Volkswagen Transporter 2001: waarschuwingslampje remblokken

Bouwjaar: 2001

Tijdens onze vakantiereis ging plotseling een pieper af en ging het oranje remblokken-lampje branden. De blokken zijn 3000 km geleden gecontroleerd en ongeveer half weg. Ik stond er zelf bij toen dat gecontroleerd werd, dus die controle is goed gebeurd. Ook de remvloeistof staat op peil.
Nadat we het kontakt hadden uitgezet en daarna de motor opnieuw gestart hebben, bleef het signaal weg.
Dit is ook al eens eerder gebeurd, een half jaar geleden. Ook toen verdween het nadat het kontakt uit was geweest.
Waar zit de vaud?
Bedankt voor je antwoorden.

Groet,
Robert

robert10074

Geplaatst door robert10074 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Transporter? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

H&k (0), 19 jaar geleden

Vermoedelijk wat vuil op de remblokken.
Wanneer de blokken vervangen worden, zet men meestal de oude sensorstiften over. Niet vreemd, want ze kosten ca €8,- per stuk.
Zelf had ik na het vervangen van mijn remblokken ook dit probleem. Ik heb de stiften vervangen en alles goed schoongemaakt.
Ik moet er wel bij zeggen dat mijn stiften erg versleten waren, doordat ik noodgedwongen lang heb moeten doorrijden toen de blokken 'op' dreigden te raken.
Maar om het goedkoop te houden zou je eerst even alles goed schoon kunnen maken met remmenreiniger. En check of de draden van de stiften niet doorgesleten zijn.
PS: In die 3000km kunnen je remblokken trouwens best 'op' zijn geraakt....tijdens de vakantie? Bergen? Zware bepakking?
Succes!

vanzanten (0) PRO, 19 jaar geleden

3000 km en dan remblokken die al half op zijn daarna helemaal op? dat zou wel heel snel zijn, ik sluit mij aan bij h&k. de stiften vuil.

H&k (0), 19 jaar geleden

Ja. ik geef toe dat 3000km érg snel is maar het lampje gaat branden VOORDAT de blokken helemaal op zijn.
Maar het 'vuil' is ook mijn meest logische verklaring vandaar dat het als eerste genoemd is.
Ik ken de topic starter niet en wanneer hij denkt: "oh, het is dus een beetje stof, ik laat het zo en doe er niks aan" En later blijt dat de blokken toch versleten waren...wil IK het niet op mijn geweten hebben.
Vandaar de 'noot'

robert10074 (0), 19 jaar geleden

Bedankt voor jullie snelle antwoorden.
Blokken versleten lijkt mij praktisch onmogelijk. Hij heeft 67000 km gelopen om tot de helft te komen. Dan zal die andere helft nu vast niet met 3000 versleten zijn. En dan zou het lampje toch na een reset opnieuw moeten gaan branden.
De auto moet in september toch een beurt. Dan zal ik het verhaal van die stiften melden bij de garage.

vanzanten (0) PRO, 19 jaar geleden

67000 met een paar remblokken en dan nog half op? gebruik je de rem wel? vind ik wel een prestatie om zoveel km's met een paar remblokken te doen.

robert10074 (0), 19 jaar geleden

Ik heb deze bus gekocht met 35000 op de teller. Misschien zijn ze daarvoor vervangen, maar dat denk ik niet. Ik doe gemiddeld erg lang met remblokken,meestal is gas loslaten voldoende. In mijn vorige T4 heb ik plm 70000 gereden met 1 set remblokken en die waren bij de inruil nog niet op. En misschien zijn de blokken van VW harder dan gemiddeld. Bij de vorige T4 kon je wel sporen in de schijven zien. Die zullen wel relatief hard slijten.

H&k (0), 19 jaar geleden

CITAAT:
Ik ken de topic starter niet en wanneer hij denkt: "oh, het is dus een beetje stof, ik laat het zo en doe er niks aan" En later blijt dat de blokken toch versleten waren...wil IK het niet op mijn geweten hebben.

.......Ik ken de topicstarter nu genoeg.....over een maand maar eens naar de garage (omdat ie dan toevallig toch moet), terwijl er een waarschuwingslampje van de remmen brand.

Sorry als ik met deze melding kwaad bloed zet, dat is niet mijn bedoeling, maar ik geef absoluut geen garanties op een mogelijke oplossing van een probleem. Het kan net zo goed iets anders zijn.
en 2X67000 = 134000 km met één set remblokken is echt een beetje veel....waarschijnlijk een record.......




robert10074 (0), 19 jaar geleden

Die topicstarter heeft ook een half jaar geleden al een geel lampje gehad, dat uitging nadat het contact er een keer af was geweest. En nu is dat lampje dus weer uitgegaan na het contact uitzetten. Na de eerste keer (plm 7000 km geleden) zijn de blokken gecontroleerd: niets aan de hand. En voor mijn vakantie (3000 km geleden) zijn ze nogmaals gecontroleerd: weer niets aan de hand. Verder remt de auto goed en de vloeistof is op peil. Ik denk nu eerder aan een losse draad of zo. Die vinden ze idd in september bij de beurt wel (hoop ik). Maar dat ik 134000 met de eeste set blokken zou halen, denk ik niet. Mochthet toch lukken, dan wil ik in de krant... :-)

sdii (0), 19 jaar geleden

Mijn ervaring met de T4 is dat de achter remblokken soms eerder aan de beurt zijn dan voor. ook deze hebben een indicator. wat ook veel gebeurt is dat de bedrading kapot gaat van de indicator.. ergens bij de veerpoot

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.