close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: VW Golf IV 1.9tdi in noodloop bij "koud" weer

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9tdi

Beste mensen,
Nadat onze auto twee weken geleden APK is gekeurd (goedgekeurd) is het volgende probleem ontstaan:
smorgens gaat de motor direct na starten in de noodloop, maximaal 2000 toeren en heel beperkt vermogen. Als we de auto smiddags starten is er niks aan de hand en draait ie weer als van ouds. Het lijkt er op dat de kou van deze zomerochtenden parten speelt bij het probleem. Het vacuumsysteem is al gecontroleerd, kapot slangetje vervangen, maar dat heeft het probleem niet verholpen. De luchtmassameter is ook vervangen, maar heeft dus ook niet geleid tot de oplossing.
Heeft iemand enig idee wat we hier mee moeten?
Alvast dank voor jullie reactie!

Geplaatst door

SIME (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Laat de foutcode(s) eens uitlezen en plaats die dan, dat scheelt een hoop gissen.

oldford 0
badge

14 jaar

Hai,
dank voor je reactie. Heb je toevallig een adres in omgeving Breda waar we dat kunnen laten doen?
Alvast dank voor je reactie!

SIME 0

14 jaar

Iedere VW, Audi, Skoda of Seat dealer en verder heel veel universele garages met bijvoorbeeld Vag-com/VCDS of een Bosch Kts, Snap-on en nog wel een paar die ik niet genoemd heb. Gewoon even rond-bellen en vragen.
Adressen vindt je wel op google of ilocal om er maar een paar te noemen.

oldford 0
badge

14 jaar

Mocht je de storing "laaddruk" hebben dan 9 van de 10x probleem aan het variabele deel van de turbo en dus nieuwe turbo monteren is dan meestal de oplossing.

ricky 10
badge

14 jaar

Hallo,

Vanmorgen uit laten lezen met Bosch uitlezer:

fout 44F8 inspuitbesturingregelaar regelverschil

Dit kwam de monteur zo 123 niet bekend voor, moet even bij VW worden nagevraagd.
Iemand een id?

SIME 0

14 jaar

Kennelijk met een KTS uitgelezen. Code 44F8 omgerekend naar een normaal getal geeft 17656.

Met dank aan Gerrit Speek:

foutcode: 17656 P1248
nl Inspuitbegin regeling regelverschil
du Spritzbeginnregelung Regeldifferenz
en Start of injection timing regulation Control Deviation
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke verschijnselen:

* Verlies van vermogen bij hogere toerentallen
* Moeilijk (koud) starten
* Ruw lopen
* Toegenomen emissie waarden

Mogelijke oorzaken:

* Inspuitbegin (pomptiming) verkeerd
* Injectie Pomp geblokkeerd of vuil
* Ventil voor het inspuitbegin (N108)
o controle verschil
o defect
o bedrading en/of aansluitingen van/naar (N108)
* Verplaatsingssensor naaldinjector (needle lift sensor) (G80)
* Brandstoftoevoer is niet in orde
o Tank is leeggereden
o Lucht in het brandstofsysteem
o Brandstoffilter verstopt
* Zekering(en) defect

Mogelijke oplossingen:

* Check inspuitbegin (pomptiming)
* Check ventil voor het inspuitbegin (N108):
o bedrading en/of aansluitingen van/naar (N108)
o doe output test
o check / vervang (N108)
* Check Verplaatsingssensor Naaldinjector (needle lift sensor) (G80)
* Check / vervang de Injectie Pomp
* Check brandstoftoevoer
o Tank is leeg?
o Check op lucht in het brandstofsysteem
o Check brandstoffilter
* Check (doormeten!) / vervang zekeringen

oldford 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.