Ik heb een caddy 3 bwj.2004 tdi met maar 80.000 km op de teller.
Heb sinds ik de auto heb last van een irritante resonantie/bromgeluid bij 1800-1900 tpm en 2700-3000 tpm. Ik voel dan ook het stuur iets trillen. Het geluid is er in elke versnelling zelfs wanneer ik bij stilstaan (in z'n vrij) het toerental naar boven genoemde waarde breng hoor en voel ik het geluid. Geluid wordt bij hogere versnelling en harder optrekken erger/zwaarder. Ook vindt ik dat motor bij stationeer draaien behoorlijk schud, loopt/klinkt verder perect.
2-massavliegwiel en koppeling heb ik recent vervangen (origineel VW onderdelen) heeft geen enkel verschil gemaakt. Verder heb ik motor steunen gecontroleerd, zagen er goed uit, ook heb ik kappen, hitteschilden , in en uitlaat traject enz enz nagelopen maar niets geks tegen gekomen.
Kortom ik weet het niet meer waar ik het zoeken moet iemand een idee ???
Het geluid is bv in 5e versnelling en vol optrekken zo erg dat het niet origineel bij de auto kan horen.
Moet er nog 1 ding bij vermelden, eerste weken heb ik de auto nog op originele hoogte gereden en heb hem daarna verlaagd. Raar genoeg had ik het idee dat sinds de verlaging het bijgeluid een tandje erger is geworden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
komt vast door dat verlagen je aandrijf assen krijgen hier anders stand door waar door je veel meer trillingen kunt krijgen . Ik snap dat hele verlagen trouwens niet je weg liging en comfort word er alleen maar slechter van en je wiel ophanging en assen krijgen er rake klappen van
Harry...misschien eerst eens goed het verhaal door lezen. Er staat dat de auto bij stilstand ook het bewuste geluid maakt, ter jouw info: dan staan de assen stil. Wat betreft het verlagen de homokineten staan na verlagen nagenoeg recht terwijl bij originele hoogte deze een behoorlijke hoek maken, ze hoeven nu (verlaagd) minder te werken. Weg ligging is door verlagen 10x beter, is niet meer zo'n slagschip.
Iemand nog ideeën mbt tot mijn probleem ?
BVD
Gr. Theo
oke ik had begrepen dat je het probleem na het verlagen had gekregen maar wat je zegt met de assen deze krijgen veel minder werk ruimte als deze in een lijn komen te liggen maar wat betreft het geluid ik heb zo iets ook een keer bij een passat gehad dit zat toen in het flexibele deel van de uitlaat ik heb toen er stuk flexibeldeel bij tussen gelast
Bij stilstaande auto toerentalverhogen trillingen dreunen.rechter motorsteun onder spanning,krik onder carter steun lossen,motorbewegingsruimte geven steun vastzetten.
onbalans dynamo klapperende multieriem ivm vastzittende vrijlooppoelie dynamo.
anders laten draaien zonder multieriem kijken of er verschil is.
Hallo Bert,
Motorsteun lossen en vastzetten en multiriem er tussen uit had ik al beide geprobeerd, helaas geen verschil.
nou, ben je er al uit wat het probleem is
Helaas vergeten eerder te posten.
Voor mij nog steeds niet te verklaren hoe het kan maar na montage van mijn zomerset is klacht geheel verdwenen.
Vooral ook niet te verklaren omdat resonantie bij stilstaan zich ook voordeed.
Grtz.
Theo.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar