Beste leden,
Ik zit met een probleem.
Nadat ik mijn remblokken voor heb laten vervangen, bleken de schroeven van de remklauw links-voor niet meer goed in de schroefdraad vast te zitten. Nou moet het onderdeel dus vervangen worden, eerder dacht ik dat het ging om een Rem-Anker, nadat ik deze besteld heb blijkt het dus dat mijn golf iv geen rem-anker heeft :S
Ik heb dus nodig: Het gedeelte waarop de remklauw vast zit, ik dacht zelf dat dit de fusee heet? Iemand enig idee?
Ik ben hier al 2 weken mee bezig, hoop dat hier de profs verstopt zitten!
Zie foto hieronder, waar het pijltje heen wijst is de defecte schroefdraad. Wat ik heb omcirkelt is het gedeelte waar ik naar op zoek ben.
Alvast bedankt allemaal!
Groet,
VW86
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de complete wielophanging zoekje? (dat is omcircelt :P)
Volgens mij hoefje alleen maar de geleide pennen te vervangen
[quote=fordmonteurtje]de complete wielophanging zoekje? (dat is omcircelt :P)
Volgens mij hoefje alleen maar de geleide pennen te vervangen[/quote]
Formonteurtje,
Ik dacht dus dat het gewoon een rem-anker was, dat heb ik bij mijn vorige auto ook gehad. Daar zit de remklauw aan vast, en die zit dan weer vast aan de arm waar de remschijf op vast zit. Maar bij mijn golfje blijkt er geen rem-anker te zitten.
Waar de remklauw dus op vast zit, is een geheel, ik heb het niet helemaal goed omcirkeld idd. Het zal denk ik dit gedeelte zijn?(tenzij dat ook weer vast zit.. ga ik niet vanuit):
14 jaar
Die beugel die aan je fusee lichaam zit, en waar je remklauw aan zit, zitten 2 geleidepennen in, hier zet je je remklauw aan vast. Deze kunnen er door de regel zo uitgepakt worden en kan je er andere in zetten
Dat klopt ook. Heeft de monteur ook geprobeerd, maar gaat niet lukken. De schroef komt er gewoon niet goed op te zitten, hij kan de schroefdraad wel groter maken en grotere schroeven proberen, maar ik heb dan liever een complete andere met originele pennen en geen normale schroeven in mn fusee :D
Is er niemand anders die kan helpen? Hoe dit heet en waar ik het kan bestellen?
14 jaar
Even voor de duidelijkheid, je weet welk onderdeel de klauw is en welke de de steun en wat het fuseelichaam is?
[quote=fordmonteurtje]Even voor de duidelijkheid, je weet welk onderdeel de klauw is en welke de de steun en wat het fuseelichaam is?[/quote]
Ja dat weet ik. De foto is geen goede voorbeeld, zie hieronder voor de juiste voorbeeld..
De remklauw is goed, die word met 2 pennen vast gezet op de ''steun'' en die weer op het fuseelichaam? als dat zo heet..
Ik ben in ieder geval naar onderstaande onderdeel op zoek, links zie je 2 schroefdraden.. Deze zijn niet goed bij mij, en om deze breder te maken voor andere schroeven, no way.. ik ga hiermee op vakantie naar spanje dus wil geen risico's lopen..
Onderstaande onderdeel heet dan Fusee? of is daar een andere naam voor..
14 jaar
Niet moeilijk doen,bij de dealer (tenminste bij ons wel) of bij een automaterialenzaak heb je hier reparatiesetjes voor,het gat waarvan het schroefdraad is versleten wordt iets groter geboord met behulp van een beugel,dan wordt er vanaf de voorkant een busje met schroefdraad ingetrokken,je blijft gewoon dezelfde glijbouten gebruiken en het zit weer perfect.Alleen de remschijf moet gedemonteerd worden.
Hier een plaatje van zo'n setje.
VW, das je wiellager met fusselichaam
Goeie van je Ricky, ik ga dit inderdraad proberen te realiseren.
Kom ik goedkoper uit en bespaar ik weer tijd :)
Ik houd jullie op de hoogte! Bedankt voor jullie reactie's tot nu toe!
14 jaar
Ik weet niet of er een beschrijving bij zit,maar je moet die beugel vastzetten met de glijpen op het goede schroefdraad,dan zit precies het gat van de beugel waar je doorheen moet boren voor het gat van het verotte schroefdraad,de bor past ook precies door het gat van de beugel,dan gat uitboren.
Dan dat busje vanaf de buitenzijde erin drukken en je trekt hem aan door hem met de glijpenbout vast te draaien,die trekt hem er dan volledig in,en dan klaar.
Ricky,
Bedankt voor je uitleg. Ik heb het even anders gedaan, een goeie vriend is monteur en volgens hem hebben ze die setjes ook liggen. En evt. zouden ze het ook op een andere manier kunnen proberen. Het is zeker het proberen waard. Hij gaat nu kijken of ze een plekje voor me vrij kunnen maken, dan breng ik de auto er meteen heen, iemand met ervaring kan dat natuurlijk beter. En anders schaf ik zelf zo een setje aan.. Ik houd jullie verder op de hoogte, bedankt!
14 jaar
Mijn probleem is opgelost!
De monteur heeft het exact op de manier gedaan zoals je beschreef, hij remt meteen een stuk fijner. Had niet gedacht dat het zo een verschil zou zijn.
Mijn remklauw zit in ieder geval weer 100% goed vast! Nogmaals bedankt voor jullie reactie's, en Ricky bedankt!
Groet,
VW86
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar