Volkswagen Passat: VW Passat remblokken blijven hangen

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 19TDI

Remblokken en schijven vervangen sindsdien komen de remblokken niet meer goed los ( alleen linksvoor) Opnieuw nieuwe schijven en blokken , andere remtang, nieuwe remslang , probleem blijft gelijk en alleen LV.

jopiedump

Geplaatst door jopiedump (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

Benny Vee (0) PRO, 16 jaar geleden

Lijkt me als je de juiste onderdelen hebt gemonteerd en op de juiste manier dat er weinig meer overblijft dan de hoofremcilinder.

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

vervang de remslang eens
denk dat t dan wel werkt
komt vaker voor remslang dicht

jopiedump (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=CARS&MOTORS]vervang de remslang eens
denk dat t dan wel werkt
komt vaker voor remslang dicht[/quote]
De remslang heb ik al vernieuwd, en voordat ik schijven en blokken had vervangen deed dit probleem zich niet voor.

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

De zuiger van de remklauw vastgerot/geoxideerd,de zuiger zit er nu met de nieuwe blokken dieper in,en is nu misschien op het geoxideerde gedeelte aan het werken,waardoor hij niet genoeg terug komt.

Ricky

jhl (0) PRO, 16 jaar geleden

te dikke remblokken gemonteerd? Bij Vw kennen ze er wat van. Goed op "WVA"-nummering kijken. Is universele europese nummering van remblokken. Kijken of je wel remblokken van bv. 17 mm dkte gemonteerd i.p.v. 19,5 mm. Welk merk en nr. heb je gemonteerd?

Roy10511 (0) PRO, 16 jaar geleden

He haal je hoofdrempomp maar van de rembekrachtiger!! Je rembekrachtiger zit waarschijnlijk vol met water!! Afvoer daaronder zitten verstopt! Waarschijnlijk eerst alles vrij met remmen en later begint hij vanzelf te remmen!!! Ken het probleem! Staat ook wel ergens bij problemcar! Ff gaan zoeken op de site! Heb toen het probleem er toen ook op gezet!
Gr Roy!

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Roy10511]Waarschijnlijk eerst alles vrij met remmen en later begint hij vanzelf te remmen!!![/quote]
maar waarom dan enkel remmen op één kant LV ? rembekrachtiger lijkt mij in dit geval uitgesloten.

Gr. paul

jopiedump (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=ricky]De zuiger van de remklauw vastgerot/geoxideerd,de zuiger zit er nu met de nieuwe blokken dieper in,en is nu misschien op het geoxideerde gedeelte aan het werken,waardoor hij niet genoeg terug komt.

Ricky[/quote]
Ik heb er al 2x een andere remklauw opgezet welliswaar gebruikt dus ik denk niet dat daar het probleem zit.

jopiedump (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=jhl]te dikke remblokken gemonteerd? Bij Vw kennen ze er wat van. Goed op "WVA"-nummering kijken. Is universele europese nummering van remblokken. Kijken of je wel remblokken van bv. 17 mm dkte gemonteerd i.p.v. 19,5 mm. Welk merk en nr. heb je gemonteerd?[/quote]
Te dikke remblokken is niet mogelijk dat past gewoon niet, remblokken van Bremsa gemonteerd, en recht geen enkel probleem.

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 16 jaar geleden

Zelf draai ik de ontluchtings nippel los bij dit soort klachten en als de rem dan wel los gaat zoek je het
probleem in het systeem.

Bij een Porsche met dezelfde klacht was het de ABS unit.
Oiram

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

wel de juiste schijven(dikte)

jhl (0) PRO, 16 jaar geleden

als je de juiste remblokken gemonteerd hebt dan eerst doen zoals Oiram zegt.

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

Niet de remtang maar de steun die aan het fusee geschroeft zit is vaak het probleem, deze slaan in op de plek waar de blokken afsteunen. Dan krijg je met nieuwe blokken dat die iets schranken, en vast blijven zitten.

Remedie; setje nieuwe steunen halen bij vw dealer, andere oplossing, maar geheel op eigen risico is de pasrand waar de blokken op afsteunen oplassen, en netjes afslijpen zodat het ingeslagen deel weer vlak is.

Als je met immitatieblokken aan de gang bent, controleer dan of ze goed in de geleiding passen en niet klemmen. Pasvorm van die dingen is vaak slecht.

gebruik origineel, pagid of textar. (laatste 2 zijn OEM leveranciers van VW)

erik2819 (0) PRO, 16 jaar geleden

Ook meerdere malen dit probleem meegemaakt en ben het eens met roy,rembekrachtiger zit water in.Probleem is meestal het eerste merkbaar bij (een van de)voorwielen.Soms kun je het rempedaal een stukje omhoog trekken en loopt de rem weer vrij.Ook de remlichtschakelaar kan te strak afgesteld staan.gr Erik

nijkamp (0) PRO, 16 jaar geleden

binnenste remblok links en recht zijn verschillend

er zit een sleuf in de achterkant (gedeelte wat tegen remzuiger komt)

jeroenmonteyne (0) PRO, 16 jaar geleden

kan je de remklauw vrij weg en weer schuiven als helemaal gemonteerd is (alle boutjes helemaal vast) zonder de remblokken erin?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.