Volkswagen Golf III : Vw golf 3 diesel start met koud weer haast niet

Bouwjaar: 1994

Hallo allemaal,

Ik heb een golf 3 diesel.

Met koud weer start deze auto heel slecht als de auto binnen staat dan geen probleem.

Nieuwe gloeibougies (getest met draad op de puls van de accu en dan op de gloeibougie dan vonkt deze)
Nieuwe dieselfilter
Nieuwe retourslangetjes van de verstuivers

Wie o wie heeft nog optie wat het zou kunnen zijn.

Ik heb ook al gehoord dat het eventueel de zuigerveren kunnen zijn want als hij emaal start dan rookt hij ook goed en dat stinkt

Wie kan mij helpen

km stand tussen de 300000 en 400000

Mvg patrick

petrus86

Geplaatst door petrus86 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

patrick,heb je ook gemeten of er spanning komt op de gloeibougie's?? gloeirelais gaat ook wel eens stuk...

petrus86 (0), 13 jaar geleden

Hallo maarten

nee heb ik nog niet gemeten hoe kan ik dat het beste meten?
het gloeilampje gaat wel uit na een paar seconden.

Waar zit die relais meestal?

alvast bedankt

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

multimeter op stand (gelijk)spanning,bereik op 20V
dan goede massa zoeken(liefste massa pool op de accu) zwarte pennetje daarop,rode pennetje op de draad OP de gloeispiraal en dan iemand anders even het contact aanzetten (let op: meten met KOUDE motor) anders gloeit hij zowiezo niet. welke spanning meet je dan??
als er niet wordt voorgegloeid kunnen er meerdere dingen aan de hand zijn (relais,temp sensor),maar eerst even meten.

Ruudjedk (0), 13 jaar geleden

Hallo,

Of je gloeibougies allemaal in orde zijn kan je testen met een ampéretang.
Plaats deze op de kabel die naar de gloeibougies gaat.
Als ze allemaal in orde zijn meet je 100A, stroom daalt tot 50A.
Als er bougies kapot zijn meet je minder stroom, had er 3 kapot en dan meet je 20A!

Je moet wel een ampéretang hebben die gelijkstroom kan meten.

Rudi

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Wat ik ook wel eens zie is dat de contacten van het gloei relai zijn ingebrand in de zekeringkast, dan brand het lampje wel, maar gloeien doet hij dan niet ( maakt dan geen of slecht contact ) maar daar kom je zo achter als je even doet meten, het beste is een ampere tang, je kunt wel spanning meten maar dat zegt ook niet alles.

Start de motor ook niet beter als je hem even 2 a 3 keer laat gloeien alvorens te starten ?

Als hij slecht start en daarbij rookt, kan het zijn dat de gloeiers niet werken, of rookt hij ook tijdens het rijden ? En welke kleur dan ?

Gr Stefan

Ruudjedk (0), 13 jaar geleden

Hallo,

2 à 3 keer voorverwarmen is niet slecht als de gloeibougies niet kapot zijn.
Als de gloeibougies kapot zijn rookt hij blauw en heeft hij geen verbranding in die cilinders.
De motor draait dan vierkant en komt er na een tijd door.
Blauwe rook is onverbrande diesel.

Rudi

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.