Volkswagen Vento: Vw Vento TD 1993

Bouwjaar: 1993

Hoi, ik heb zoals velen hier ook een probleem(en) met me vento.
allereerst als ik em start s'morgens gaat ie stotteren 3 a 4 keer (gloespiralen zijn vervangen)maar als ik em start met chook dan stottert ie helemaal niet. Grote beur heeft ie pas nog gehad maar t probleem is er nog steeds. Verder als ik rustig rij is ie stationeer net onder de 10000 toeren en als ik rustig rij en dan stilsta bij een stoplicht ook maar als ik eenmaal de snelweg heb gehad en dan stilsta dan zakt t toerental naar de 9000/8500 toeren en gaat het dashbord trillen, maar buiten de auto klinkt de motor normaal. Het tweede probleem betreft, de wegligging. Heb achter de schokbrekers en veren vervangen maar als ik over een kuiltje rij of kleine putdeksel in de weg krijg ik telkens een harde klap, achter, lijkt net of de schokken niet worden opgevangen door de schokbrekers hoewel deze nieuw zijn iclusief de veren omdat ik d8 dat t daaraan lag.
De laaste vraag gaat over de versnellingbakolie, wie weet waar ik em kan controleren want ik denk dat de oliepeil te laag is aangezien de bak sinds dexe week geluid geeft en als ik 120 ry steeds luider wordt.
Wie kent t probleem??

alvast hartsikke bedankt



gr

V

Valentino

Geplaatst door Valentino (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Vento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

arie549 (0) PRO, 19 jaar geleden

die choke is er voor om de auto stationair iets sneller te laten lopen en is wel makkelijk met dit koude weer, dus bij koude start dat ding uitrekken en na een paar kilometer weer indoen. loopt ie koud een stuk lekkerder.

je kan je auto stationair iets harder laten lopen met het stelschroefje op de brandstofpomp daarmee is het trillen van je daschbord opgelost. ook kun je je schoke iets uitrekken, dit geeft het zelfde efect, je motor zal stationair iets harder lopen en het getril is weg.

het geklapper wat jij achter hoort, zijn je achteras rubbers, is een kwaal bij de vento en golf 3. zit niks anders op om die te vernieuwen, flinke klus overigens.

en het geluid wat jij bedoelt bij 120 km, kan ook een wiellager zijn.

Valentino (0), 19 jaar geleden

hoi, bedankt voor de snelle reactie. ja idd kan t stelschroefje aandraaien maar dan draait ie stationair veel te hoog, als ik normaal rustig ga ryden. T trugvallen gebeurt al1 als ik op de snelweg ben geweest dan blijft t toerental de hele dag laag. De volgende dag is alles weer goed t toerental ook als ik gewoon blijf rijden maar als ik daarna een paar keer flink door ry en wat harder optrek vallen de toeren bij t staionair draaien weer trg.

Snap er ook niks van zelf

Wielagers kunnen t niet zijn want die maken een loeiend geluid als je harder gaat, dit is meer de versnellingsbak naar me gevoel want als ik harder ga 130 140 voel ik opeens me voet meetrillen op t gaspedaal maar als ik zak dan in snelheid dan dan houdt t trilen op maar t geluid bijft.(lijkt op schurend geluid) In de 4 versnellingen hoor ik t geluid zachtjes maar in de 5 harder. Weet niet of je er wat mee kan

alvast bedankt voor je vorige reactie zal de achterasrubbers eens na laten kijken

gr

V

arie549 (0) PRO, 19 jaar geleden

zou toch een naar je wiellager kijken, deze kan ook een schurend geluid geven.

jan4983 (0), 19 jaar geleden

versnellingsbak stuk? als je de bakolie aftapt en opvangt moet je even met een magneet door de olie heen gaan ik heb het gehad met een vwpolo

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Vento of stel zelf een nieuwe vraag.