close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen LT 1999: Vw lt28 probleem houdt in

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: Apa, Motorinhoud (cc): 2500, Vermogen (kw): 66

Mijn vw lt bus begint te stotteren bij constante snelheid op een lang recht stuk.
Stationair en kleine stukjes rijden gaat goed.
Met vagcom uitgelezen.
Sensor geven goede waardes aan.

Rijdende uitgelezen op autobaan.
In blok 004 zie je, als de bus begint de stotteren, dat de "Actuele inj. Timing" op 0 valt....

Weet niet precies wat dat betekent, maar denk zelf tot het de dieselpomp is.

Iemand....aub

Geplaatst door

caddy 2 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Niemand?

caddy 2 0

2 jaar

ik zou het inspuit begin laten controleren als de riem wat ouder wordt dan loopt het inspuit begin terug naar richting 0.
hoelang en hoeveel jaar zit de distrubutie en pomp riem er al op.
als dat 6 jaar of langer is kun je beter alles compleet laten vervangen.
je wilt niet weten wat je kwijt bent als de riem breekt.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

2 jaar

Dis. Riem zit nu 6.5 jaar en 50000km erop.

Dan ga ik daar maar eens mee beginnen.

caddy 2 0

2 jaar

heel wijs en dan gelijk de hele set want dan neem je de pomp riem gelijk mee en dan moet de pomp wel met de testkast afgesteld worden.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

2 jaar

Is het normaal dat als je 1 diesel retour slang vervangt, de aanvoer diesel terug loopt....dus slaat niet meer aan, lucht in de leiding...daar moet toch de terugslagklep voor zorgen dat het terug lopen niet gebeurd..

caddy 2 0

2 jaar

de terugslag klep is dat witte of zwarte klepje op het fiulter.
als er een slang los gaat komt er altijd lucht in maar met door styraten moet dat er geoon uitgaan en moet hij aanslaan.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

2 jaar

Fijn dat u reageert, zit nog steeds met handen in het haar.
Heb door gestart en loopt weer.

Nog eens gereden op autosnelweg, houdt een beetje in bij vol gas, eerst was dat al tussen de 80 en 100 flink stotteren.
Beetje verbetering.

Deze weel de llm maar eens meten.

caddy 2 0

2 jaar

dan kun je zeker doen maar z zorg eerst dat de basis goed is dus eerst de distrubutie en pomp riem vervangen en pomp afstellen.
en hoe lang zit je brandstof en lucht filter er in.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

2 jaar

Brandstoffilter 2 jaar, luchtfilter ga ik vervangen.
Hij geeft ook geen storingscode...

caddy 2 0

2 jaar

een lt is ook nog niet zover uitgebreidt met storings codes.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

2 jaar

Luchtmassa meter was het probleem.
Uitgelezen tijdens rijden. Daar uit bleek dat de gevraagde waarde afweek van de geleverde waarde.

caddy 2 0

2 jaar

nou mooi dat je het gevonden hebt en ja de lmm kwam vaker voor .
ik ging in je verhaal aan het inspuit begin denken omdat je zei dat deze op nul stond maar mooi dat het voor elkaar is.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

2 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen LT of stel zelf een nieuwe vraag.