijn probleem is nl. dat mijn auto bij koud zijn iedere keer afslaat bij het naderen van een rotonde, remmen dus.

En hij heeft moeite om snel tot 120 kmh te komen.

Geplaatst door

fibi_18 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Over de voorverwarmer kan ik je weinig vertellen, over het meten van ohms misschien wel. Meet eens weerstand als je de kabels van je meter tegen elkaar houdt zonder iets er tussen? Vaak meet je dan al 0,5 - 1 ohm (of meer) weerstand als gevolg van weerstand in je kabels en connectoren in je meter. Als dat zo is, hoeft je voorverwarmer dus niet defect te zijn. Betrouwbaarder zou je kunnen meten of de voorverwarmer stroom verbruikt. Aan de andere kant, als het een regulier verwarmingselement betreft, werkt 'ie volgens mij wel of werkt 'ie niet. Wel werken betekent een lage weerstand (1 ohm is laag), niet werken betekent een hoge of oneindige weerstand. Je meet een vrij lage weerstand; ik zou ervanuit durven gaan dat 'ie nog heel is.

6n2 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.