close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: VW Passat in Noodloop

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: AHU 1.9 TDI 90PK

Al voordat ik een grote uitgave eraan moet besteden een vraag of ik nog wat kan proberen...
Noodloop gaat in tussen 100 en 120 km/uur en alleen bij het starten van een warme motor. Ik heb een Vag-com kabel gekocht om eens uit te lezen, telkens na de noodloop de volgende foutcode: 00575 Intake Manifold Pressure - Control Difference.

Ik heb dus al eens gezocht op deze forum en het volgende geprobeerd:
- Slangen nagekeken(zat een scheur in en dus vervangen)--> probleem niet opgelost
- Luchtmassameter vervangen --> niet opgelost
- N75 vervangen --> niet opgelost

Iemand een idee voordat ik de turbo vervang?

Geplaatst door

zaka (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

home → lijst met foutcodes

foutcode: 00575
nl Vuldrukbegrenzing regelverschil
du Saugrohrdruck Regeldifferenz
en Intake Manifold Pressure Control Limit Surpassed
Extra info bij de foutcodes. Intermittent

Er ontstaat een te groot regelverschil, m.a.w. de geleverde turbodruk voldoet niet aan datgene wat gevraagd wordt. De geleverde laaddruk kan dan te hoog, maar ook te laag zijn.
Problemen met de laaddruk, misschien met de N75 of de turbo.


--------------------------------------------------------------------------------

Intake Manifold Pressure: Control Limit Not Reached.

Mogelijke verschijnselen:
Stotterend en/of onregelmatig lopen, slecht en/of onregelmatig trekken, inhouden bij gas geven etc. (pas op: dergelijke verschijnselen kunnen zich ook voordoen bij een slecht werkende LMM).
Noodloop.

Mogelijke oorzaken:
Slangaansluitingen verwisseld, niet aangesloten, geblokkeerd of lekkend
Magneetklep vuldrukbegrenzing (turbodruk regelaar) (N75) defect
Lekkage tussen turbo en motor
Variabele schoepen van de turbo functioneren niet goed, die blijven misschien hangen op een punt waar dan te weinig turbodruk wordt geleverd.
Turbo defect

Mogelijke oplossingen:
Werk deze lijst helemaal (en op volgorde) af.




--------------------------------------------------------------------------------

Intake Manifold Pressure: Control Limit Exceeded.

Mogelijke verschijnselen:
Stotterend en/of onregelmatig lopen, slecht en/of onregelmatig trekken, inhouden bij gas geven etc. (pas op: dergelijke verschijnselen kunnen zich ook voordoen bij een slecht werkende LMM).
Noodloop.

Mogelijke oorzaken:
Magneetklep vuldrukbegrenzing (turbodruk regelaar) (N75) defect
Variabele schoepen van de turbo functioneren niet goed, die blijven misschien hangen op een punt waar dan te weinig turbodruk wordt geleverd.

Mogelijke oplossingen:
Werk deze lijst helemaal (en op volgorde) af.




--------------------------------------------------------------------------------

Intake Manifold Pressure: Control Difference.

Mogelijke verschijnselen:
Stotterend en/of onregelmatig lopen, slecht en/of onregelmatig trekken, inhouden bij gas geven etc. (pas op: dergelijke verschijnselen kunnen zich ook voordoen bij een slecht werkende LMM).
Noodloop.

Mogelijke oorzaken:
Slangaansluitingen verwisseld, niet aangesloten, geblokkeerd of lekkend
Magneetklep vuldrukbegrenzing (turbodruk regelaar) (N75) defect
Variabele schoepen van de turbo functioneren niet goed, die blijven misschien hangen op een punt waar dan te weinig turbodruk wordt geleverd.

Mogelijke oplossingen:
Werk deze lijst helemaal (en op volgorde) af.




--------------------------------------------------------------------------------

Praktijkervaring 1 Kijk eens hier bij Problemcar.nl.
Praktijkervaring 2 Kijk eens hier bij de TDIclub.nl.
Praktijkervaring 3 Een auto die ik laatst had, en ook mijn eigen auto vandaag, hadden precies dezelfde klacht: ploef einde trekkracht en noodloop met foucode 00575. Wanneer je dan de logs maakt en bekijkt dan is gevraagde en geleverde turbodruk nagenoeg gelijk en toch gaat de auto in noodloop. Na visuele controle van de vacuüm slangen en meten met een losse vacuümmeter kon ik niets bijzonders ontdekken. Toen de voorpijp los geschroefd en opnieuw gaan rijden met als resultaat dat de auto trok als nooit tevoren. Beide katalysatoren dus defect en een los gedeelte daarvan, overigens niet hoorbaar, deed af en toe de uitlaat pijp vernauwen.
Dank aan Volkswagenfreak.


Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op 01 februari 2008. Bron

--------------------------------------------------------------------------------

Verbeteringen / Aanvullingen Zoeken Bronvermelding Pas op Disclaimer Copyright © 2002-2008 G. Speek VAG-COM home

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo, kijk het vacuumslangetje tussen inlaatspruitstuk en motorregelapparaat eens na. Zit mogelijk verstopt met motorolie nevel uit de carterventilatie of ergens afgekneld.

Turbo defect is niet het meest voor de hand liggende als de auto normaal trekt tot 100 km/uur, volgens mij is het gewoon een turbo met waste-gate en geen variabele.

Groet Jan227

Jan227 30
badge

16 jaar

[quote=Jan227]Hallo, kijk het vacuumslangetje tussen inlaatspruitstuk en motorregelapparaat eens na. Zit mogelijk verstopt met motorolie nevel uit de carterventilatie of ergens afgekneld.

Turbo defect is niet het meest voor de hand liggende als de auto normaal trekt tot 100 km/uur, volgens mij is het gewoon een turbo met waste-gate en geen variabele.

Groet Jan227[/quote]
Is idd een wastegate..
Ik zal komende week eens kijken of ik een verstopping kan vinden!

zaka 0

16 jaar

Hallo, mijn advies is tevens met de vag com die je hebt,te gaan test rijden. Bij VW testers kun je dan in meetwaardenblok 12 (als ik het goed heb, nr12) de voorgeschreven turbo druk op dat moment en de daardwerkelijke turbo druk op dat moment af lezen. Of dit bij vag com ook nr 12 is weet ik zo niet.

Laat een tweede persoon rijden of aflezen, de waarden varieeren onder het rijden zo snel dat rijden en aflezen tegelijk lastig is, maar ook niet erg veilig natuurlijk.

Zijn de waarden van de werkelijke turbodruk te hoog, dan zit waarschijnlijk het probleem in de regeling (vacuumslangen/magneetklep e.d.)
Zijn de waarden te laag ,dan zit waarschijnlijk de katalysator dicht, of is er lekkage in het inlaatsysteem (intercooler/intercoolerslangen e.d)

Groet Jan227

Jan227 30
badge

16 jaar

N75 ?
Wat is dit eigenlijk?
een relais? ;)

Khen Rigzin 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.