close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: VW Passat remblokken blijven hangen

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 19TDI

Remblokken en schijven vervangen sindsdien komen de remblokken niet meer goed los ( alleen linksvoor) Opnieuw nieuwe schijven en blokken , andere remtang, nieuwe remslang , probleem blijft gelijk en alleen LV.

Geplaatst door

jopiedump (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lijkt me als je de juiste onderdelen hebt gemonteerd en op de juiste manier dat er weinig meer overblijft dan de hoofremcilinder.

Benny Vee 0
badge

17 jaar

vervang de remslang eens
denk dat t dan wel werkt
komt vaker voor remslang dicht

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

[quote=CARS&MOTORS]vervang de remslang eens
denk dat t dan wel werkt
komt vaker voor remslang dicht[/quote]
De remslang heb ik al vernieuwd, en voordat ik schijven en blokken had vervangen deed dit probleem zich niet voor.

jopiedump 0
badge

17 jaar

De zuiger van de remklauw vastgerot/geoxideerd,de zuiger zit er nu met de nieuwe blokken dieper in,en is nu misschien op het geoxideerde gedeelte aan het werken,waardoor hij niet genoeg terug komt.

Ricky

ricky 10
badge

17 jaar

te dikke remblokken gemonteerd? Bij Vw kennen ze er wat van. Goed op "WVA"-nummering kijken. Is universele europese nummering van remblokken. Kijken of je wel remblokken van bv. 17 mm dkte gemonteerd i.p.v. 19,5 mm. Welk merk en nr. heb je gemonteerd?

jhl 0
badge

17 jaar

He haal je hoofdrempomp maar van de rembekrachtiger!! Je rembekrachtiger zit waarschijnlijk vol met water!! Afvoer daaronder zitten verstopt! Waarschijnlijk eerst alles vrij met remmen en later begint hij vanzelf te remmen!!! Ken het probleem! Staat ook wel ergens bij problemcar! Ff gaan zoeken op de site! Heb toen het probleem er toen ook op gezet!
Gr Roy!

Roy10511 0
badge

17 jaar

[quote=Roy10511]Waarschijnlijk eerst alles vrij met remmen en later begint hij vanzelf te remmen!!![/quote]
maar waarom dan enkel remmen op één kant LV ? rembekrachtiger lijkt mij in dit geval uitgesloten.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

[quote=ricky]De zuiger van de remklauw vastgerot/geoxideerd,de zuiger zit er nu met de nieuwe blokken dieper in,en is nu misschien op het geoxideerde gedeelte aan het werken,waardoor hij niet genoeg terug komt.

Ricky[/quote]
Ik heb er al 2x een andere remklauw opgezet welliswaar gebruikt dus ik denk niet dat daar het probleem zit.

jopiedump 0
badge

17 jaar

[quote=jhl]te dikke remblokken gemonteerd? Bij Vw kennen ze er wat van. Goed op "WVA"-nummering kijken. Is universele europese nummering van remblokken. Kijken of je wel remblokken van bv. 17 mm dkte gemonteerd i.p.v. 19,5 mm. Welk merk en nr. heb je gemonteerd?[/quote]
Te dikke remblokken is niet mogelijk dat past gewoon niet, remblokken van Bremsa gemonteerd, en recht geen enkel probleem.

jopiedump 0
badge

17 jaar

Zelf draai ik de ontluchtings nippel los bij dit soort klachten en als de rem dan wel los gaat zoek je het
probleem in het systeem.

Bij een Porsche met dezelfde klacht was het de ABS unit.
Oiram

wel de juiste schijven(dikte)

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

als je de juiste remblokken gemonteerd hebt dan eerst doen zoals Oiram zegt.

jhl 0
badge

17 jaar

Niet de remtang maar de steun die aan het fusee geschroeft zit is vaak het probleem, deze slaan in op de plek waar de blokken afsteunen. Dan krijg je met nieuwe blokken dat die iets schranken, en vast blijven zitten.

Remedie; setje nieuwe steunen halen bij vw dealer, andere oplossing, maar geheel op eigen risico is de pasrand waar de blokken op afsteunen oplassen, en netjes afslijpen zodat het ingeslagen deel weer vlak is.

Als je met immitatieblokken aan de gang bent, controleer dan of ze goed in de geleiding passen en niet klemmen. Pasvorm van die dingen is vaak slecht.

gebruik origineel, pagid of textar. (laatste 2 zijn OEM leveranciers van VW)

audia4 0
badge

17 jaar

Ook meerdere malen dit probleem meegemaakt en ben het eens met roy,rembekrachtiger zit water in.Probleem is meestal het eerste merkbaar bij (een van de)voorwielen.Soms kun je het rempedaal een stukje omhoog trekken en loopt de rem weer vrij.Ook de remlichtschakelaar kan te strak afgesteld staan.gr Erik

erik2819 0
badge

17 jaar

binnenste remblok links en recht zijn verschillend

er zit een sleuf in de achterkant (gedeelte wat tegen remzuiger komt)

nijkamp 0
badge

17 jaar

kan je de remklauw vrij weg en weer schuiven als helemaal gemonteerd is (alle boutjes helemaal vast) zonder de remblokken erin?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.