Hallo allemaal,
Dit is de eerste keer dat ik een probleem post.
Het gaat om een vw polo uit 1998.
Een vriend van me kwam met het probleem, dat volgens de oom van zijn vriendin zijn koppakking lek zou zijn.
Na mijn inzien was dat niet het geval. de auto kwam binnen, en merkte meteen dat hij op 3 cilinders liep. gezien hij overtuigd was dat de koppakking lek was.
heb ik maar meteen een compressie test gedaan, waaruit bleek dat de eerste cilinder geen compressie had.
Heb de kop gedemonteerd, en zag dat de uitlaatklep van de eerste cilinder was verbrand. na alles vervangen te hebben en de kop weer gemonteerd was.
gestart en de motor liep weer als nieuw. met proefrijden merkte ik met gas geven, toen de motor op bedrijfstemperatuur was. dat hij ineens ff inhield en gelijk weer oppakte. even daarna begon hij op 3 cilinders te lopen. daarna weer compressie gemeten alles goed. bougie en kabels nagekeken ook goed. uitgelezen met snapon solus pro 12.2. geen foutcodes. iemand al eerder iets in die trend meegemaakt.
m.v.g.
sebas
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Injektor oke? kun je niet zien met solus
Vandaag nog geen tijd gehad om verder naar het probleem te zoeken. wel even op internet rond gekeken. en wat gevonden wat wel het proberen waard is. ecu stekker verbinding pen nr 7 injector 1 die slecht contact maakt bij warm worden. weet niet zeker waar de ecu van een polo zit. maar uit ervaring met een oud type vw caddy loopt de goot bij het paravan nog wel is onder water, waardoor de ecu nat word. probeer er morgen even naar te kijken.
zit idd onder paravan
Is er niet gewoon ook meer aan de hand? Zoals een verotte bougie, heb je ook al nieuwe geprobeerd? Bougiekabels gingen toch ook vaker stuk. Rotor/verdelerkap gingen ook vaak. Ook heeft de rotoras wel eens veel speling.
Sproei eens water over de onsteking heen.
Hoe loopt hij nu voor de rest? Soms goed en slecht of gewoon alleen maar slecht?
het is even geleden. maar ik kan eindelijk zeggen dat het probleem is opgelost! motor ecu en bougiekabels vervangen. auto rijd weer als nieuw.
als ik zo alles bekijk kom ik op: computer is nat geweest waardoor de injector niet de juiste brandstof heeft ingespoten, waardoor er een veel hogere verbrandingstemperatuur in de cilinder onstond en daardoor de klep is verbrand en de bougiekabels heet zijn geworden en te veel weerstand kregen. dus verklaart het ook dat de auto soms schokken gaf door een onjuiste verbranding. bedankt voor het meedenken. en tot het volgende probleem maar weer. fijn weekend allemaal.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar