close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Caddy: vw caddy sdi

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 sdi

hallo heb een caddy bj 1998 sdi als ik hem een dag laat loopt hij direct en als ik het gaspedaal intrapt komt hij wel op toeren en slaat direct af en dan loopt hij niet meer en pakt ook niet meer aan wat kan dit zijn gr arjan

Geplaatst door

arjan 32 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Laat hem eens uitlezen, het kan vanalles zijn.

Kan ook zijn dat er lucht in het brandstofsysteem zit, denk aan slechte of kapotte retourslangen van verstuivers, aansluitingen op de brandstofpomp en filter, ook het filter kan dicht zitten.

Als hij niet meer aanslaat, krijg je hem dan wel weer aan de praat als je een beetje remreiniger de inlaat of luchtfilter inspuit ?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

hij geeft aan 2 storing herkend 01268 017 inspuitregelaar n146 regelverschil sporadisch en 01268 027 inspuitregelaar n146 onaannem singaal sporadisch

arjan 32 0

14 jaar

Waarom vermeld je dat niet gelijk dat hij is uitgelezen met deze 2 storingen ???

Zie :

foutcode: 01268
nl Afsteller inspuithoeveelheid (N146)
du Mengensteller (N146)
en Quantity Adjuster (N146)
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke verschijnselen:
loopt slecht tijdens stationair en op constante snelheid; met optrekken geen problemen

Mogelijke oorzaken:
N146 staat onjuist ingesteld
Fout in de bedrading
Fout in de brandstofinspuitpomp

Mogelijke oplossingen:
Kontroleer bedradingen en aansluitingen
Kontroleer de brandstofpomp op gebroken veren, want die veren zorgen voor de teruggaande slag van de plunjer. Als er veren gebroken zijn kan de inspuithoeveelheid gaan variëren
Een powerbox kan ook de oorzaak van deze fout zijn. De ECU test namelijk het inspuit-mechanisme door, zodra het contact wordt ingeschakeld, het maximaal aan te sturen. Als je powerbox dan al is ingeschakeld wordt het teruggekoppelde signaal verlaagd, waardoor de mengsteller te veel wordt uitgestuurd en als het ware tegen zijn eindstop aanloopt. Met de foutmelding als gevolg.
Let op: negen van de tien keer bij deze fout is de brandstofpomp de schuldige.

stefan84 0

14 jaar

gebroken veer is het niet en waar zit de powerbox of is de brandstofpomp stuk de garge heeft veder geen tijd om er naar te kijken niet eerder met twee weeken

arjan 32 0

14 jaar

Hallo, denk dat de kat. dicht zit, heb deze klacht al meerdere keren meegemaakt en vreemd genoeg worden dan deze storingen opgeslagen in het motorregelapp. Kat eens los nemen van het spruitstuk en dan proberen of hij aanslaat en blijft lopen. Groet Jan227

Jan227 30
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.