Beste mensen,
Nadat onze auto twee weken geleden APK is gekeurd (goedgekeurd) is het volgende probleem ontstaan:
smorgens gaat de motor direct na starten in de noodloop, maximaal 2000 toeren en heel beperkt vermogen. Als we de auto smiddags starten is er niks aan de hand en draait ie weer als van ouds. Het lijkt er op dat de kou van deze zomerochtenden parten speelt bij het probleem. Het vacuumsysteem is al gecontroleerd, kapot slangetje vervangen, maar dat heeft het probleem niet verholpen. De luchtmassameter is ook vervangen, maar heeft dus ook niet geleid tot de oplossing.
Heeft iemand enig idee wat we hier mee moeten?
Alvast dank voor jullie reactie!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Laat de foutcode(s) eens uitlezen en plaats die dan, dat scheelt een hoop gissen.
Hai,
dank voor je reactie. Heb je toevallig een adres in omgeving Breda waar we dat kunnen laten doen?
Alvast dank voor je reactie!
14 jaar
Iedere VW, Audi, Skoda of Seat dealer en verder heel veel universele garages met bijvoorbeeld Vag-com/VCDS of een Bosch Kts, Snap-on en nog wel een paar die ik niet genoemd heb. Gewoon even rond-bellen en vragen.
Adressen vindt je wel op google of ilocal om er maar een paar te noemen.
Mocht je de storing "laaddruk" hebben dan 9 van de 10x probleem aan het variabele deel van de turbo en dus nieuwe turbo monteren is dan meestal de oplossing.
Hallo,
Vanmorgen uit laten lezen met Bosch uitlezer:
fout 44F8 inspuitbesturingregelaar regelverschil
Dit kwam de monteur zo 123 niet bekend voor, moet even bij VW worden nagevraagd.
Iemand een id?
14 jaar
Kennelijk met een KTS uitgelezen. Code 44F8 omgerekend naar een normaal getal geeft 17656.
Met dank aan Gerrit Speek:
foutcode: 17656 P1248
nl Inspuitbegin regeling regelverschil
du Spritzbeginnregelung Regeldifferenz
en Start of injection timing regulation Control Deviation
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke verschijnselen:
* Verlies van vermogen bij hogere toerentallen
* Moeilijk (koud) starten
* Ruw lopen
* Toegenomen emissie waarden
Mogelijke oorzaken:
* Inspuitbegin (pomptiming) verkeerd
* Injectie Pomp geblokkeerd of vuil
* Ventil voor het inspuitbegin (N108)
o controle verschil
o defect
o bedrading en/of aansluitingen van/naar (N108)
* Verplaatsingssensor naaldinjector (needle lift sensor) (G80)
* Brandstoftoevoer is niet in orde
o Tank is leeggereden
o Lucht in het brandstofsysteem
o Brandstoffilter verstopt
* Zekering(en) defect
Mogelijke oplossingen:
* Check inspuitbegin (pomptiming)
* Check ventil voor het inspuitbegin (N108):
o bedrading en/of aansluitingen van/naar (N108)
o doe output test
o check / vervang (N108)
* Check Verplaatsingssensor Naaldinjector (needle lift sensor) (G80)
* Check / vervang de Injectie Pomp
* Check brandstoftoevoer
o Tank is leeg?
o Check op lucht in het brandstofsysteem
o Check brandstoffilter
* Check (doormeten!) / vervang zekeringen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar