close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: golf I

Bouwjaar: 1983, Motorcode: 1000

Heb een golf I uit 1983 motor 1000 cc

Oliedruk lamp blijft continue knipperen. Kan ik op een eenvoudige manier zien of de oliepomp wel werkt??

als ik de oliedruk sensor(en) op de motor eruit haal en de motor start, kan ik dan druk voelen met een hand op het gat? of spuit er olie uit deze gaatjes? en werk de pomp dan?

Als ik de kabeltjes van de twee sensoren loskoppel blijft het lampje op het dashboard branden, de zoemer soms wel en soms niet. vreemd


je kunt ook mailen naar pjc373737@hotmail.com



Heb ook een golf II uit 1985. als ik door een bocht rij hoor ik aan voorzijde auto een lichte "tok" zal ik maar zeggen. Dit is ontstaan nadat ze de wielen uitgelijnd hebben. ben terug gegaan maar konden bij het uitlijnstation niets doen. Wie heeft dit al eens meegemaakt of komt dit geluid bekend voor?? misschien iets met de vering??

Geplaatst door

paul2803 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kijk de bedrading van de dynamo eerst eens na of er geen draad breuk ion zit want als dat zo is gaat het olie lampje ook knipperen en dit komt nogal eens voor.
je kan niet het oliedruk contact eruit halen en de motor starten want dan spuit de olie eruit ; dit kun je alleen doen met de oliedruk meter.


groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

17 jaar

hoi Jan
Is het een speciale kabel van de dynamo of kan ik ze het beste allemaal eens bekijken. Weet je ook een manier hoe ik kan controleren of de oliepomp nog werkt? stel het is een breuk in een kabeltje of vals contact, dan zou ik wanneer ik zeker weet dat de motor wordt gesmeerd, ermee kunnen rijden, of denk je van niet?

alvast bedankt voor de tip
paul

paul2803 0

17 jaar

Dag Paul,

probleem met die tok kan zijn dat de veerschotels [bovenzijde] kapot of slecht zijn.
DFeze zie je als je van onder de motorkap uit op de bovenbevestiging van je schokbrekers kijkt. Zitten met twee schroefjes aan je carroserie vast. Schokbreker gaat er doorheen en zit vervolgens met een grootte moer vast aan deze schotel.Kan ook je stabilisator zijn die onder de auto tussen de triangels zit. Dit zou makkelijk te controleren moeten zijn als je onder de auto staat/zit/ligt. Ijzer zou ergens door het rubber heengesleten moeten zijn en je carroserie moeten raken.

Laat maar ff weten of dit het probleem was/is,

Hans

Toledo GT 0

17 jaar

paul controleer gewoon de draadjes de dunnen trek er aan over en lengte van zo n 20 cm vanaf het bevestigingspunt op de dynamo.
meestal is dit de oorzaak maar ik begrijp dat je zeker wild zijn of er olie komt; nou draai dan met draaiende motor je olie druk contact eruit niet geheel maar steeds een stukje komt er olie uit dan weet je dat je smeerring hebt daar en tegen als je olie druk contact er geheel uit is en er komt niks dan weet je dat er iets met de pomp is of een kanaal.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.