hoi ik heb hier een passat staan waarbij de motor vast is gelopen.
Heb de motor eruit gehaald en nieuwe motor gehaald.
Nu de motor die ik eruit heb gehaald is er 1 met een elektrische onsteking.
De nieuwe heeft een mechanische onsteking met een rotor
Mijn vraag is kan ik de elektronische ontsteking overzetten op het mechanisch blok? Is dit veel werk en wat moet er allemaal los en overgezet worden??
Alvast bedankt
Alex
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beste Alex
De vast gelopen motor heeft dus een DIS ontsteking, de motor die je nu hebt ( een ouder model dus ) een rotor..
Als je hem 1 keer gedaan hebt is het 'easy'
Misschien een optie om gelijk mee te nemen is de waterpomp, dan sta je straks niet voor verassingen als hij zou lekken, controleer ook goed de distributie ketting en geleiders nu je de motor toch nog eruit hebt, je weet niet wat er met de motor gebeurt is en hoeveel km deze al gelopen heeft, mocht je de ketting toch vernieuwen, kijk dan gelijk naar de koppeling, al met al ben je dan wel een paar euro verder, maar dan weet je zeker dat hier nik meer aan kan mankeren.
Over de ombouw :
Kabelboompje van de motor overzetten,
Haal de ontsteking eraf net zoals de nokkenaspositie sensor, draai het alu kapje waar deze opzit ook eraf ( denk aan kettingspanner ) bij de rotor ontsteking zit er een meenemer op de nokkenas waar de ontsteking in draait, dat heeft een DIS niet, omdat hij een losse sensor heeft moet je dat gedeelte even overzetten, enkel de bout van de nokkenas los halen en het plaatje weg halen en in die andere motor plaatsen.De rest wijst zich vanzelf..
Gr Stefan
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar