close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III : Vr6 inlaat en koeltemperatuur probleem

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: AAA

Hallo collega`s,

afgelopen week hebben wij een golf 3 Vr6 binnen gekregen die slecht start als hij warm is. Auto uitgelezen en geen codes. Vervolgens de datagegevens gecontroleerd. Wanneer ik de datagegevens bekijk als hij op contact staat geeft hij aan dat zowel de inlaattemperatuur als de watertemperatuur -40 is. Het gekke is zodra ik hem start (slaat slecht aan uiterraard) geeft hij wel de correcte temperaturen aan. Heb aan de hand van schema`s de kabels gemeten op weerstand, dit is allemaal correct. Sensoren gecontroleed aan de hand van de weerstand ook dat is correct. Iemand een idee waar ik dit moet zoeken.

Geplaatst door

reihe (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Reihe

Die -40 is normaal als hij enkel op contact staat, de waardes worden dan wel zichtbaar als de motor gestart word..

Moet je dan lang doorstarten voordat hij aanslaat ? En wat was de weerstand van de kvs temp sensor bij warme motor ? ( Die blauwe sensor )

Is het enkel slecht starten of ook slecht lopen ?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Kijk daar heb ik wat aan, dat wist ik niet. Dat is bij nieuwere types toch niet meer neem ik aan is me nog nooit opgevallen in ieder geval??
Lang doorstarten levert niks op, hij verzuipt zich naar mijn idee, een aantal keren kort starten achter elkaar werkt het beste. Bij warme motor is de weerstand ongeveer 300 ohm.

Wanneer hij loopt, loopt hij keurig.

reihe 0
badge

14 jaar

Vonkt hij wel goed dan ? Een mooi dik blauwe vonk ?

Hoe is de staat van bougie`s - kabels - verdeelkap en rotor ?

Ook zou je de BDP sensor eens kunnen controleren als hij slecht start bij een warme motor, deze geeft hij niet als storing aan en geeft vaker startproblemen bij warme motor.

De weerstand van de sensor is goed.

stefan84 0

14 jaar

Vonk ga ik controleren als hij dinsdag weer hier is. Bdp sensor zal ik controleren met de scoop.

Auto heeft 5000km terug een grote beurt gehad. Toen zijn ook de verdelerkap en rotor mee vervangen. Bougiekabels zal ik ook na meten. Alvast bedankt voor het meedenken en ik laat iets weten zodra ik bovenstaande dingen gecontroleerd heb.

reihe 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.