close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: VW Polo 9n dynamo / acculampje probleem

Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.4tdi 80pk

Beste leden.

Ik ben nieuw hier, ik heb al een tijdje een accu probleem, elke 2 weken stond ik ongeveer met een lege accu, anwb is erbij geweest en concludeerde dat mijn dynamo het niet deed, tot ik 3000 toeren maakte, heb heel het internet afgespeurd en zag ergens staan die het zelfde had, het accu lampje branden nooit bij hem en inderdaad na het kijken bij mij brand er geen accu lampje, ook niet bij omdraaien van de sleutel.
Of het ledje in de km teller is dood? Maar lijkt mij sterk, de rest werkt wel gewoon maar meet ook geen spanning op de blauwe draad die in de connector bij de dynamo zit. Deze zou de voorbekrachtiging moeten inschakelen zodat de dynamo een signaal krijgt dat hij aan moet springen. Bij 3000 toeren meer ik gewoon 14,6volt. Onder de 3000 meet ik 0 op de dynamo... heel apart geval, heb een schema waar ook in staat dat het controle lampje dan wel de kabel cruciaal is..

Ik ben dus opzoek naar een stroom schema van de km teller of ideeën om dit probleem op te lossen, wil graag weten of die kabel van stekkerblok van km teller direct naar de dynamo loopt maar kan nergens iets vinden en hoop dat iemand hier me kan helpen.. als ik weet welke connector (in stekkerblok ) achterin de km teller naar de dynamo loopt kan ik meten of er spanning op staat, zo ja dan is er een kabelbreuk en zo nee dan is de teller kapot..

Zou het mogelijk zijn om een kabel op te zoeken waar 12v op komt te staan na omdraaien van de sleutel en die door te verbinden met de d+ (blauwe kabel) die in de dynamo loopt? Na 30cm bij de dynamo loopt die kabel al de kabelboom in dus word lastig die kabel te volgen naar de km teller en aangezien mijn km teller LED is lijkt me het sterk dat alleen het ledje van accu kapot is omdat alles verder wel werkt.

Als ik het verkeerd heb dan moet je het zeggen, maar door zelf op onderzoek uit te gaan heeft me waarschijnlijk de kosten van een nieuwe dynamo gescheeld hebben die ze bij de garage zouden monteren!

Bedankt alvast voor de reacties!

Met vriendelijke groet,

Frank

Geplaatst door

Frank1337 (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb je 1 of 2 draden op de dynamo?
Maar je meet wel 12 Volt op die blauwe draad op de dynamo als je hoger gaat dan 3000 toeren? Zo ja dan idd geen dynamo probleem. Denk dat dit door het bordnet wordt aangestuurd (links onder bij pedalen met 80 stekkers).
Ik heb helaas geen schema, misschien heeft iemand hier dit wel.

ricky 10
badge

9 jaar

[quote=ricky]Heb je 1 of 2 draden op de dynamo?
Maar je meet wel 12 Volt op die blauwe draad op de dynamo als je hoger gaat dan 3000 toeren? Zo ja dan idd geen dynamo probleem. Denk dat dit door het bordnet wordt aangestuurd (links onder bij pedalen met 80 stekkers).
Ik heb helaas geen schema, misschien heeft iemand hier dit wel.[/quote]
Lopen 2 draden de dynamo in, een blauwe en een zwarte draad.
Ga vanavond meten of er op de blauwe draad spanning staat maar ik dacht het niet.. hmmm oke dan gaat dit een heel lastig verhaal worden denk ik?

ik ga dit weekend eens proberen 12v van contact op die blauwe draad te zetten om te kijken of hij dan aan slaat..
Als iemand een schema of suggesties heeft zou fijn zijn..
Om elke dag laatste 5km in 3000 toeren te rijden vind mijn tdi niet zo fijn denk ik.

Mvg Frank

Frank1337 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.