Ik heb pas geleden een gereviseerd 5 bak (code 3H) gekocht voor onze camper a 1000 euro
de oude bak wou niet goed meer schakelen en deze hoorde je als deze in de vrij stond en de motor stationair draaide
een licht geratel van een lager o.i.d.
Nu zit de nieuwe bak eronder en schakelt de camper weer super, alleen ik hoor nog steeds de bak iets als ik de koppeling op laat komen en de motor stationair draait.
er is een nieuw toplager en druklager gemonteerd en er zit genoeg olie in.
Is het normaal dat je de bak iets hoort? ik heb namelijk 1 jaar garantie op die bak.
Geplaatst door heijnenm , lid sinds 12 jaar geleden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.
3 Reacties
jan T PRO, 12 jaar geleden
ja dat is wel normaal door dat de motor niet altijd regelmatig stationiar draid gaat de tandwielen laat maar zeggen heen en weer en dat hoor je als je voor de rest nergens last van hebt is er niks aan de hand.
groetjes jan.
Ruudjedk, 12 jaar geleden
Hallo,
Ben je zeker dat het lawaai vanuit de vernsellingsbak komt en niet uit de motor.
Ik heb dit ook eens gehad bij een kever.
Ik hoorde bij het stationair draaien en in neutraal lawaai, wat weg was als ik begon te rijden.
Ik heb toen een andere vernsellingsbak gestoken en dat lawaai was weg.
Ne een half jaar kwam dat lawaai terug.
Ik ben er toen achtergekomen dat ik 3mm axiale speling op mijn krukas had.
De lagers waren verschoven in het aluminium blok en er was een kamer in gedraait.
Toen ik het motrblok ging uitchimmen kwam ik er achter dat er iets mis was.
Kijk misschien eerst eens naar de axiale speling van uw motorblok voor je een andere versnellingsbak plaatst.
Rudi
T3busding, 3 weken geleden
De toelaatbare axiale speling op krukassen is nauw gespecificeerd., ca 0,07 mm, dat doen ze niet voor niets. Bij de VW T3 met 4bak is het lager wat het dichts bij de 2e versnelling zit de zwakste broeder.
Die gaat het eerste stuk. Vervangen kan, als je de special tools hebt, speciale kroonmoer sleutel etc.