auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf 4 tdi 66 kw AGR: waste -gate bijregelen

Bouwjaar: 1998

Ik wil bij mij auto turbodruk ietsjes verhogen!!!, heeft er iemand ervaring met wastegate stangetje afstellen???
Zo wel aub uitleeg!!!


gr dado

Geplaatst door

remus19 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Stangetjes etc. is geen goede manier. Bovendien gaat het Regelapparaat van de motor ingrijpen en het terugregelen. Als je de turbodruk wilt verhogen, kun je 'm het beste laten chiptunen. Zorg dan wel voor een programma dat aangepast is voor de AGR motor en binnen de toleranies blijft. Ik zou geen goedkope powerboxen adviseren, aangezien deze alleen het regelapparaat foppen en de verkeerde waarde sturen. Als je dit overdrijft krijg je motorschade.


Groet,

Guido Priemus

Guido Priemus 0
badge

19 jaar

bedankt, en ben ook bewoest er van, maar wil de turbo druk echt minimaal verhogen en geen chiptuning!!!

remus19 0

19 jaar

Je kunt hem een beetje dicht zetten, als de turbodruk teveel zou worden, springt de auto in noodloop.
En wat betref een powerbox, als je een powerbox gebruikt die alleen wat meer diesel inlaat spuiten is er niks mis mee, je moet niet met weerstandjes op de tempsensor gaan werken, dan ga je inderdaad de comp voor de gek houden.
En Remus, je heb een tdi, dus ga eens naar de site:
www.tdiclub.nl

Hier vind heel veel info over alles wat je zou willen weten.

Tim_vr6 0

19 jaar

Bedankt, ben er vak op die side, maar vraag mee gewoon af of er nog mensen zijn met ervaring???

remus19 0

19 jaar

Met wastegate slangetjes rommelen is geen goede methode. Als je niet wilt chiptunen kun je een weerstand (potmeter) parallel aan de turbodruk sensor schakelen (gebruik van een scope is wel handig).
Hierdoor zet je de ECU op het verkeerde been, zodat 'ie meer turbodruk toelaat. Ik heb dit o.a. op 110 pk's toegepast, die draaiden zonder problemen op 1.6 bar.

Pas op dat je de weerstand niet te klein maakt (ik meen zo'n 700 Ohm of zo), zodat je de computer niet opblaast.

Evry

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.