Volkswagen Golf IV: golf 4 gti 20v houd in ( stotterd)

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: agu

hallo ik heb een vraag heb een golf gti 20v
loopt stationair onregelmatig (bloept) en schokt als je van zijn 1 naar zijn 2 gaat en rustig rijd bij doortrekken niets aan de hand
en bloept soms tijdens het rijden \heb het idee dat het rond 199 toeren is maar weet het niet zeker
heb al bobine, luchtmassa meter, temperatuur sensor, vacuum slangen, bugies, vernieuwd
en de auto geeft geen foutcodes aan
alles is gereinigt en opnieuw ingeleerd en op basis afstelling afgesteld 1000 km geleden
heeft iemand een idee
bvd wilko

wilko

Geplaatst door wilko (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

wilko (0), 13 jaar geleden

weet niet wat

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Meet de brandstofdruk en brandstofopbrengst eens.
Demonteer de injectors, teiltje eronder en starten. Hoe is het sproeipatroon?
Of laat een 4-gas test doen, noteer alle waardes (CO, CO2, HC, O2 en lambvda-getal) en plaats die.

Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot aan de kat.
Wat voor signaal krijg je van de lambda-sonde?

wilko (0), 13 jaar geleden

sorry voor de late reactie maar was iets tussen gekomen
maar auto is meerdere keren uitgelezen en alle gegevens kloppen
bobiene vernieuwd
lmm vernieuwd
injecters laten testen en reinigen alles goed
brandstof filter vernieuwd
alles gecontroleerd op valse lucht
niets heeft geholpen
auto start nu ook slechter slaat niet snel aan moet doorstarten dan doe hij het

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Staat de distributie nog op tijd? Compressie en lekverliezen al gemeten?
Is er een 4-gas test gedaan? Zo ja, wat waren de waardes?

wilko (0), 13 jaar geleden

bedankt voor de reactie


heb ik nog niet laten na kijken
nog niets gedaan ivm lampje airbag uitgelezen is verholpen maar er zat opeens nog een fout in
nog nooit erin gezetten
component 1.8l r4/5vt motor hs doh
16989 regelapp defect
p0605-35-10 geregeld
gereedheid n/a
onderdeel 06a906018 agu lbl
06a 906018 bb
code 04000
daeler wsc 00000

dus denk de computer niet goed/kapot
weet alleen niet of dat de storingen kan veroorzaken

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Is de auto standaard of gechipt?

wilko (0), 13 jaar geleden

standaard zit geen zegel op de computer
en heb ook de printplaat bekeken en er is niets te zien
en er is niet aan gesoldeerd

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Kapotte computer kan van alles en nog wat veroorzaken. Dat is niet te voorspellen.
Je kunt alleen een andere computer proberen en dan weet je pas of de problemen weg zijn.

wilko (0), 13 jaar geleden

heb mijn auto weer uitgelezen en er zitten ineens geen storingen in
de computer heb ik open gemaakt maar is niet aangesoldeerd
snap het nu niet meer
de problemen blijven

Haringkop (0), 13 jaar geleden

Oldford,

Reinigen van injectoren, is dat makkelijk zelf te doen bij een Golf V 1.6 FSI? of beter door een dealer / garage laten uitvoeren?

BEdankt.

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Ben geen FSI expert, maar ik kan me herinneren iets gelezen te hebben over demontage van injectors bij de FSI motoren.
Die krijg je er niet op een normale manier uit, en je moet een afdichtring? mollen. Betekent ook nieuwe onderdelen voor het monteren.
Vervolgens heb je speciaal gereedschap nodig voor het monteren van de injectors.
Ook even de druk van de leiding halen is iets ingewikkelder dan vroeger. Er kan zo'n 110 (honderdentien) bar op staan.
Dat is genoeg om dwars door een mens heen te spuiten.
Kortom, dealer.

vleeuwen (0) PRO, 13 jaar geleden

-Probleem

Start slecht.
Onregelmatig stationair draaien.
Inhouden bij accelereren.

-Oorzaak

Bobine valt uit.
Isolatie van bobine defect.

Reparatie
Onderdelen
Beschrijving Onderdeelnr. Model Aantal
Bobine 06A.905.115.L Turbo 4

N.B.: De bobine moet verticaal worden verwijderd. Als de bobine strak vast zit, draai of wrik deze dan niet. Gebruik speciale gereedschappen nr. T10094, T10095A, T40039.
Breng de gewijzigde bobine aan.
Breng een nieuwe bobinekabelboom aan.

staat bij mijn tsb's

vleeuwen (0) PRO, 13 jaar geleden

is het inmiddels gelukt ??????

wilko (0), 13 jaar geleden

nee nog niet de isolatie verweiderd omdat mijn auto nog een groter probleem heeft
mijn croche control niet meer werkt en de auto blijft soms 1200 toeren lopen en gaat stationair heel erg onregelmatig lopen
maar hij probeerd het zelf te herstellen
naar de garage geweest en er blijft een foutcode instaan van gasklephuis
hoogswarschijnlijk electronica in gasklephuis kapot

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.