close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: Warme motor, stationair toerental, plots bokken

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 SDI

Bij warme motor en stationair toerental begint, zonder enige aanleiding, de motor als het ware op 2 cylinders te draaien en het voorgloeilampje brandt. Vervolgens blijft dit tijdens het rijden branden, de motor houdt zich enkele malen in, en dan kan ik gewoon verder rijden zonder enige belemmering terwijl het voorgloeilampje blijft branden.
Ongeveer 1 maand geleden (na 3 jaar met dezelfde doch zeer onregelmatige problemen) heb ik zelf de relais 109 vervangen omdat de wagen stil viel tijdens het rijden en gedurende deze periode had ik niet het minste probleem.
De wagen diende geschouwd en werd er aan allerlei barbaarse toestanden onderworpen. Ik ben er vertrokken en mijn probleem was er terug behalve dat de wagen niet meer stil viel.
Momenteel heb ik 89.500 km op de teller. Op 54.000 km in 2007 werd in een erkende VW garage de brandstofpomp vervangen en ook de relais 109.
Ik heb onmiddellijk mijn wagen naar een erkende VW garage gebracht waar men 3 fouten heeft vastgesteld nl. telkens de inspuitregeling die defect is of zou defect zijn (na slechts 35.000 km = 4 jaar en 7 maanden waarvan 3 jaar met onregelmatige problemen ????????).
Zoals de vorige maal werd een additief toegevoegd aan de diesel en moet ik testen of dit probleem terug komt, zo ja moet de brandstofpomp opnieuw worden vernieuwd.
Zoals ook in 2007 wordt nu gevraagd naar het merk van de diesel die ik tank (Ik ga naar een andere garage ondertussen). In 2007 werd gezegd (geen DATS - Colruyt - tanken) + additief toevoegen. Gedaan zoa

Geplaatst door

Zimbalist (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Sorry verkeerde knop, nu vervolg.
Gedaan zoals gevraagd en texaco + additief = anderhalf jaar zonder problemen.
Nu identiek : tanken Gabriëls (Oost-Vlaamse grote verdeler stookolie & brandstof voertuigen) = niet goed, verdeler met merknaam kiezen.
Eindelijk mijn vragen : - heeft het soort diesel die men tankt invloed op de goede werking van de brandstofpomp (inspuitregeling)?
- kan het toevoegen van additief werkelijk bijdragen tot de verbetering van de inspuitregeling?
- is het zo dat degenen die deze zogezegd "minderwaardige brandstof " tanken met hun super deluxe voertuigen
dezelfde problemen tegemoet?

Zimbalist 0

12 jaar

Welke diesel waar je ook tankt voldoet gewoon aan de in europa gestelde normen.
Of je nou bij de witte pomp of bij de gerenommerde stations tankt.
De duurdere soorten voegen wat meer additieven bij om de motor schoon te houden.

primera p11 0

12 jaar

Dank voor je spoedig antwoord.
Ik ga een betere kwaliteit diesel proberen te tanken (shell, Texaco) en zien wat dat geeft.
Als ik de prijs van goedkopere diesel + additief vergelijk met duurdere diesel kom ik met de eerste oplossing nog altijd duurder uit;
Ik stuur vervolg van mijn ondervinding.

Zimbalist 0

12 jaar

In principe heb je dat additief gewoon niet nodig.
Er is gewoon een probleem met de auto en dat word niet opgelost door een additief.

primera p11 0

12 jaar

Ik moet je gelijk geven maar ik probeer naar een oplossing te zoeken om de regelaar niet meer te moeten vervangen. De wagen is 11 jaar oud, heeft maar 89.000 km, en heeft een perfect onderhoudsboekje van erkende VW dealer. Laatst nog, voor de schouwing om 1.469,- euro kosten aan gemaakt. Ik had er nog gaarne zelfs minder dan 3 jaar mee naar mijn werk gereden (pensioen en rust voor mijzelf en auto). De inspuitregelaar werd vervangen op 54.000 km (ongeveer 1.750,- euro betaald) en 15.000 km later of na amper 2 jaar begonnen dezelfde problemen opnieuw, minder frequent maar stelselmatig verergerd. Tot nu, niet meer te doen. Sinds de garage heeft gereinigd en additief toegevoegd ??? geen problemen, maar nog niet opnieuw getankt.
What's next ... ik weet het niet meer ... een echte problemcar?

Zimbalist 0

12 jaar

Wat zijn de storingscodes?.

primera p11 0

12 jaar

De storingscodes herinner ik mij niet meer alhoewel ze me werden getoond (niet aan de factuur gevoegd), maar wel op de uitprint 3 X identieke verwijzing naar inspuitregelaar (iets met 7 en 1) maar daarmee geraak je wel niet verder vermoed ik? Ik wil wel navraag doen bij de dealer.
Ondertussen 160 km verder geen problemen (Ik doe heen en terug 76 km per dag altijd op gewestwegen 50 & 70 km/u).
Het verbruik ligt zeer laag (4,3 liter/100 km). Nu draait de motor rustig en volledig gelijk (geen kleine wisseling van tempo) bij stationair toerental.
Kan het zijn dat door een slecht werkende relais 109 de inspuitregeling wordt ontregeld en dat de vervanging van de relais samen dient te gebeuren met het afstellen (reinigen) branstoftoevoer?

Met mijn meeste dank voor uw bereidwillige hulp.

Zimbalist 0

12 jaar

ik denk niet dat het met elkaar te maken heeft,maar als tie nu goed loopt niks meer aan doen.

primera p11 0

12 jaar

Dank primera p11 voor je blijvende aandacht voor het probleem.
Ik kan dan ook niet anders dan je te melden dat het probleem zich niet meer heeft voorgedaan sinds de VW dealer de inspuitregeling heeft gereinigd en ik al 2 maal Shell V-power diesel heb getankt. De motor draait met deze diesel ook geruislozer en ik heb precies meer power.
Blijft mooi stationair draaien wanneer ik in file sta, 5, 10 ...15 minuten. Ik durf nu ook weer de autosnelweg op.
So far so well ... en hopelijk blijft het zo.
Nogmaals, vriendelijk dank!

Zimbalist 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.