Hallo
Ik heb een golf 3 cabrio 1800 cc 66kw van 1994 en de wagen schokt enorm bij het gas geven en het loslaten van t gaspedaal ik heb ondertussen al een andere carburateur en een andere verdeler gestoken maar niets helpt . bij de foutmelding bij het uit lezen met een Bosch k200 geef hij altijd aan geen hallsignaal .als ik onbelast het toerental verhoog en stabiel wil houden dan zakt het toerental om de paar seconden ongeveer 500 toeren en dan herpakt hij zich terug .nu als ik de kabelboom losdraai en uittrek met het contact aan en dan terug in steek is alles verholpen maar slechts voor een tiental kilometers en dan hervalt hij terug.ik heb al raad gevraagd aan meerdere colega s maar helaas tot nu toe kan niemand mij helpen ik hoop langs deze weg misschien iemand te vinden die mij kan helpen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=mike7850]Hallo
Ik heb een golf 3 cabrio 1800 cc 66kw van 1994 en de wagen schokt enorm bij het gas geven en het loslaten van t gaspedaal ik heb ondertussen al een andere carburateur en een andere verdeler gestoken maar niets helpt .[/quote]
Volgens mijn zit op deze type motoren een gasklephuis (in plaats van een carburateur). een gasklephuis die moet opnieuw in geleerd worden met de testkast Basisafstelling.
En hoe zijn de bougies en de bougiekabels misschien een vonk overslag.
maar waarom als ik de kabelboom losmaak met het contact op en terug vast maak doet hij het dan weg terug een tijdje goed .als ik dat doe hoor ik wel in de carurateur of gasklephuis een paar keer gezoem net of hij steld zichzelf terug in
16 jaar
Zie link onder,
http://www.priemus.nl/gasklepservice.htm...
Procedure calibreren gasklep bij Gas-via-Kabel auto's:
Dit zijn auto's met een kabel tussen gaspedaal en gasklep, maar ZONDER Stationair-stabilisatie klep.
Zet het contact aan maar start de auto niet.
[Kies]
[01 - Motor]
[Meetwaardeblokken - 08]
Groep 098 (NB: kies Groep 001 bij motorcode ADY )
[Ga!]
[Ga naar to Basisinstellingen]
Wanneer u dit heeft uitgevoerd, ziet u rechtboven in beeld: ADP RUN. De gasklep calibratie begint direct wanneer u naar Basisinstellingen gaat. U ziet de waardes veranderen en hoort de eerste paar seconden dat de cyclus wordt uitgevoerd. Dit stopt na een paar seconden. Laat de auto minimaal 30 seconden in de Basisinstelling staan. Klik vervolgens op:
[Naar Meetwaardeblokken] en u bent klaar.
Wees er zeker van dat u het gaspedaal NIET aanraakt tijdens deze procedure en dat de motor NIET loopt!
16 jaar
[quote=ATi-VR6]Zie link onder,
http://www.priemus.nl/gasklepservice.htm...
Procedure calibreren gasklep bij Gas-via-Kabel auto's:
Dit zijn auto's met een kabel tussen gaspedaal en gasklep, maar ZONDER Stationair-stabilisatie klep.
Zet het contact aan maar start de auto niet.
[Kies]
[01 - Motor]
[Meetwaardeblokken - 08]
Groep 098 (NB: kies Groep 001 bij motorcode ADY )
[Ga!]
[Ga naar to Basisinstellingen]
Wanneer u dit heeft uitgevoerd, ziet u rechtboven in beeld: ADP RUN. De gasklep calibratie begint direct wanneer u naar Basisinstellingen gaat. U ziet de waardes veranderen en hoort de eerste paar seconden dat de cyclus wordt uitgevoerd. Dit stopt na een paar seconden. Laat de auto minimaal 30 seconden in de Basisinstelling staan. Klik vervolgens op:
[Naar Meetwaardeblokken] en u bent klaar.
Wees er zeker van dat u het gaspedaal NIET aanraakt tijdens deze procedure en dat de motor NIET loopt![/quote]
Op dit type golf is dit bovenstaande niet op van toepassing.................
Gr. paul
Mijn excuus.
dacht dat een 94er ook een elektronisch gasklep huis zou hebben
95er zeker wel?
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar