hallo allemaal.....
heb een probleem met het afstellen van de contactpunten,
heb in een instructie boekje gelezen dat deze een afstand moeten hebben van 0.4mm.
hoe weet ik nou dat de krukas in de goede stand zit om deze contactpunten af te stellen.
ik doe dit zo om aan de startmotor te draaien tot de contactpunten de volledige opening hebben en dan de contactpunten afstellen, maar lukt niet de exacte punt te vinden, hapert dan in hoge toerentallen of start beroert of start helemaal niet....
is er een betere manier om dit te doen?
alvast bedankt.......
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nou sanjay
je doet het op de verkeerde manier,niet aan de startmotor of sleutel draaien om de positie te krijgen,dit lukt je nooit zo,neem gewoon een dop met ratel en zet deze op de krukas poeli,en draai hem gewoon rond ( niet tegen de richting in ) tot dat het bdp is bereik,
als het goed is heb je boven op de versnellingsbak een groene dop zitten,als je deze eruit draait zie je precies een inkeping staan,in de schroefdraad en het heeft de vorm van een pijl,dat is 1 merkteken,het andere staat op het vliegwiel ( dat wat draaid als je door het gaatje kijkt ;-) en hier zal als het goed is een 0 te vinden zijn,dat is precies het bdp ( Bovenste Dode Punt )..
Stefan
sanjay,
Ik heb hier een linkje en daar wordt redelijk eenvoudig omschreven hoe het moet. Je moet eigenlijk wel wat apparatuur hebben hiervoor maar aan de praat krijg je kem wel zonder ook.
http://www.trainingen.innovam.nl/pdf/AT2...
Succes
Gr Jaap
17 jaar
[quote=stefan84]nou sanjay
je doet het op de verkeerde manier,niet aan de startmotor of sleutel draaien om de positie te krijgen,dit lukt je nooit zo,neem gewoon een dop met ratel en zet deze op de krukas poeli,en draai hem gewoon rond ( niet tegen de richting in ) tot dat het bdp is bereik,
als het goed is heb je boven op de versnellingsbak een groene dop zitten,als je deze eruit draait zie je precies een inkeping staan,in de schroefdraad en het heeft de vorm van een pijl,dat is 1 merkteken,het andere staat op het vliegwiel ( dat wat draaid als je door het gaatje kijkt ;-) en hier zal als het goed is een 0 te vinden zijn,dat is precies het bdp ( Bovenste Dode Punt )..
Stefan[/quote]
hey stefan thanks voor je tip,
ben net terug van de golf 1, deze dop is een plastic dop?
ik zie de vliegwiel en deze draait natuurlijk, maar ik kan de 0 niet vinden :-(
heb dus al 20.000x lopen afstellen wanneer de contactpunten volledig openstaan en dan verstellen,
2x haperend aan de praat gekregen, maar haperen is niet goed!
nogmaals helllllpppp.....
17 jaar
Verdeelkap er af halen auto in vierde versnelling zetten en verduwen tot de punten geheel open staan,dan afstellen.Wel de handrem eraf anders moet je zo hard duwen
Hans
hey stefan thanks voor je tip,
ben net terug van de golf 1, deze dop is een plastic dop?
ik zie de vliegwiel en deze draait natuurlijk, maar ik kan de 0 niet vinden :-(
heb dus al 20.000x lopen afstellen wanneer de contactpunten volledig openstaan en dan verstellen,
2x haperend aan de praat gekregen, maar haperen is niet goed!
ik kom er gewoon niet uit,
helluupppp.....
17 jaar
sanjay
inderdaad de groene dop bovenop de versn.bak. zie je op het vliegwiel dan helemaal geen merktekens staan ? een streepje bv of een rechthoekig blokje ? ik neem aan dat je naar het merkteken zoekt als de motor uit staat toch ? dopje eraf halen en dan de motor handmatig rond draaien,door hem bv in zijn hoogste versnelling te zetten en dan te duwen,dit gaat n.l. goed.hier moet je iets op zien.
Stefan
17 jaar
[quote=stefan84]sanjay
inderdaad de groene dop bovenop de versn.bak. zie je op het vliegwiel dan helemaal geen merktekens staan ? een streepje bv of een rechthoekig blokje ? ik neem aan dat je naar het merkteken zoekt als de motor uit staat toch ? dopje eraf halen en dan de motor handmatig rond draaien,door hem bv in zijn hoogste versnelling te zetten en dan te duwen,dit gaat n.l. goed.hier moet je iets op zien.
Stefan[/quote]
of het een groene dop is weet ik niet, die van mij is zwart met een een staafje aan de bovenzijde + gat om die eraf te schoeven/trekken.
ik kijk naar binnen en zie bv. staafjes waaraan het vast zit, nog een paar andere dingen maar echt geen teken.
en de teken moet die erop zitten of er tegen aan?
er is ook met een roze kleur over de vliegwiel gespoten, geen flauw idee voor wat dat was.
ik zie niet iets duidelijks wat een markering kan zijn.
ik draai aan de dynamo, wel veel kracht gebruiken maar dan kan je het oog op de gat houden.
je weet niet een preciese omschrijving van deze markering?
17 jaar
ja ok,de dop kan ook anders van kleur zijn,maar je zit zo te horen goed.
waarom zet je hem niet in zijn 5e versnelling ? dit gaat toch veel gemakkelijker!aan de dynamo draaien is niet zo heel fantastisch.
ik zal een voor je zoeken welke markering je nou moet hebben.
als de dop eraf is,zie je een pijltje ( schroefdraad ) en precies ervoor/eronder moet die markering zitten.is maar net hoe je ervoor staat.
waarom dat vliegwiel nu roze is weet ik niet,maar sneller gaat hij er niet door ;-) hehe
Stefan
17 jaar
[quote=stefan84]ja ok,de dop kan ook anders van kleur zijn,maar je zit zo te horen goed.
waarom zet je hem niet in zijn 5e versnelling ? dit gaat toch veel gemakkelijker!aan de dynamo draaien is niet zo heel fantastisch.
ik zal een voor je zoeken welke markering je nou moet hebben.
als de dop eraf is,zie je een pijltje ( schroefdraad ) en precies ervoor/eronder moet die markering zitten.is maar net hoe je ervoor staat.
waarom dat vliegwiel nu roze is weet ik niet,maar sneller gaat hij er niet door ;-) hehe
Stefan[/quote]
stefan...... kheb maar 4 versnellingen :-)
graag als je het zou kunnen vinden welke teken of markering ik moet zien
het gaat tog niet als je in je eentje bent en de auto duwt, je kan steeds erover de markering heen gaan tog?
PS. WEET IEMAND WAAR IK EEN TECHNISCHE SLEUTEL INFO. KAN DOWNLOADEN VAN EEN GOLF 1 1100 CARB, 1983
bedankt.....
17 jaar
Kijk eens in de plaatselijke bibliotheek. Staan de nodige Olyslager vraagbaken.
17 jaar
Op Marktplaats onde Boeken, autoboeken en folders staan DIVERSE vraagbaken te koop.
Succes!
17 jaar
Hallo .........
Stond Met Pech Op Werk Met Me 1e Auto Naast Me Golf 1
Krukas Of Drijfstang Lager Ligt Eruit.
Heb De Anwb Gebeld,
Kan Er Niks Meer Aan Doen, Motor Moet Geopend Worden
De Goedwillige Man Keek Me Golf Toen Maar Na Moest En Zou De Auto Aan De Praat Krijgen....
Bijna 2 Uur Later En De Auto Loopt Als Een Trein...
Wat Er Allemaal Gedaan Is (samen)
Bougies Tot 2x Toe Schoongemaakt(waren Al Nieuw) Ivm Verzuipen
Echt Alles Nagekeken
Dist. Op Tijd = Ya
Bobine = Goed
Verdeler = Goed
Rotor = Fout
Bougiekabels = Goed
Condensator = Goed
Contactpunten = Beter Afgesteld
Onsteking Tijdstip = Goed Afgesteld
Hij Begreep Er Niks Meer Van....
Conclusie Vonk Te Klein Op Bougies..... Reden = De Rotor Was Niet Goed..... Heel Vaag
En Wat Het Meest Rare Is Dat De Complete Onstekings Huis Helemaal Naar 1 Kant Is Gedraait En Zodoende Loopt Ie Perfect. Normaliter Moet Ie In Het Midden Staan... Volgens Hem Is Dit Misschien Van Een Ander Type?? Weten Jullie Het?
Voor De Rest Loopt Ie Perfect......
Thanks Voor Je Hulp Allemaal...
17 jaar
Je wit niet weten wat er zoal in wazige schuurtjes "gerepareerd" wordt.........
Gelukkig voor jou is je probleem opgelost!
Happy New Year !!
17 jaar
\\\\\\\\\\\\\\\-------------------------------------happy New Year-------------------------------------////////////////////
17 jaar
nog ff :D
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar