close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: warm minder vermogen tdi 1z

Bouwjaar: 1996

ik heb zelf een week geleden een golf 3 tdi gekocht met een 1z moter
toen ik met deze auto ging rijden merkte ik dat de auto haperend
en stotend 130 km per uur haalde ik ben naar de dealer gereden en heb hem uitlaten lezen ik heb de print gevraagd en daar stond op dat de turbodruk regelaar defect was en er stond op dat de ecu defect was maar de dealer zei dat dit normaal was bij deze storing ik heb toen de vacuumslangen vervangen en liep weer als een trein nu een paar dagen verder loopt hij koud volgens mij goed naar 2a3 km begint hij in te houden met trekkracht loopt nog wel 170 180 maar duur erg lang voor dat hij er is!!!!

ik hoor de turbo wel fluiten turboslangen zijn heel start perfect hij heeft 230000 km gereden lekt nergens olie turbo mooi droog vorige eigenaar heeft hier geen last van gehad auto heeft maar een week stil gestaan

WIE KAN MIJ HELPEN ALVAST BEDANKT GROETEN PATRICK

Geplaatst door

patrick8449 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik heb een vermoeden dat je luchtmassameter niet echt goed werkt
al gaat hij niet vaak kapot bij dit motor type misschien toch je luchtmassameter nog even laten uitlezen op zijn meetwaarden
( vaak als je luchtmassameter kapot is trekt de auto vanaf +/- 2500 toeren een stuk minder)

peter 0
badge

19 jaar

ik heb vanmiddag op advies van een aantal mensen van dit forum een paar dingen gedaan onderandere egr klep afgesloten en waste gate gecontroleerd luchtmassa meter gereinigd met contact reiniger en de vacuum (druk) kleppen ingespoten met wd 40
het leek iets beter te zijn maar ik ben nu net terug naar huis gereden nu heb ik weer vol vermogen rijd weer super maar het is nu wel vochtig buiten zou dit er mee te maken kunnen hebben? of zou de wd40 misschien gewerkt hebben nou ik blijf het in de gaten houden en houdt jullie op de hoogte bedankt voor de reactie peter

patrick8449 0

19 jaar

kan iemand mij vertellen wat die turbo klep kost op deze site zie ik enkele malen 30 euro en bij de dealer praten ze over 90 euro en kan het dat dit probleem ook voorkomen door die spie want dan gooi ik die vandeweek ook nog open om te controleren

patrick8449 0

19 jaar

ben er nu achter dat het probleem zich voor doet als ik boven de 120 kom daarna trekt hij niet meer pas als hij lang stil staat trekt hij weer door

patrick8449 0

19 jaar

meet je turbodruk eens ( doet hij dit altijd als hij warm is ) of af en toe.

peter 0
badge

19 jaar

het probleem is op gelost het was de turbodruk regelaar
klepje tegen het rv scherm 35 eurotjes bij de dealer
kwam er achter door er met een sleutel tegen te tikken toch bedankt voor de reakties

patrick8449 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.