Na aankoop van mijn Golf IV 1.9 TDI uit 99 bleken na aflevering de remmen te trillen zowel in het pedaal als het stuur.
Het autobedrijf heeft toen nieuwe remschijven (voor) geplaatst. Het trillen was weg, echter kwam dit na 2/3 weken weer terug.
De oude schijven zijn toen afgedraaid en zijn opnieuw geplaatst. Het trillen was toen weg, maar kwam wederom terug.
Afgelopen week zijn er nieuwe remschijven, remblokken en voorbanden gemonteerd. banden zijn ook gebalanceerd etc.
Nu heb ik een constante piep gedurende het rijden bij het linker voorwiel (niet tijdens het remmen)
Verder trillen de remmen best heftig, alleen niet wanneer de auto "koud" is, dus gedurende de eerste 10 minuten van een rit.
Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zit te denken aan een klauw die blijft hangen.
Voel eens aan de velgen voor na een aardige rit. Voorzichtig! want die kunnen heet zijn. Is 1 kant duidelijk warmer dan de andere kant dan sleept er een rem.
Ik zal het vanmiddag na de terugrit van het werk direct proberen..
14 jaar
Ik heb gisteravond na een flinke rit aan de schijven gevoeld. Beide waren bloedheet.
Gisteravond overigens hevige schokken in het remmen na zo'n 25 minuten onder weg te zijn.
Vanochtend in de regen naar mijn werk gereden, en de remmen waren perfect.
ik snap er niks meer van..
14 jaar
Regen koeld of het is gewoon toeval.
Na een flinke rit (30 minuten) met een aantal maal remmen auto onmiddelijk opkrikken en kijken of wielen vrij lopen.
Ik neem aan dat de verkoper dit wel even voor je wil doen.
Vlak voor de garage gewoon een paar keer goed remmen op ze warm te krijgen - kijk wel even goed in de spiegel of de weg vrij is.
Schijven zijn meestal bloedheet, het gaat erom of er verschil in hitte is tussen de velgen. De ene velg warmer dan de andere? duidelijk, er blijft een klauw hangen. Als je dan, zeker met deze temperaturen, na een rit op de snelweg voor een stoplicht blijft staan met de voet op de rem, koelt de hele schijf af, behalve op het punt waar de remblokken de schijf vasthouden. hierdoor trekt de schijf krom, wat het trillen verklaart. Ik zou wederom terug gaan naar het bedrijf waar je de auto gekocht hebt, het mankement is immers nog steeds niet opgelost. ook de geleidepennen zouden zwaar kunnen lopen, net als de houder waar de remblokken op heen en weer lopen. Om het echt helemaal goed te doen, deze demonteren, ontroesten en inspuiten met keramisch vet of kopervet, de geleide pennen schoonborstelen en insmeren met siliconenvet of kopervet. scheelt ook altijd weer een hoop werk bij het demonteren.
"Na een flinke rit (30 minuten) met een aantal maal remmen auto onmiddelijk opkrikken en kijken of wielen vrij lopen"
Je bedoeld of ze gewoon soepel rondgaan? Heb ik van de week al gedaan en dat ging zeer stroef en moeizaam...
"Schijven zijn meestal bloedheet, het gaat erom of er verschil in hitte is tussen de velgen. De ene velg warmer dan de andere? duidelijk, er blijft een klauw hangen. Als je dan, zeker met deze temperaturen, na een rit op de snelweg voor een stoplicht blijft staan met de voet op de rem, koelt de hele schijf af, behalve op het punt waar de remblokken de schijf vasthouden. hierdoor trekt de schijf krom, wat het trillen verklaart. Ik zou wederom terug gaan naar het bedrijf waar je de auto gekocht hebt, het mankement is immers nog steeds niet opgelost. ook de geleidepennen zouden zwaar kunnen lopen, net als de houder waar de remblokken op heen en weer lopen. Om het echt helemaal goed te doen, deze demonteren, ontroesten en inspuiten met keramisch vet of kopervet, de geleide pennen schoonborstelen en insmeren met siliconenvet of kopervet. scheelt ook altijd weer een hoop werk bij het demonteren".
Schijven zijn aan beide kanten even heet, hierin is geen verschil. Ik ken het verhaal van de voet op rem, maar dat ik al tijden niet meer.
Wat ik nou niet snap is dat ik in het begin van een rit rem van 120 naar 80 dat dit messcherp gebeurd en wanneer ik dit 25 minuten later doe het een grote ellende is?
14 jaar
Je geeft zelf eigenlijk het antwoord al: wielen gaan zeer stroef en moeizaam. Volgens mij loopt er wat aan.
Nog maar een keer opkrikken, maar nu koud. Lopen de wielen dan beter en minder stroef dan warm?
Koud lopen ze ook stroef,
het zijn overigens wel LM velgen 17" Er is een wijsvinger ruimte tussen velg en veerpoot
Wiellager kapot wellicht?
14 jaar
zijn toch je remmen wat blijven hangen en door oververhitting gaan je schijven weer krom trekken dan gaat hij trillen ben bang dat je nieuwe remklauwen en schijven en blokjes komt aan het zetten
14 jaar
Auto is inmiddels wederom terug geweest naar de garage.
Er zijn weer andere schijven geplaatst en auto is uitgelijnd. Volgens de garage was er een probleem met de naven en dit is opgelost.
Auto remt nu prima. Alleen een trilling voelbaar bij afremmen van 90 naar 50.
Is dit verwaarloosbaar of raden jullie aan hier toch nog een keer naar te laten kijken?
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar